۲۵ خرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۳۴
کد خبر: 84367048
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تماس مسئولان رژیم‌های سازشگر با مقامات دولت جدید صهیونیستی

تهران- ایرنا- یک روز بعد از رای اعتماد مجلس رژیم صهیونیستی به دولت جدید این رژیم، مسئولان دولت‌های سازشگر امارات و بحرین با تماس یا ارسال پیام های جداگانه تشکیل این دولت را تبریک گفتند.

به گزارش امروز (سه شنبه) شبکه تلویزیونی الجزیره ، وزارت امور خارجه امارات در حساب توئیتری خود اعلام کرد که «عبدالله بن زاید» وزیر امور خارجه این کشور با تبریک سمت جدید «یائیر لاپید» همتای خود در رژیم صهیونیستی جوانب همکاری بین دو کشور را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

پایگاه خبری «امارات العین» نیز اعلام کرد که لاپید در حساب توئیتر خود با پاسخ به بن زاید گفت که مشتاقانه منتظر همکاری با وزیر امور خارجه امارات برای ایجاد روابط بین دو کشور است.

لاپید در توئیت خود افزود: این باعث خوشحالی من است که با وزیر امور خارجه امارات «عبدالله بن زاید آل نهیان» صحبت کردم و مشتاقانه منتظر همکاری با وی برای ایجاد روابط گرم و منحصر به فرد بین دو طرف برای منافع مردم ما و کل خاورمیانه هستم.

«نفتالی بنت» نخست وزیر جدید اسرائیل نیز پیش از این گفته بود که مشتاقانه منتظر همکاری با امارات برای پیشبرد روند صلح در منطقه است و در توئیتی از تبریک های گرم این کشور به دولت خود تشکر کرد.

بنت افزود که وی متعهد است که به تقویت روابط اسرائیل و اماراتی در همه زمینه ها ادامه دهد.

وزارت امور خارجه امارات پس از تشکیل دولت جدید اسرائیل تصدی سمت جدید را به  نفتالی بنت نخست وزیر و «یائیر لاپید» وزیر امور خارجه تبریک گفت و افزود که امارات مشتاقانه منتظر همکاری با دولت جدید اسرائیل برای پیشبرد صلح منطقه ای، مدارا و همزیستی و آغاز یک دوره جدید همکاری در فن آوری ، تجارت و سرمایه گذاری است.

واکنش بحرین

در همین حال  خبرگزاری رسمی بحرین نیز اعلام کرد که «سلمان بن حمد آل خلیفه» ولیعهد این کشور به  نفتالی بنت نخست وزیر جدید اسرائیل و وزیر امور خارجه یائیر لاپید تشکیل دولت جدید را تبریک گفت.

این خبرگزاری گزارش داد که ولیعهد با ارسال پیام تبریک به بنت و لاپید ابراز امیدواری کرد که دولت جدید، ارکان توسعه ، ثبات و صلح را در منطقه و جهان ارتقا بخشد.

بنت نیز به نوبه خود از ولیعهد بحرین به خاطر تبریک صمیمانه تشکر و تأکید کرد که وی مشتاقانه منتظر همکاری با وی برای گسترش دامنه همکاری های دو کشور به منظور پیشبرد صلح ، رفاه و امنیت برای دو ملت است.

یکشنبه شب کنست رژیم صهیونیستی سرانجام با موافقت ۶۰ تن از نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی بنت را به عنوان نخست وزیر انتخاب کردند تا به زمامداری ۱۲ ساله نتانیاهو پایان داده شود.

بنت در حالی نخست وزیر رژیم صهیونیستی شد که توانست آرای ۶۰ نماینده «کنست» (پارلمان رژیم صهیونیستی) از ۱۱۹ نماینده حاضر در جلسه را کسب کند و نتانیاهو نیز ۵۹ رای را به خود اختصاص داد، یعنی بنت فقط با یک رای اضافه سیزدهمین نخست وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس سی و ششمین کابینه این رژیم شد، رژیمی که ۷۳ سال از عمر نامشروع آن می‌گذرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha