مدارس ماندگار شناسنامه و میراث فرهنگی و اجتماعی نظام تعلیم و تربیت است

تهران- ایرنا- دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: مدارس ماندگار، شناسنامه میراث فرهنگی و اجتماعی نظام تعلیم و تربیت هستند که خدمات ارزشمند و قابل تقدیری را به جامعه ارایه کرده اند.

به گزارش روز چهارشنبه مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محمود امانی طهرانی در چهلمین جلسه کمیسیون معین شورای عالی آموزش و پرورش که با حضور اعضای آن در سالن جلسات دبیرخانه این شورا برگزار شد، اظهار داشت: مدارس ماندگار علاوه بر نقش معنوی و هویت فرهنگی که در منطقه دارند، نشان دهنده اهمیت تعلیم و تربیت در آن منطقه اند که ارزش و جایگاه علم آموزی و توجه به کسب علم و دانش را در میان مردم آن منطقه آشکار می کنند.

وی با یادآوری این که مدارس ماندگار شناسنامه، میراث فرهنگی و اجتماعی نظام تعلیم و تربیت ایران هستند، افزود: مدارس ماندگار نشان دهنده روند و سیر تاریخی تطور و تحول نظام آموزشی ایران از نظام آموزشی سنتی به مدرن هستند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با یادآوری این که این مدارس گنجینه ماندگار نظام تعلیم و تربیت کشور هسند، تصریح کرد: مدارس ماندگار در گذشته منشا خدمات زیادی در نظام آموزشی کشور بوده اند و نباید به حال خود رها شوند؛ آنها معدن استخراج استعدادهای ناب و تاثیرگذار نسل های مختلف بوده اند بنابراین باید با یک برنامه ریزی اصولی، مدون و طراحی الگوی مناسب دوباره به روزهای اوج خود باز گردند.

امانی طهرانی به نقش آفرینی این مدارس در تربیت انسان های برجسته و صاحب سبک در ایران و جهان اشاره و خاطرنشان کرد: افراد برجسته زیادی در این مدارس تحصیل کرده که پس از فارغ التحصیلی منشا خدمات ارزنده و ارزشمندی برای کشور و حتی جهان شده اند، برخی از آنها به شخصیت های تاثیرگذار، ماندگار و صاحب سبک در حوزه های مختلف از جمله آموزش و پرورش، مدیریت، پزشکی، مهندسی، معماری، هوا وفضا، برنامه های هسته ای و... تبدیل شده اند.

وی آشنایی مدیران این مدارس با روش ها و فنون حفظ و نگهداری این آثار ارزشمند آموزشی و تربیتی را  ضروری دانست و اظهار داشت: هدف از تهیه و تدوین آیین نامه مدارس ماندگار، زنده نگهداشتن جریان تعلیم و تربیت در این محیط های آموزشی است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با یادآوری لزوم آشنایی جامعه با این مدارس، تصریح کرد: دانش آموزان باید با کارکرد، اهمیت و نقش این مدارس در پرورش و تربیت نسل تاثیرگذار و موثر کشور، آگاه شوند.

امانی طهرانی تاکید کرد: باید یک الگوی ارتباطی موثر و کاربردی برای ایجاد ارتباط با کسانی که از این نوع مدارس فارغ التحصیل شده اند، طراحی و تدوین شود تا این مدارس بتوانند از مشارکت و همراهی آنان بهره مند شوند.

در ادامه این جلسه موضوع ترکیب اعضای شورای مرکزی انجمن اولیاء و مربیان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که مقرر شد تا زمان تدوین، تصویب و ابلاغ اساسنامه جدید انجمن اولیاء و مربیان جمهوری اسلامی ایران، ترکیب اعضای شورای مرکزی، همانند شورای عالی انجمن مندرج در اساسنامه مذکور باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha