پیشرفت ساختمان‌ مسافری و تجاری پایانه مرزی رازی خوی به ۷۰ درصد رسید

ارومیه- ایرنا- مدیرکل دفتر فنی و امور پیمان‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: پیشرفت ساختمان مسافری و تجاری پایانه مرزی رازی شهرستان خوی به ۷۰ درصد رسید که پیشرفت بسیار مناسبی است.

حسین حدادزادگان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح به عنوان یکی از کوچکترین پایانه های مرزی کشور به جهت محدودیت فضایی و ساختمان به شمار می رود ولی از اهمیت بسزایی به دلیل کیفی سازی خدمات به عنوان یکی از اولویت های سازمان برخوردار است.

وی اضافه کرد: روند اجرای طرح جامع آن نیز با نظارت سازمان و اداره استانی پیشرفت بسیار مطلوبی دارد.

مدیرکل دفتر فنی و امور پیمان های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ادامه داد: در طرح جامع پایانه مرزی، ۲ خط برای ناوگان ترانزیت و سواری و اتوبوس درنظر گرفته شده که به وسیله دیوار جداشونده از یکدیگر تفکیک شده است.

حدادزادگان گفت: با توجه به شعار سازمان مبنی بر “مرز محل گذر است، نه توقف” مطالعات لازم برای ساخت محدوده "ایست اختیاری" انجام شده و در انتظار دریافت مجوزهای لازم است.

وی افزود: سالن های تجاری و مسافری پایانه مرزی رازی در یک  ساختمان سه طبقه تجمیع شده که برای ساخت این طرح تاکنون ۶۵۲ میلیارد ریال اعتبار نیز تخصیص یافته و عملیات اجرایی آن به صورت شبانه روزی در حال انجام است.

به گزارش ایرنا، مرز رازی خوی یکی از سه مرز رسمی ایران با ترکیه و یکی از پنج مرز رسمی موجود در آذربایجان غربی با کشورهای همسایه است.

این مرز، نزدیکترین مرز به مرکز استان وان ترکیه به عنوان یکی از مراکز مهم اقتصادی شرق این کشور است.

خوی از شهرهای شمالی آذربایجان غربی و دومین شهر بزرگ استان پس از ارومیه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha