انتخابات حداکثری و ثبت افتخاری دیگر برای مردم استان سمنان

سمنان- ایرنا- انتخاباتی دیگر آغاز شد و مردم استان سمنان با حضور مستحکم خود به بخشی از دیوار ایستادگی و استقامت در برابر بدخواهی‌های دشمنان تبدیل شدند، زن و مرد و پیر و جوان امروز پای صندوق‌های رای بر تداوم راه انقلاب، آرمان‌های امام راحل و پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب، تاکید می‌کنند.

به گزارش ایرنا، حکایت مشارکت مردمی و ورود تک تک برگه‌های رای در صندوق‌ها، حکایت قطره‌ قطره باران است که در نهایت سیلی از اندیشه‌های اکثریت مردم را در پهنه جغرافیایی ایران جاری می‌کند و بار دیگر بر اصل جمهوریت نظام اسلامی مهر تایید می‌زند.

انتخابات در ایران، تنها گزینش زمامدار دولت برای چهار سال آینده نیست؛ بلکه فریادی است‌ مکتوب و طنین‌افکن از آنچه در دل تک تک ملت می‌گذرد.

مردم در انتخابات گذشته قلب سپید کاغذهای رای را با آنچه که در اندیشه تک تکشان می‌گذشت پر کردند و در صندوق انداختند و فریادکنان خواستار ایرانی گسترده به وسعت آرمان‌های آزادیخواهانه انقلاب شدند.

خواستار تعامل با جهان و بهره‌بری از ظرفیت‌هایی که در جای جای این کره خاکی برای تمامی نوع بشر آفریده شد.

نتایج ریز و درشت انتخاب اخیر مردم، در تمامی عرصه‌ها به چشم می‌خورد و اکنون قبح بسیاری از مسائلی که همواره چالش برانگیز بود، به درخواست مردم قدرتمند ایران شکسته شده است.

در نتیجه انتخابات گذشته، صدای مردم شنیده شد و اکنون بسیاری از خطوط قرمز گذشته تبدیل به وعده‌های انتخاباتی نامزدهای تمامی احزاب شده است، پس باید گفت تا باد چنین بادا!

اکنون بعد از چهار سال، سوت آغاز انتخاباتی دیگر در جای جای کشورمان طنین‌انداز شد تا سرآغازی باشد بر اتفاقاتی که چهارسال آینده را می‌سازد و تاثیراتش تا سال‌ها بعد باقی می‌ماند.

اکنون می‌توان بار دیگر دست در دست هم هرآنچه دلمان می‌خواهد را فریاد کنیم و پیروزی‌های دلخواه خود را در عرصه‌های مختلف شاهد باشیم؛ که این درد مشترک، هرگز جدا جدا درمان نمی‌شود!

آغاز انتخابات حداکثری و ثبت افتخاری دیگر برای مردم استان سمنان

بیش از نیم میلیون نفر در استان سمنان واجد شرایط رای دادن هستند

به گفته مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری و دبیر ستاد انتخابات استان سمنان، در این استان، ۵۱۹ هزار و ۵۴۰ نفر، شامل ۲۶۲ هزار و ۸۱۷ نفر مرد و ۲۵۶ هزار ۷۲۳ نفر زن واجد شرایط رای دادن هستند.

۱۰ هزار و ۹۰۶ رای اولی در استان حضور دارند که پنج‌هزار و ۳۳۷ نفر از آنان دختر و ۵ هزار و نفر ۵۶۹ پسر هستند.

۴۹۵ نفر به عنوان نامزدهای شوراهای اسلامی شهر برای دست یافتن به ۱۱۱ کرسی اصلی صلاحیت‌شان احراز شد.

۲ هزار و ۲۴۹ نفر نیز برای انتخابات شورای اسلامی روستاهای استان ثبت نام کردند که صلاحیت ۲ هزار و ۷۴ نفر مورد تایید قرار گرفت.

۷۷۹ شعبه اخذ رای دراستان برای حضور پرشور مردم پای صندوق رای پیش‌بینی شده که از این تعداد ۴۸۳ شعبه اخذ رای شهری و ۲۹۶ شعبه اخذ رای روستایی است.

انتخابات شورای اسلامی تنها در شهر سمنان به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود.

آغاز انتخابات حداکثری و ثبت افتخاری دیگر برای مردم استان سمنان

رعایت موازین بهداشتی برای سلامت مردم در انتخابات

حضور ۷۷۹ رابط بهداشتی در شعبه‌های اخذ رای استان سمنان با هدف نظارت بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی به منظور پیشگیری از شیوع کرونا و مراقبت از سلامت رای دهندگان پیش‌بینی شده است.

۱۴ هزار و ۲۰۰ نفر در رده‌های مختلف اجرایی شامل هیات‌های اجرایی و بازرسی، ستاد انتخابات، نمایندگان فرماندار، نیروی انتظامی، اعضای شعبه‌ها، کاربران، رانندگان و نیروهای خدماتی برای برگزاری انتخابات سالم در شهرستان سمنان مشارکت می‌کنند.

استان سمنان ۲۱ شورای اسلامی شهر دارد که از این تعداد اعضای شورای اسلامی برای سه شهر سمنان، شاهرود و دامغان هفت نفره و بقیه پنج نفره است.

شورای اسلامی روستاهای استان سمنان ۹۵۳ کرسی اصلی دارد و ۳۰۷ روستا دارای شورای اسلامی هستند.

اعضای شورای اسلامی ۱۶ روستای استان پنج نفره و اعضای ۲۹۱ روستا سه نفره است.

در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا متولدین ۲۸ خرداد ۱۳۸۲ و قبل از آن می توانند در انتخابات رای بدهند.

میزان مشارکت مردم استان سمنان در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۸۰.۴ درصد و در پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا ۷۵.۴ درصد بود.

میزان مشارکت مردم استان در ۳۶ دوره برگزاری انتخابات، به جز انتخابات میان‌دوره‌ای، ۷۲.۵ درصد بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha