۲۵ خرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۴۷
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 84367818
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سفر ژنرال پاکستانی به مصر با دستور کار تعمیق مناسبات دفاعی-امنیتی

اسلام‌آباد - ایرنا - رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان در دومین سفر خود به منطقه غرب آسیا و آفریقا، در مصر با مقام‌های بلندپایه سیاسی و نظامی این کشور دیدار و درخصوص تعمیق مناسبات دفاعی-امنیتی اسلام‌آباد و قاهره رایزنی کرد.

به گزارش ایرنا از منابع رسمی پاکستان، ژنرال «ندیم رضا» پس از بازدید رسمی از امان پایتخت اردن، وارد مصر شد و در قاهره با رئیس جمهوری این کشور و برخی از مقام‌های ارشد نظامی و امنیتی مصر دیدار کرد.

روابط عمومی ارتش پاکستان نیز امروز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: در جریان این بازدید دور دوم گفت وگوهای دفاعی-امنیتی دو کشور برگزار شد و طرفین درخصوص مبارزه با تروریسم، مشارکت برای پایداری صلح و ثبات در منطقه، تعمیق مناسبات دفاعی دو کشور و بررسی آخرین تحولات روند صلح افغانستان تبادل نظر کردند.

رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان در دیدار با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری و ژنرال «محمد احمد زکی» وزیر دفاع و فرمانده کل نیروهای مسلح مصر آمادگی اسلام‌آباد برای گسترش همکاری‌های نظامی فعلی با قاهره را اعلام کرد.

وی همچنین اقدامات پاکستان برای مقابله با افراط گرایی، خشونت، تقویت ثبات و ارتباطات منطقه‌ای به ویژه تلاش برای کمک به برقراری صلح در افغانستان را تشریح کرد.

مناسبات اسلام‌آباد و قاهره به ویژه در حوزه‌های دفاعی و نظامی طی سال‌های اخیر با پیشرفت همراه بوده است. منابع پاکستانی شهریورماه ۱۳۹۸ از رایزنی‌های نیروی هوایی این کشور با مصر برای خرید ۳۶ فروند از جنگنده‌های «میراژ ۵» خبر دادند.

اواخر بهمن سال ۹۵ وزارت دفاع پاکستان ۱۶ فروند از جنگنده‌های تک موتوره و چندمنظوره جِی. اف-۱۷ محصول مشترک چین و پاکستان را به نیروی هوایی این کشور تحویل داد.

اگرچه نیروی هوایی پاکستان جنگنده‌های دیگری از جمله جنگنده‌های اف-۱۶ آمریکایی و تعدادی میراژ در اختیار دارد، اما هواپیماهایی جی. اف-۱۷ بدنه اصلی نیروهای هوایی این کشور را تشکیل می‌دهد.

اواخر بهمن ماه گذشته وزیر امور خارجه پاکستان به دعوت همتای مصری‌اش، با دستور کار رایزنی‌های منطقه‌ای‌، بررسی اوضاع خاورمیانه و همچنین توسعه روابط تجاری دوجانبه، به قاهره سفر کرد.

«عمران‌خان» نخست وزیر پاکستان اوایل خردادماه امسال و همزمان با تهاجم رژیم صهیونیستی به غزه و کشتار مردم فلسطین طی گفت‌وگوی تلفنی با رئیس جمهوری مصر بر لزوم همکاری کشورهای اسلامی برای حفاظت از حقوق مردم فلسطین و مجبور کردن اسرائیل برای پایان دادن خشونت‌ها در سرزمین‌های اشغالی تاکید کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha