امانتداری رای مردم مهم‎‌ترین دستاورد انتخابات است

بجنورد- ایرنا- سخنگوی ستاد انتخاباتی سعید جلیلی در خراسان شمالی گفت: اکنون برخی افراد در جامعه دیدگاهی مبنی بر مهندسی شدن انتخابات ۲۸ خرداد دارند در حالیکه مهم‌ترین دستاورد انتخابات گذشته امانتداری رای مردم به عنوان سرمایه اجتماعی است.

تقی صادقی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هرچند برخی از افراد هم اکنون دیدگاه اشتباه خود را مبنی بر مشخص بودن نتیجه سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به جامعه دیکته می کنند و می گویند لزومی بر مشارکت در انتخابات ۲۸ خرداد نیست اما تجربه انتخاباتی سال های ۷۶، ۸۴ و ۹۲ ثابت کرد که مردم تصمیم گیرنده اصلی در نظام سیاسی کشور هستند که این امر نشان از امانتداری رای مردم در جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه دعوت به حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای، وظیفه همه جریان های سیاسی است خاطرنشان کرد: کمتر از ۴۸ ساعت به بزرگترین رویداد سیاسی سال ۱۴۰۰ زمان باقی است بنابراین این جریان ها باید تمامی اقشار مختلف جامعه را به حضور پرشور در پای صندوق های رای تشویق کنند.

صادقی با بیان اینکه قهر کردن با صندوق های رای، راهکار منطقی برای برون رفت از مشکلات نیست، تصریح کرد: حضور در پای صندوق های رای بهترین روش برای شنیده شدن حرف مردم و همچنین انتخاب فرد مدیر و اصلح برای اداره کشور است.

وی با اشاره به تاثیرات مثبت  مشارکت حداکثری در انتخابات ۲۸ خرداد بر زندگی سیاسی و اجتماعی مردم، یادآور شد: بی تردید مشارکت پرشور در پای صندوق های رای، بازخورد مثبتی در حفظ و ارتقای جایگاه بین المللی، خنثی کردن بهانه جویی های بین المللی و مسائل حقوق بشری نظام سیاسی ایران را دارد.

انتخابات سیزدهمین دوره رییس جمهوری و  ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ در استان خراسان شمالی نیز برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha