استاندار چهارمحال و بختیاری:پروتکلهای بهداشتی در شعب اخذ رای رعایت شود

شهرکرد- ایرنا-  استاندار چهارمحال بختیاری با اشاره به در پیش‌رو بودن انتخابات و دعوت از مردم به حضور حداکثری در این انتخابات و با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شعب اخذ رای، گفت: اولویت برگزاری این انتخابات در استان با فضای باز است.

اقبال عباسی شامگاه سه‌شنبه در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: استقرار شعبه‌های اخذ رای در این استان با اولویت فضاهای باز و چیدمان میزها با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی خواهد بود.

وی افزود: تمامی ۲۲ هزار نفر عوامل اجرایی برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ در چهارمحال و بختیاری واکسن کرونا دریافت خواهند کرد.

عباسی با تاکید از پرهیز تجمعات، تصریح کرد: برای پیشگیری شیوع موج پنجم در استان باید بین جامعه ایجاد حساسیت شود تا تعطیلی‌ها و مرگ و میر ناشی از آن تکرار نشود.

وی یادآور شد: برگزاری هرگونه تجمع و مراسم مختلف مرتبط با انتخابات، عروسی و عزاداری ممنوع است و فرمانداران موظف به رصد و نظارت بیشتر در این راستا هستند.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: مقررات مرتبط با رنگ‌بندی شیوع ویروس کرونا در تمامی نقاط استان مشخص  رعایت آن الزامی است.

وی گفت: رسانه‌ها نسبت به اطلاع‌رسانی در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی اقدام کنند.

عباسی به ممنوعیت تبلیغات انتخاباتی در پنجشنبه هفته جاری اشاره و تاکید کرد: مسوولان برگزاری انتخابات از هرگونه تبلیغ و برگزاری مراسم در این روز جلوگیری کنند.

وی افزود: در هر شهرستان یک صندوق سیار برای جمع‌اوری آرای مبتلایان به ویروس کرونا با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی در نظر گرفته شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: دستگاههای متولی استان از روز چهارشنبه تا پس از برگزاری انتخابات، نظارت بر بازار به‌ویژه نانوایی‌ها، پارک‌ها، بوستان‌ها، فضاهای سبز، کانون‌های تفریحی، توریستی، گردشگری، دستگاه‌های اجرایی و مکان‌های عمومی به‌خصوص در مناطق با رنگ‌بندی نارنجی از نظر شیوع ویروس کرونا را تشدید کنند.

وی یادآور شد: براساس اعلام دانشگاه علوم‌پزشکی استان، بیشترین کانون شیوع ویروس کرونا همچنان مربوط به دورهمی‌های خانوادگی و ابتلای خوشه‌ای خانواده‌ها به این ویروس است.

عباسی اظهار داشت: تردد اتوبوس‌ها در هر استان باید با صدور بلیت از پایانه مبدأ به پایانه مقصد باشد و حضور اتوبوس‌هایی با مسافرانی در قالب گردشگر، ممنوع است و مجاز نیست.

وی فعالیت بیشتر نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری در این بخش بیشتر و برخورد با متخلفان را ضروری دانست و گفت: فرمانداران، بخشداران، میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، علوم‌پزشکی و نیروی انتظامی در مقابله با شیوع ویروس کرونا و برخورد با متخلفان احتمالی در این حوزه احساس مسوولیت بیشتری داشته باشند.

به گزارش ایرنا، از ابتدای شیوع کرونا تا ۲۲ خردادماه جاری ۱۳۲ هزار و ۵۱۳ مورد مراجعه مشکوک به ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری وجود داشته که از این تعداد ۴۶ هزار و ۵۲۷ نفر مثبت بوده‌اند.

بر اساس آخرین رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سه شهرستان کوهرنگ، خانمیرزا و بن در وضعیت زرد (خطر متوسط) و سایر شهرستان‌ها در وضعیت نارنجی (خطر زیاد) شیوع کرونا قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha