۲۶ خرداد ۱۴۰۰، ۱:۵۲
کد خبرنگار: 1374
کد خبر: 84369189
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جلیلی: مردم اصفهان همیشه در عرصه های مختلف حماسه آفریدند

اصفهان-ایرنا-نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با اشاره به رشادت ها و حماسه آفرینی های مردم اصفهان در طول دفاع مقدس و انقلاب اسلامی گفت:مردم اصفهان حماسه آفرینی را بار دیگر با حضور در انتخابات رقم خواهند زد.

به گزارش ایرنا، سعید جلیلی شامگاه سه شنبه در جمع هواداران خود در مسجد سید اصفهان با اشاره به اولین سفر خود در سال ۶۲ پس از عملیات خیبر به اصفهان افزود: در آن زمان به طور همزمان ۱۰۰ شهید در این شهر تشییع شد و این حماسه مردم اصفهان برای من خاطره ای بزرگ و به یاد ماندنی است.

وی با بیان اینکه مردم اصفهان در عرصه های بزرگ کارهای زیادی انجام دادند و امروز نیز در علم، صنعت و اقتصاد می توانند حماسه بیافرینند، اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی ملت ما انتخاب بزرگی کرد و با اجابت دعوت خدا و پیامبر حیات جدیدی برای خود ایجاد کردند.

جلیلی با اشاره به اینکه در سال‌هایی که از انقلاب اسلامی می گذرد تمام تلاش دشمن این بود که مردم را از انتخاب خود منصرف کند ، تصریح کرد: این تلاش با اهرم هایی نظیر زور و جنگ تحمیلی، تبلیغات سیاسی و فشار اقتصادی بود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: نگرانی دشمن از این بابت بود که ملت ایران آگاهانه و آزادانه اسلام را انتخاب کردند و  این انتخاب و انقلاب بتواند یک الگوی ممتاز در سطح جهان برای سایر کشور ها شاخته شود.

جلیلی تاکید کرد: جمهوری اسلامی یادگار بزرگ امام خمینی(ره) در همه عرصه ها پیشرفت قابل توجهی داشت و دشمن می خواست این الگوی خاص محقق نشود.

وی با اشاره به اینکه عرصه انتخابات باید بر مبنای اغناء باشد نه اقوا، خاطرنشان کرد: اگر کسی وعده هایی داد و به حقیقت نزدیک نبود نباید در افکار عمومی به باور تبدیل شود.

وی با تاکید بر اینکه در مورد هر حرفی که می زنم حاضر به مناظره هستم، افزود: در این زمینه آقای رئیس جمهور را درباره وضع موجود دعوت به مناظره کردم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: بعد از انتخابات سال ۹۲ با احترام به رای مردم گفتم که تازه کار ما شروع شده زیرا در اندیشه انقلابی، قدرت و فزونی ثروت، هدف نیست.

جلیلی با بیان اینکه وظیفه ما این است که کمک کنیم کشور در مسیر صحیح حرکت کند، اضافه کرد: نباید با خودمان تعارف داشته باشیم ، سال ۹۴  توافقی صورت گرفت و گفتند تحریم ها برداشته شد و این موضوع درست نبود.

وی با بیان اینکه ما می گفتیم بر اساس آن چه در این توافق می بینیم تحریم ها باقی می ماند، خاطرنشان کرد: هر چه ما می گفتیم نمی شود آنها می گفتند می شود و مردم دیدند چه شد.

وی با تاکید براینکه با این نگاهی که وجود دارد بیکاری، گرانی، تورم و مشکلات معیشت مردم برطرف  و تحریم ها برداشته نمی شود، تاکید کرد: این موضوع در هشت سال تجربه شد.

جلیلی بابیان اینکه در ۸ سال گذشته به همه ۳۱ استان کشور رفتم  و در دانشگاه‌ها،مراکز علمی و صنعتی ،با مدیران و اساتید و صاحبان تخصص نشست‌های مختلفی برگزار کردیم افزود: دراین‌باره به یک جمع‌بندی رسیدیم که در کشور ما امروز فرصت‌ها،ظرفیت‌های فراوان معنوی ، مادی و از همه مهم‌تر نیروی انسانی جوان ، متخصص و باانگیزه وجود دارد که ۴ سال آینده کشور یک جهش داشته باشد.

وی افزود: ما معتقدیم بامطالعه و بررسی میدانی و استفاده از ظرفیت‌ها نه در اتاق‌های دربسته، می‌توان پیشرفت کرد وجهشی در شان کشور داشت.

وی با اشاره به بازدید خود از یک شرکت دانش‌بنیان در اصفهان گفت: این شرکت دانش‌بنیان با ۲۳۰ جوان متخصص،باانگیزه و اهل‌فن بدون اینکه از دولت کمکی جدی داشته باشند، اقدام‌هایی انجام دادند که قابل‌تحسین است.

وی گفت: نباید رویکردهای غلط ادامه یابد ، بلکه باید از همه ظرفیت‌ها استفاده شود و برای همه جوانان برنامه وجود داشته باشد.

وی  حل مشکلات مردم  را ضروری دانست و افزود:: در موضوع اشتغال باید همه نهادها وارد عمل شوند. 

جلیلی بابیان اینکه باید تلاش جدی داشته باشیم، گفت: کشور با همایش، نمایش و گزارش به‌جایی نمی‌رسد بلکه جهاد بزرگ، تلاش و برنامه قوی می‌خواهد.

وی با تأکید بر حضور پرشور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات افزود: انشا الله این مشارکت به یک جهش بزرگ در کشور و پیشرفت  منتهی شود.

به گزارش ایرنا، انتخابات سیزدهمین دوره رییس جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهری، روستایی و عشایری  و میاندوره ای پنجمین دوره خُبرگان رهبری و یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بطور همزمان ۲۸ خرداد امسال برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha