مابه‌التفاوت ارزش تجاری بادام حداقل ۲۰ هزار میلیارد ریال است

شهرکرد ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به سهم قابل توجه تولید بادام کشور در این استان گفت: مابه‌التفاوت ارزش تجاری بادام این استان در بازارهای جهانی حداقل ۲۰ هزار میلیارد ریال است.

اقبال عباسی روز چهارشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی نخستین ناحیه صنعتی تخصصی بادام کشور در سامان تاکید کرد: این مابه‌التفاوت با احتساب ۲۰ هزار تن تولید سالانه بادام در چهارمحال و بختیاری و به‌ازای هر کیلوگرم حداقل یک میلیون ریال است.

وی این میزان مابه‌التفاوت را برابر بودجه ۲ سال چهارمحال و بختیاری دانست و افزود: ناحیه صنعتی تخصصی بادام سامان در آینده‌ای نزدیک به یکی از نواحی صنعتی پُر رونق کشور تبدیل و در آن پایانه‌های صادراتی و گمرک راه‌اندازی خواهد شد.

عباسی تصریح کرد: این مهم در افزایش اشتغال، ارتقای وضعیت صنعت، بهبود تولید و رونق اقتصادی منطقه تاثیر مستقیم دارد.

وی یادآور شد: جهادکشاورزی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط چهارمحال و بختیاری نسبت به تامین امکانات و تجهیزات فراوری انواع محصولات و تولیدات باغی در شهرستان سامان اقدام لازم را انجام دهند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به خاصیت درون‌زا و امتیاز برون‌گرایی در بخش جهادکشاورزی اظهار داشت: انجام اقدامات دانش‌بنیان در حوزه‌های زراعت، کشاورزی، باغداری، پرورش آبزیان، دام و طیور در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: مدیران جهادکشاورزی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و بانک‌ها می‌توانند با تلاش‌های تمام‌وقت، این استان را آباد و متحول کنند.

به گزارش ایرنا، نخستین ناحیه صنعتی تخصصی بادام کشور در سامان با پیش‌بینی استقرار ۸۰ واحد صنعتی و تولیدی، در زمینی به وسعت ۳۰ هکتار اجرایی و اخداث خواهد شد.

به گزارش ایرنا،سامان در ۱۶ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha