۲۵ خرداد ۱۴۰۰، ۲۰:۴۳
کد خبرنگار: 1017
کد خبر: 84368001
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نظارت دقیق بر روند رای‌گیری در اولویت کار نمایندگان فرمانداری باشد

مهاباد- ایرنا- معاون استاندار و فرماندار ویژه مهاباد با اشاره به اهمیت برگزاری انتخابات ۲۸ خردادماه گفت: نظارت دقیق بر روند رای‌گیری باید در اولویت کار نمایندگان فرمانداری باشد.

عارف خدرلو عصر روز سه شنبه در نشست توجیهی با نمایندگان فرمانداری شعب اخذ رای انتخابات شهرستان مهاباد با تاکید بر تحقق مشارکت پرشور و حداکثری مردم در این رویداد سیاسی مهم اظهار داشت: اهتمام به رعایت قوانین و مقررات مربوط به انتخابات باید در اولویت کار اعضای شعب و نمایندگان فرمانداری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه نمایندگان فرماندار نقش نظارتی دارند و هیچگونه دخالتی در رای دادن مردم نخواهند داشت و حق حمایت از هیچ نامزدی را ندارند افزود: نمایندگان فرماندار مهم‌ترین مسوولیت را در هر شعبه اخذ رای را دارند و باید دور از هر حاشیه ای تنها به وظایف قانونی خود عمل کنند.

فرماندار ویژه مهاباد با تاکید بر تعامل نمایندگان فرمانداری با سایر مجریان برگزاری انتخابات در شعب اخذ رای افزود: برگزار کنندگان انتخابات، امانت ‌دار مردم هستند و باید از رای مردم به عنوان حق الناس با حساسیت و دقت بالا صیانت کنند.

خدرلو اضافه کرد: نمایندگان فرمانداری باید با اقتدار تمام، اهتمام لازم را در شعبات اخذ رای برای برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور و باشکوه انجام داده و فرآیند کامل انتخابات را از آغاز تا پایان رای‌گیری بدون هیچگونه ملاحظاتی مدیریت کنند. 

وی گفت: برای ما اصل بی طرفی مهمترین امر در برگزاری انتخابات است و وظیفه مجریان انتخابات باید با تکیه بر قانون، برقراری امنیت، حفظ سلامت و امانتداری از آرای مردم باشد.

فرماندار ویژه مهاباد ادامه داد: در شرایطی که دشمنان با شگردهای مختلفی در پی کاهش مشارکت مردم در انتخابات هستند، مشارکت حداکثری در انتخابات به اقتدار بیشتر نظام در عرصه داخلی و بین المللی می انجامد.

وی تاکید کرد: همه امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و تمهیدات امنیتی و انتظامی لازم برای برگزاری انتخاباتی سالم و باشکوه با حضور حداکثری و مشارکت گسترده مردم اتخاذ شده و حدود پنج هزار نفر در برگزاری باشکوه انتخابات در این شهرستان همکاری خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، برای برگزاری انتخابات در این شهرستان، ۱۷۶ شعبه پیش بینی شده است که نسبت به دوره قبل ۱۰ شعبه افزایش پیدا کرده است.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا روز ۲۸ خرداد امسال برگزار خواهد شد؛ در مجموع ۴۵۵ کرسی برای شوراهای اسلامی شهر و روستا در این دوره در مهاباد پیش بینی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha