بانوان ترکمن خراسان شمالی  را به حضور در انتخابات فراخواند

بجنورد-ایرنا- مدیرحوزه علمیه اهل سنت کلاته ابریشم شهرستان راز و جرگلان درخراسان شمالی زنان ترکمن و اهل سنت این استان را به حضور گسترده در پای صندوق های اخذ رای در روز جمعه 28 خردادماه جاری فراخواند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، " آخوندخال محمد سرافراز "چهارشنبه در نخستین همایش "حماسه حضور" ویژه بانوان ترکمن و اهل سنت استان خراسان شمالی که در سالن گلشن شهر بجنورد برگزار شد گفت : زنان در طول تاریخ نقش ارزنده ای در صحنه های اجتماعی داشتند و امروز نیز بار دیگر باید تکلیف خود را در یکی از مهمترین رویدادهای سیاسی و اجتماعی کشور یعنی انتخابات انجام دهند.
وی افزود : درخواست ما از بانوان ترکمن اهل سنت استان خراسان شمالی این است که نه تنها خودشان ، بلکه خانواده های خود را و تمام افراد واجد شرایط را برای حضور در انتخابات 28 خردادماه 1400 دعوت کنند تا همه برای تحقق حماسه پر شور سهیم شویم.
 آخوند سرافراز اضافه کرد : انتخاب به عنوان حق هر فرد واجد شرایط است که به عنوان سرمایه و امتیاز محسوب می شود و اگر در روز ۲۸ خرداد ماه سال جاری از این حق استفاده نکنیم، در آینده هر مشکلی که ناشی از این عدم مشارکت برای ما ایجاد شود، جای پیشمانی برای ما باقی نخواهد گذاشت. 

وی ضمن دعوت از تمام اقوام مختلف پای صندوق های رای اظهار داشت: اکنون حتی یک رای در سرنوشت یک روستا، شهر و کشور تاثیر خواهد گذاشت و می تواند یک فرد را به عنوان  برنده انتخاباتی برگزیند، تک تک آحاد جامعه وظیفه دارند  با رفتن به پای صندوق های رای فرد اصلح را به انتخاب کنند، چرا که سرنوشت کشورمان توسط همین افراد در آینده رقم خواهم خورد.

این عالم اهل سنت راز و جرگلان خاطرنشان کرد : هم اکنون تمام جهان  چشم به انتخابات  ۲۸ خرداد دوخته و مشارکت مردم در این رویداد بزرگ و سرنوشت ساز را رصد خواهند کرد  و هدفی جز ایجاد یاس و ناامیدی و کاهش مشارکت مردم در انتخابات ندارند .
سرافراز افزود : مردم پشتوانه نظام محسوب می شوند و همه ما  ما مردان و زنان ترکمن و سایر اقوام با حضور در انتخابات نقشه دشمنان را خنثی می کنیم  و با حضورمان از نظام و حق سرنوشت خود دفاع خواهیم کرد.|
 آخوند سرفراز  اضافه کرد : امروز عقل حکم می کند که در سرنوشت کشورمان مشارکت کنیم و نباید تحت تاثیر تبلیغات نیز قرار گیریم،  بلکه با مطالعه برنامه نامزد های انتخاباتی  به فرد اصلح و توانمندی  رای دهیم تا بتواند در آینده مشکلات کشورمان را رفع کند. 

مدیر حوزه علمیه هدایتی کلاته ابریشم در راز و جرگلان شرکت در انتخابات 28 خردادماه را تکلیف دینی و قانونی برای واجدین شرایط اخذ رای اعلام کرد و اظهارداشت : با شرکت پرشور روزنه امید دشمنان را از بین می بریم   تا دیگر  نتوانند شیطنتی داشته باشند.
آخوند سرافراز امنیت کشور را مرهون حضور گسترده مردم در تمام صحنه های کشور از جمله انتخابات دانست  و گفت : اگر امروز از  نعمت امنیت برخوردار هستیم  به دلیل ترس  دشمنان از وحدت و یکپارچگی ملت ایران است و  اگر احساس کنند که مردم از نظام قهر کرده اند ، ناامنی ایجاد خواهند کرد.

زنان پیشگامان حماسه حضور
مسوول کمیته بانوان اهل سنت شورای تقریب مذاهب استان خراسان شمالی با تاکید بر بر ظرفیت بانوان در عرصه های اجتماعی گفت: هرگاه زنان به صحنه آمدند ،حماسه خلق کردند، امروز نیز بار دیگر عزم خود را جزم خواهیم کرد. 
افسانه حمیدی افزود :  ما زنان ترکمن در کنار سایر اقوام روز ۲۸ خرداد ماه را به پای صندوق های رای خواهیم رفت و باید زمنیه حضور فرزند، برادر و همسر خود را نیز برای شرکت در این مهم فراهم کنیم.
وی با بیان این که زنان باید از حق اجتماعی رای دادن استفاده کنند ، مبارزه با فساد، امانتداری، کارآمدی، هوشمندی و داشتن برنامه را از معیارهای نامزد اصلح اعلام کرد و از تمام اقشار و به خصوص زنان درخواست کرد تا نسبت به سرنوشت کشورشان بی تفاوت نباشند.

سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا به همراه میاندوره ای پنجمین دوره خبرگان رهبری و یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه 28 خردادماه سال جاری برگزار می شود و در استان خراسان شمالی 672 هزار نفر واجد شرایط اخذ رای هستند و 25 هزار نفر عوامل اجرایی، نظارتی و امنیتی برگزاری انتخابات را در این استان بر عهده دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha