۳۰ خرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۲۵
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 84369735
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۸ هزار مددجوی بهزیستی زنجان تحت پوشش خدمات مددکاری قرار دارند

زنجان- ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: ۱۵ درصد از جمعیت استان بالغ بر ۸۸ هزار نفر مددجو از خدمات مددکاری بهره مند هستند و نزدیک به ۲۲ هزار پرونده در حوزه توانبخشی و بیش از هشت هزار پرونده در حوزه اجتماعی و مابقی از حوزه پیشگیری، خدمات مددکاری بهزیستی دریافت می‌کنند.

محمد محمدی قیداری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نقش بی بدیل مددکاران در توانمندسازی‌ مددجویان بهزیستی افزود: بیش از ۲۹ هزار خانوار زنجانی تحت پوشش بهزیستی از خدمات مددکاری استفاده می کنند که مددکاران می توانند با تشخیص دقیق مشکل مددجو و ترسیم نقشه توانمندسازی در بهبود زندگی جامعه هدف موثر باشند.

وی اضافه کرد: مددکاران نقش مهمی در افزایش تاب‌آوری جامعه هدف و مردم ایفا می‌کنند و در این میان مددکاری اجتماعی و مشاوره مددکاری یکی از مهمترین اقداماتی است که سازمان بهزیستی در رده های سنی متفاوت برای جامعه هدف تحت پوشش انجام می دهد.

این مسوول به نقش مددکاران در حوزه اجتماعی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت: خدمات بهزیستی در زمینه مددکاری اطفال و نوجوانان بی سرپرست در واحدهای شبانه روزی و شیرخوارگاه ها، پیگیری وضعیت خانوادگی و اجتماعی فرزندان، وضعیت پزشکی و روانپزشکی فرزندان،  اقدامات پزشکی قانونی، واکسیناسیون فرزندان، وضعیت تحصیلی فرزندان و واگذاری امر حضانت و سرپرستی کودکان به خانواده های صلاحیت دار و غیره با ارایه برنامه های تربیتی، مراقبتی، پرورش و آموزش امور تحصیلی تا زمان تشکیل زندگی مستقل انجام می گیرد.

وی اظهار داشت: در مراکز فوریتهای اجتماعی و خط ۱۲۳، تیم سیار، مداخله در بحران به صورت سرپایی و نگهداری، خانه سلامت، باز پروری و مرکز کودکان کار و خیابان وکاهش طلاق  مددکاران وظیفه  شناسایی و کمک به حل مسائل خانوادگی، همچنین کاهش تنش و استرس ناشی از اختلافات جهت حفظ تعادل عاطفی و روانی را برعهده دارند.

محمدی افزود: در حوزه پیشگیری نیز مددکاران در زمینه کنترل و کاهش آسیب های اعتیاد ومدیریت مورد معتادین بی بضاعت  ضمن پذیرش معتادین بی بضاعت و تشکیل و بررسی پرونده آنان و بازدید از منزل یا محل اسکان آنان به مصاحبه و ارزیابی اولیه در زمینه مصاحبه فردی، ارزیابی خانوادگی، ارزیابی وضعیت سرپناه، ارزیابی اشتغال، ارزیابی حقوقی، روانی و پزشکی می پردازند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: در حوزه توانبخشی که حوزه کار با افراد دارای معلولیت است مددکاران نقش بسزایی در درمان و بازتوانی افراد دارای معلولیت دارند و تلاش می کنند آماده سازی و فراهم کردن نیازهای اساسی فرد دارای معلولیت، راهنمائیهای شغلی، مراقبت، حمایتهای مادی ومعنوی، مشاوره های تخصصی به فرد توانخواه و خانواده آنها را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: در زمان حاضر ۱۳۰ مددکار اجتماعی در حوزه های توانبخشی، پیشگیری و اجتماعی با دانش فنی و تخصصی خود در عرصه های مختلف مشغول خدمت رسانی به جامعه هدف بهزیستی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha