ورودی بیمارستان های فارس، نشان دهنده کاهش حساسیت مردم به کرونا است

شیراز - ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از خیز آهسته ورودی بیماران کووید ۱۹ به بیمارستان های استان فارس خبر داد و گفت: ورودی بیمارستان های فارس، نشان دهنده کاهش حساسیت مردم به کرونا است.

مهرزاد لطفی روز سه شنبه در نشست ستاد مدیریت استانی کووید ۱۹ در شیراز گفت: آمارها نشان دهنده کاهش حساسیت مردم به خطرات کرونا و رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی در برابر این بیماری است.

وی با اشاره به روند رو به رشد موارد ابتلا به کووید۱۹ و بستری در بیمارستان های استان افزود: جدی نگرفتن دستورالعمل های بهداشتی و سهل انگاری در برابر کرونا، بار دیگر استان را به وضعیت بحرانی می برد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: با مشارکت و همراهی مردم توانستیم موج های قبلی کرونا را پشت سر بگذاریم؛ اما با توجه به شیوع ویروس جهش یافته آفریقای جنوبی و هندی، نیاز است برای جلوگیری از ورود موج های جدید، مردم استان بیش از پیش پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند تا دچار بحران های جدید نشویم.

لطفی از افزایش موارد مراجعه به مراکز منتخب درمان سرپایی کرونا خبر داد و گفت: افزایش موارد درخواست سی تی اسکن برای بیماران مشکوک و یا علامت دار در مراکز ۱۶ ساعته، نشانگر نامناسب بودن وضعیت بالینی بیماران است.

وی با اشاره به کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم افزود: کرونا به پایان نرسیده و با سرعت در حال چرخش در جامعه است، تجربه بیش از ۱۶ ماه ورود این ویروس ناخوانده به جامعه نشان می دهد که سهل انگاری افراد جامعه، قدرت ویروس را برای انتشار گسترده در جامعه، به نحو قابل توجهی افزایش می دهد و در صورت جدی نگرفتن، وارد موج جدید و خطرناک تر بیماری می شویم که به منزله تهدید جان عزیزانمان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از افزایش خدمت مشاوره ای اورژانس در زمینه کروناویروس طی روزهای اخیر خبر داد و گفت: مراکز منتخب ۱۶ ساعته از نقاط قوت دانشگاه در پیشگیری و درمان زودهنگام افراد مشکوک و دارای علائم کرونا است و از مردم می خواهیم تا در صورت مشاهده علائم، به پزشک خانواده و یا مراکز منتخب درمان سرپایی کرونا(۱۶ ساعته) مراجعه کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، نیز  از شناسایی ۲۸۵ هزار و ۱۶۲ بیمار کووید ۱۹ در استان فارس از ابتدای شیوع تاکنون خبر داد.

سید روح الله حسینی در این نشست گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۹۳۶ هزار و ۹۱۷ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۲۶۸ هزار و ۵۸۰ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۰۸ هزار و ۳۲۷ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۱۶ هزار و ۵۸۲ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۲۸۵ هزار و ۱۶۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

او مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را نیز هزار و ۳۵ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۱۳۷ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از بهبودی ۲۶۰ هزار و ۳۸۸ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

حسینی در ادامه با اعلام جان باختن هفت هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون را چهار هزار و ۷۱۰ نفر اعلام کرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز توصیه کرد: لازم است برای پیشگیری از ابتلا به کروناویروس و قطع زنجیره انتقال بیماری، بیش از پیش پروتکل های بهداشتی را جدی گرفته و از هرگونه سهل انگاری در برابر این بیماری بپرهیزیم.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به ۲۸ خرداد به عنوان روز حماسی برپایی انتخابات در کشور، از مردم خواست تا با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی مانند استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی، در عرصه تعیین سرنوشت حضور یابند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha