۲۵ خرداد ۱۴۰۰، ۹:۳۶
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84366972
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۱۳۸ روستا در مهاباد واجد شرایط برگزاری انتخابات هستند

مهاباد- ایرنا- فرماندار ویژه مهاباد گفت: ۱۳۸ روستا در حوزه این شهرستان واجد شرایط برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی است.

عارف خدرلو روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع ۱۹۳ روستای توابع شهرستان مهاباد ۱۳۸ به عنوان "ده" واجد شرایط انتخابات شورای اسلامی است.

وی ادامه داد: بر اساس قانون انتخابات شورای اسلامی روستا، روستاهای بالای ۲۰ خانوار و بیش از ۱۰۰ نفر جمعیت به عنوان "ده" و کمتر از آن به عنوان "آبادی" تعریف شده‌اند.

فرماندار ویژه مهاباد گفت: در روستاهای کمتر از هزار و ۵۰۰ نفر شوراهای اسلامی، با سه نفر تشکیل می‌شود و در روستاهای بالاتر از هزار و ۵۰۰ نفر شوراهای اسلامی با حضور پنج نفر تشکیل می‌شود.

خدرلو با بیان اینکه جمعیت هفت روستای مهاباد بیش از هزار و ۵۰۰ نفر است و شورای پنج نفره در آنها تشکیل می‌شود، اضافه کرد: از مجموع ۱۳۸ روستای شهرستان ۷۰ روستا در بخش مرکزی و ۶۸ روستا در بخش خلیفان قرار دارند.

وی اظهار داشت: تعداد ۸۲۵ نامزد شهرستان برای ۴۵۵ کرسی شامل ۴۳۸ کرسی شوراهای روستا و ۱۷ کرسی شوراهای اسلامی شهر شامل هفت کرسی در مهاباد، پنج کرسی در شهر گوک تپه و پنج کرسی در خلیفان با هم رقابت می کنند.

به گزارش ایرنا، برای برگزاری انتخابات در این شهرستان، ۱۷۶ شعبه پیش بینی شده است که نسبت به دوره قبل ۱۰ شعبه افزایش پیدا کرده است.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا روز ۲۸ خرداد امسال برگزار خواهد شد؛ در مجموع ۴۵۵ کرسی برای شوراهای اسلامی شهر و روستا در این دوره در مهاباد پیش بینی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha