مهاباد آماده برگزاری مهمترین رویداد سیاسی ۱۴۰۰

مهاباد- ایرنا- همه تمهیدات لازم برای برگزاری مهمترین رویداد سیاسی سال ۱۴۰۰ در مهاباد فراهم شده و این شهرستان آماده برگزاری انتخاباتی باشکوه، سالم و قانونمند با حضور حداکثری مردم است.

به گزارش ایرنا، با پایان یافتن زمان تبلیغات داوطلبان انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، کمتر از ۲۰ ساعت دیگر ماراتن رای گیری در شهرستان مهاباد همزمان با دیگر نقاط کشور آغاز می شود تا مردم با مشارکت در این رویداد سیاسی و سرنوشت ساز افراد اصلح و مورد نظر خود را برای نشستن بر کرسی ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا انتخاب و نقش خود را در توسعه و آبادانی شهرها و روستاها و اقتدار و سربلندی ایران در عرصه های بین المللی ایفا کنند.

انتخابات نماد توسعه سیاسی و تجلی‌گاه اراده مردم بوده و شرکت در انتخابات حقی است که مردم باید در راستای سهیم‌بودن در ساختار سیاسی و اقتصادی کشور از آن استفاده کنند.

یکی از مولفه‌های اصلی کشور از ابتدای انقلاب تاکنون برگزاری انتخابات است که بنیانگذار انقلاب اسلامی نیز بر این مهم تاکید داشتند به طوری که در سال ۱۳۵۸ که اولین انتخابات برگزار شد، امام راحل بحث جمهوریت و اسلامیت را مطرح کردند که نشان دهنده تاکید بر رای مردم دارد.

۲ انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا، مهمترین رخداد کشور در سال ۱۴۰۰ به شمار می رود که دارای ابعاد داخلی و بین المللی زیادی است و باید با تلاش تمامی دستگاه‌ها و نهادها و با مشارکت حداکثری مردم برگزار شود.

مردم اهل سنت و کرد زبان شهرستان مهاباد نیز که در پاسداری از ارزش‌های اسلامی، از پیشگامان نظام مقدس جمهوری اسلامی به حساب می‌آیند، آماده‌اند تا بار دیگر در انتخایات ۲۸ خرداد، برگ زرین دیگری در تاریخ سراسر افتخار این دیار ثبت کنند.

مردم این شهرستان که در طول یک هفته زمان رسمی تبلیغات نامزدهای شوراهای اسلامی و پیش‌تر، در تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری تلاش کردند تا با معرفی افراد مورد نظر خود، شور و اشتیاق انتخابات را در سطح منطقه ایجاد کنند، آماده‌اند که در روز ۲۸ خرداد، این شور و نشاط را پای صندوق‌های رأی آورده و با حضوری باشکوه، اقتدار ایران اسلامی را به رخ جهانیان بکشند.

 تمام امکانات لازم از جمله خودرو ،تدارکاتی و نیروی انسانی دستگاه های اجرایی، تجهیزات لازم ، امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و هماهنگی‌های لازم برای تعیین محل های اخذ رای انجام شده و همه چیز برای برگزاری انتخاباتی پرشور، حداکثری و سالم در این شهرستان مهیا است.

خدمات سجلی طی روز انتخابات در ثبت احوال مهاباد ارائه می‌شود

رییس هیات بازرسی بر انتخابات شهرستان مهاباد گفت: روز انتخابات با هدف ایجاد امکانات لازم برای اخذ رای افراد واجد شرایط و تضییع نشدن حق رای افراد، تمام خدمات سجلی و کارت ملی در اداره ثبت احوال به متقاضیان ارائه می‌شود.

مهاباد آماده برگزاری مهمترین رویداد سیاسی ۱۴۰۰

خشایار صنعتی افزود: شناسنامه شهروندانی که درخواست خود را به ثبت‌ احوال و یا یکی از دفاتر پیشخوان این شهرستان داده‌اند، پیش از برگزاری انتخابات صادر می‌شود و آنان می‌توانند در روز انتخابات برای دریافت مدارک خود به این اداره و یا دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه کارکنان اداره ثبت احوال مهاباد و سه پیشخوان طرف قرارداد با این اداره در روز انتخابات تا زمان اتمام کار رای گیری نیز فعال خواهد بود، افزود: برای شرکت در انتخابات، ارائه شناسنامه عکس‌دار به همراه کد ملی الزامی است.

رییس هیات بازرسی بر انتخابات شهرستان مهاباد اضافه کرد: هر ۲ نمونه شناسنامه دست‌نویس و شناسنامه مکانیزه برای شرکت در انتخابات دارای اعتبار است و واجدان شرایطی که شناسنامه آنها تا ۱۸ خرداد به منظور تعویض و صدور در اختیار ثبت احوال بوده، می‌توانند با مراجعه به این اداره، شناسنامه خود را تحویل بگیرند.

وی همچنین با اشاره به آمادگی اداره ثبت احوال برای ارائه گواهی تایید شماره ملی به رای‌دهندگان فاقد کارت ملی گفت: این خدمات به منظور مشارکت آحاد مردم در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی و با توجه به ضرورت ارائه شماره کارت ملی و شناسنامه در هنگام رای دادن انجام می‌شود.

رییس هیات بازرسی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متولدان ۲۸ خرداد ۱۳۸۲ و سال‌های قبل از آن می‌توانند در این دوره از انتخابات شرکت کنند افزود: از همه واجدین شرایط برای شرکت در انتخابات می خواهیم، نسبت به آماده سازی مدارک شامل شناسنامه و کارت شناسائی ملی خود اقدام کنند.

تمهیدات ویژه‌ای برای اخذ رای در زندان مهاباد پیش‌بینی شده است

رییس زندان مهاباد گفت: تمهیدات ویژه‌ای جهت رای گیری در زندان این شهرستان با استقرار صندوق سیار پیش بینی شده است.

داریوش بخشی اظهار داشت: زندانیان زندان مرکزی مهاباد نیز همچون دیگر شهروندان می‌توانند با داشتن کارت ملی یا اطلاع از شماره ملی خود و نیز داشتن شناسنامه در انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری شرکت کنند.

وی ادامه داد: زندانیانی که کارت ملی یا شناسنامه خود را در زندان به همراه ندارند می‌توانند از طریق خانواده و دوستانشان در بیرون از زندان جهت دریافت مدارک لازم برای اخذ رای اقدام کنند و کارکنان زندان نیز همکاری لازم را در این خصوص خواهند داشت.

رییس زندان مهاباد اضافه کرد: بیشتر زندانیان واجد شرایط رای دادن هستند و فرآیند رای‌گیری در زندان از سوی عوامل اجرایی و نظارتی انجام می‌شود؛ در نتیجه کارکنان زندان هیچ‌گونه دخالتی در امر رای‌گیری نخواهد داشت.

بخشی اظهار داشت: هم‌اکنون بیش از ۵۰۰ نفر در زندان مهاباد به دلایل مختلف محکومیت خود را سپری می‌کنند.

زمینه برگزاری انتخابات امن در مهاباد فراهم شده است

جانشین فرمانده انتظامی مهاباد گفت: پیش‌بینی‌های لازم برای تامین امنیت برگزاری انتخابات سالم و پرشور در این شهرستان انجام شده است.

سردار علیزاده افزود: نیروی انتظامی به عنوان حافظ نظم و امنیت جامعه و دستگاهی که بیشترین مسوولیت در این حوزه را دارد، آماده است تا با فراهم کردن شرایط لازم، زمینه مشارکت حداکثری مردم را فراهم کند.

وی با بیان اینکه بر سر هر صندوق کارکنان نیروی انتظامی حاضر هستند، اضافه کرد: در مجموع ۱۷۶ شعبه ثابت و سیار در سطح شهرستان پیش بینی شده که از این تعداد ۷۵ صندوق مربوط در داخل شهر، ۵۷ صندوق در بخش مرکزی و ۴۴ صندوق در بخش خلیفان است.

جانشین فرمانده انتظامی مهاباد با بیان اینکه تاکنون موردی در خصوص تخلف انتخاباتی در فضای مجازی این شهرستان ثبت نشده است، ادامه داد: پایش فضای مجازی و رسیدگی به تخلفات این حوزه در اشکال مختلف از جمله اقدامات ما در این ایام است و موضوعاتی از قبیل تخریب کاندیداها ، توهین ، انتشار کلیپ های حاوی افترا، توهین یا نشر حریم خصوصی افراد را رصد و دنبال می کنیم.

سردار علیزاده اضافه کرد: هرگونه مزاحمت برای شهروندان در جریان برگزاری تبلیغات انتخاباتی توسط نامزدها و هواداران آنها توسط نیروهای انتظامی رصد و با افراد متخلف بدون ملاحظه برخورد قانونی خواهد شد.

وی خودداری از تخریب رقیب های انتخاباتی را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: نامزدهای انتخاباتی باید با امیدبخشی به جامعه و ایجاد شور انتخاباتی زمینه حضور حداکثری همراه با رعایت شیوه نامه های بهداشتی فراهم کنند.

۶۰ هزار ماسک رایگان در مهاباد آماده توزیع در روز انتخابات شد

فرماندار ویژه مهاباد و رییس ستاد انتخابات این شهرستان گفت: ۶۰ هزار ماسک سه لایه یکبار مصرف در راستای مقابله با بیماری کووید-۱۹ در روز انتخابات آماده توزیع در این شهرستان شد.

عارف خدرلو افزود: این تعداد ماسک برای تمامی شعبه های اخذ رای در نظر گرفته شده و در اختیار رای دهندگانی که در روز انتخابات فاقد ماسک باشند برای تامین سلامت انتخابات قرار خواهد گرفت.

مهاباد آماده برگزاری مهمترین رویداد سیاسی ۱۴۰۰

وی ادامه داد: با توجه به خطر تجمع انسانی در انتقال ویروس کووید ۱۹، ضروری است شهروندان از هرگونه حضور در تجمعات انتخاباتی که رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آن نقض شده، خودداری کنند.

فرماندار ویژه مهاباد با اشاره به اینکه حفظ سلامت شهروندان در اولویت است، اظهار داشت: علاوه بر تهیه ماسک، مواد ضد عفونی کننده و سایر اقلام ضروری جهت تامین سلامت رأی دهندگان و مجریان برگزاری انتخابات تدارک دیده شده است.

خدرلو بیان کرد: همچنین به منظور پیشگیری از شیوع کرونا ویروس، الزام درج اثر انگشت با استامپ در شعب اخذ رای برداشته شده و  عوامل اجرایی و رای دهندگان با خودکار شخصی در شعب اخذ رای آراء خود را ثبت و به صندوق واریز کنند. 

وی اضافه کرد: امسال برای جلوگیری از ازدحام رای دهندگان در محل های اخذ رای با توجه به شرایط کرونا، ۱۰ شعبه به تعداد شعبه های اخذ رای در این شهرستان اضافه شده و تلاش شده است تا کار رای گیری در فضای باز انجام شود.

وی افزود: با بررسی شرایط مقابله با کرونا و همچنین تعداد آرای اخذ شده در دوره‌های قبل در تمامی شعبه های اخذ رای، شعبه‌های پرازدحام در هر منطقه شناسایی و تصمیم به افزایش هشت شعبه در داخل شهر و ۲ شعبه در سطح روستاها گرفته شد.

تمهیدات ویژه برای پایداری برق در روز انتخابات در مهاباد اتخاذ شد

رییس اداره توزیع برق مهاباد گفت: تمهیدات ویژه برای پایداری برق در روز انتخابات اتخاد شده و فردا، جمعه هیچ گونه خاموشی و قطعی برق در سطح شهرستان اتفاق نخواهد افتاد.

جلال زایر اظهار داشت: ۱۲ اکیپ سه نفره همراه با تمام امکانات و تجهیزات خودرویی و دیگر امکانات مورد نیاز در راستای حفظ پایداری و گزارش های احتمالی قطعی برق در روز 28 خرداد به صورت آماده باش هستند.

وی ادامه داد: بر همین اساس برای روز انتخابات هیچ گونه مدیریت بار و خاموشی پیش بینی نشده است تا هیچ تاثیری در روند برگزاری انتخاباتی سالم و باشکوه ایجاد نشود.

رییس اداره توزیع برق مهاباد اظهار داشت: با ستاد انتخاباتی این شهرستان نیز برای اعلام آدرس شعبه‌های اخذ رای هماهنگی شده است و اکیپ‌های عملیاتی برق برای رسیدگی به هر نوع مشکل فنی احتمالی در مکان‌های معرفی شده آمادگی کامل دارند. 

۲۲۰ نفر بر روند برگزاری انتخابات شوراها در مهاباد نظارت دارند

رییس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی مهاباد گفت: ۲۵۰ نفر ناظر بر روند برگزاری ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در این شهرستان نظارت دارند.

مجید پاتو اظهار داشت: از این تعداد ۲۲۰ نفر به عنوان ناظر به صورت ثابت در شعب اخذ رای حضور دارند که بر برگزاری صحیح روند رای گیری ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در این شهرستان در روز انتخابات نظارت کامل خواهند داشت.

مهاباد آماده برگزاری مهمترین رویداد سیاسی ۱۴۰۰

وی افزود: علاوه بر این ۳۰ نفر نیز به عنوان سرناظر و ناظر مسوول به صورت سیار در شعب اخذ رای بر روند و جریان انتخابات در این شهرستان و عملکرد ناظران ثابت نظارت کامل خواهند داشت ضمن آنکه ۱۰ نفر ناظر ذخیره نیز در صورت نیاز برنامه ریزی شده است تا در صورت نیاز از آنها استفاده شود.

رییس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی مهاباد نظارت دقیق و کارآمد بر روند برگزاری انتخابات در شعب اخذ رای ، جلوگیری از هرگونه تخلف در هنگام رای گیری و نیز مدیریت جریان انتخابات شوراهای شهر را از وظایف این ناظران عنوان کرد.

پاتو اضافه کرد: وظیفه همه دست اندرکاران اجرایی انتخابات، حراست و صیانت از آرای مردم است تا شاهد انتخاباتی سالم و پرشور در شعب اخذ رای باشیم.

وی با بیان اینکه سلامت و صیانت از آرای مردم، مهمترین رکن در برگزاری انتخابات است افزود: همه مکلف به اجرای کامل قانون در انتخابات هستیم و مراقبت از رای مردم به عنوان امانتی در دستان متولیان برگزاری انتخابات است.  

وی همچنین با تاکید برحضور پرشور مردم در این دوره از انتخابات افزود: مردم ایران اسلامی همواره حضور خود در عرصه های مختلف سیاسی و اجتماعی را نشان داده اند و در این دوره از انتخابات نیز با شرکت گسترده خود دشمنان را از رسیدن به اهداف شومشان مایوس خواهند کرد.

بیش از ۱۷۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن در مهاباد هستند

فرماندار ویژه مهاباد گفت: ۱۷۰ هزار و ۵۰۰ نفر در این شهرستان واجد شرایط رای دادن در انتخابات ۲۸ خردادماه جاری هستند.

خدرلو اضافه کرد: از این تعداد پنج هزار و ۷۴۱ رای اولی در شهرستان واجد شرایط شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال ۱۴۰۰ هستند. 

مهاباد آماده برگزاری مهمترین رویداد سیاسی ۱۴۰۰

فرماندار ویژه مهاباد ضمن تاکید بر اینکه نامزدها و هواداران آنها باید اخلاق انتخاباتی را حتی در روز برگزاری انتخابات نیز رعایت کنند، اظهار داشت: تاکنون تخلفات به قدری نبوده که به جرم تلقی شود و یا تأثیری در نتایج داشته باشد، اما همچنان فعالیت نامزدها و هوادارانشان توسط هیأت نظارت بر انتخابات رصد می‌شود.

خدرلو اضافه کرد: مقام‌ معظم‌ رهبری نیز بر امانتداری از رای مردم به عنوان حق الناس تاکید ویژه داشتند که ما مجریان انتخابات باید در این خصوص در تمامی فرایندهای انتخابات تا روز انتخابات و برگه رای مردم، حق الناس و حفظ بی‌طرفی را رعایت کنیم.

وی ادامه داد: تمام تمهیدات لازم برای برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در این شهرستان مهیا شده است تا در فضایی شاداب ، سالم و بیطرفانه این رویداد مهم سیاسی برگزار شود.

وی با بیان اینکه اجازه نخواهد داد زمینه جابجایی حتی یک رای در حوزه های انتخابیه در شهرستان مهاباد فراهم شود، گفت: چهار هزار نفر عوامل اجرایی این دوره از انتخابات را برگزار خواهند کرد و برای تسهیل در امر رای دادن شهروندان با توجه به شرایط کرونا ۱۰ شعبه به تعداد شعبه های این حوزه افزوده شده است.

۱۷۶ بازرس بر سلامت انتخابات مهاباد نظارت می‌کنند

رییس هیات بازرسی انتخابات مهاباد گفت: ۱۷۶ بازرس بر روند برگزاری و سلامت انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی و سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در این شهرستان در روز ۲۸ خرداد ماه جاری نظارت خواهند کرد.

صنعتی ادامه داد: این تعداد بازرس، مسوول حسن جریان و صحت انتخابات و نیز نظارت بر اجرای مطلوب آن در این دوره از انتخابات را در این شهرستان بر عهده دارند.

وی با تاکید بر سلامت و صیانت از آرای مردم در روند برگزاری انتخابات این شهرستان اظهار داشت: بازرسان در تمامی شعب اخذ رای حضور خواهند داشت و یک هیات بازرسی متشکل از ۱۲ نفر سربازرس نیز بر روند فعالیت این بازرس‌ها در شعب اخذ رای نظارت خواهند کرد.

مهاباد آماده برگزاری مهمترین رویداد سیاسی ۱۴۰۰

وی اضافه کرد: ۹۶ نفر از این بازرسان در شعب اخذ رای مناطق روستایی و ۸۰ نفر نیز در شعب شهری کنترل روند سلامت انتخابات را زیرنظر خواهند داشت تا در مدار قانون انجام شود. 

وی با تاکید بر لزوم رعایت اصل حفظ بی‌طرفی در برگزاری انتخابات از سوی بازرسان گفت: رویکرد هیات بازرسی، مشاوره، همراهی، ارشاد و تلاش برای حسن اجرای مطلوب انتخابات به مجریان برای برگزاری انتخاباتی سالم و بی شائبه در روز ۲۸ خرداد است.

صنعتی، افزود: بازرسان نیز همانند سایر عوامل برگزاری انتخابات، امین آرای مردم هستند و برای صیانت از آرای مردم و پیشگیری از هرگونه تخلفات انتخاباتی عاری از هرگونه جانبداری از شخص و یا گروه خاصی با تمام توان تلاش خواهند کرد.

وی گفت: امسال از سوی وزارت کشور نیز ۲ نفر بازرس ویژه نیز یک روز قبل از انتخابات وارد این شهرستان شده تا برروند برگزاری انتخابات و عملکرد هیات بازرسی این شهرستان نظارت داشته باشند.

رییس هیات بازرسی انتخابات مهاباد ادامه داد: با توجه به اینکه انتخابات امسال در شرایط ویژه شیوع کرونا برگزار خواهد شد از اینرو بازرسان تعیین شده برای ههر صندوق موظف به نظارت بر رعایت موارد و دستوارالعمل های بهداشتی در شعبه ها نیز خواهند بود.

وی افزود: در همین راستا علاوه بر افزایش شعب و ساعات رای گیری تدابیری نیز اتخاذ شده است تا حد امکان صندوق های اخذ رای در فضای باز دایر و کار رای گیری انجام شود.

۶۰۰ نفر بر روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در مهاباد نظارت دارند

رییس هیات نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری شهرستان مهاباد گفت: ۶۰۰ نفر ناظر بر روند برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این شهرستان نظارت دارند.

حجت الله قاسمی اظهار داشت: از این تعداد ۳۹۸ نفر به عنوان ناظر، ۲۶ نفر به عنوان سرناظر و ۱۷۶ نفر نیز به عنوان ناظر مسوول در شعب اخذ رای بر روند و جریان انتخابات ریاست جمهوری در این شهرستان نظارت کامل خواهند داشت.

مهاباد آماده برگزاری مهمترین رویداد سیاسی ۱۴۰۰

وی نظارت دقیق و کارآمد بر روند برگزاری انتخابات در شعب اخذ رای ، جلوگیری از هر گونه تخلف و گزارش آن به هیات های نظارت و نیز مدیریت و نظارت بر جریان انتخابات را از وظایف این ناظران عنوان کرد.

رییس هیات نظارت بر انتخابات مهاباد با بیان اهمیت برگزاری یک انتخابات سالم و حداکثری در روز ۲۸ خرداد افزود: همه ما اعم از اعضای هیأت نظارت، اجرایی و بازرسی و دیگر عوامل موظف هستیم انتخاباتی قانونی و در فضایی سالم و به دور از هر گونه مساله و شائبه ای را در این شهرستان برگزار کنیم.

وی اضافه کرد: برگزاری انتخاباتی سالم و رقابتی با رعایت قانون و مشارکت حداکثری یک وظیفه همگانی است که همه باید در راستای برگزاری یک انتخابات پرشور در شان نظام جمهوری اسلامی تلاش کنند.

۱۷۶ شعبه اخذ رای در مهاباد تدارک دیده شد

فرماندار ویژه مهاباد و رییس ستاد انتخابات این شهرستان گفت: ۱۷۶ شعبه ثابت و سیار اخذ رای برای دریافت آرای شهروندان در روز انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی تدارک دیده شده است.

خدرلو افزود: امسال برای جلوگیری از ازدحام رای دهندگان در محل های اخذ رای با توجه به شرایط کرونا، ۱۰ شعبه به تعداد شعبه های اخذ رای در این شهرستان اضافه شده است.

وی ادامه داد: با بررسی شرایط کرونا و همچنین تعداد آرای اخذ شده در دوره های قبل در تمامی شعبه های اخذ رای، شعبه های پرازدحام در هر منطقه شناسایی و تصمیم به افزایش هشت شعبه در داخل شهر و ۲ شعبه در سطح روستاها گرفته شد.

مهاباد آماده برگزاری مهمترین رویداد سیاسی ۱۴۰۰

فرماندار ویژه مهاباد بیان کرد: از مجموع کل شعبه‌های اخذ رای ۷۳ شعبه در مهاباد، چهار شعبه در "گوگ تپه" ، یک شعبه در "خلیفان" و ۲ شعبه نیز به صورت سیار عملیات اخذ رای را در مناطق شهری برعهده دارند.

خدرلو اضافه کرد: همچنین در مناطق روستایی نیز ۵۳ شعبه اخذ رای در بخش مرکزی شامل ۲۲ شعبه ثابت و ۳۱ شعبه سیار و ۴۳ شعبه سیار برای بخش خلیفان در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: ملزومات بهداشتی مانند ماسک و مواد ضد عفونی کننده برای تمامی شعب ها پیش بینی شده است و مسوولان برگزاری تمام تلاش خود را برای حفظ سلامتی مردم با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی در شعب اخذ رای به طور دقیق و کامل به کار خواهند بست.

انتخابات ۱۴۰۰ در مهاباد زیر نظر ۶ کمیته تخصصی برگزار می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه مهاباد گفت: انتخابات روز ۲۸ خرداد ماه جاری در این شهرستان زیر نظر ۶ کمیته تخصصی در قالب ستاد انتخابات برگزار می‌شود.

سلیمان پاکزاد اظهار داشت: تکالیف و وظایف قانونی این کمیته های ششگانه برای برگزاری انتخاباتی سالم، شفاف و قانونمدار، تبیین شده است.

وی ادامه داد: این کمیته ها شامل تبلیغات، اطلاع رسانیو فضای مجازی، فناوری اطلاعات، دستورالعمل های بهداشتی، حراست و استعلامات، پشتیبانی و اجرایی و نیز امنیتی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه مهاباد با بیان اینکه در جریان برگزاری انتخابات امانت‌دار رای مردم هستیم و این رسالتی بزرگ است اضافه کرد: اینکه چه کسانی پیروز انتخابات شوراهای اسلامی یا ریاست جمهوری می شوند برای ما اهمیتی ندارد و آنچه برای ما مهم است اجرای مر قانون است.

مهاباد آماده برگزاری مهمترین رویداد سیاسی ۱۴۰۰

پاکزاد با بیان اینکه برگزاری انتخابات سالم مهمترین وظیفه اعضای ستاد انتخابات است و برای این مهم تلاش می‌ شود افزود: شرکت در این رویداد یک وظیفه مهم است و از مردم می‌خواهیم با حضور خود در ساعات آغازین روز رای گیری، در این امر ملی مشارکت کنند .

پنج هزار نفر عوامل اجرایی، انتخابات ۱۴۰۰ را در مهاباد برگزار می‌کنند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه مهاباد گفت: پنج هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی کار برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد ماه جاری را در این شهرستان برعهده دارند.

پاکزاد اظهار داشت: این عوامل شامل اعضای صندوق ها، ناظران ، بازرسان، اعضای هیات های اجرایی و اعضای تامین امنیت صندوق های رای مشتمل بر نیروی انتظامی و سپاه پاسداران هستند تا انتخاباتی سالم ، امن و باشکوه را برگزار و از آرای مردم حفاظت شود.

وی با بیان اینکه در هر صندوق ۱۸ تا ۱۹ نفر و در مجموع سه هزار و ۳۳۴ فرآیند رای گیری را برعهده دارند، ادامه داد: تمامی تدارکات و پشتیبانی برای برگزاری انتخابات در این شهرستان مهیا شده است تا مردم بتوانند در پای صندوق های رای حاضر شده و در امنیت و آرامش کامل به نامزد مورد نظر خود رای دهند.

وی گفت: امسال برای جلوگیری از ازدحام رای دهندگان در محل های اخذ رای با توجه به شرایط کرونا، ۱۰ شعبه به تعداد شعبه های اخذ رای در این شهرستان اضافه شده است.

پاکزاد اظهار داشت: برای برگزاری انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در این شهرستان، ۱۷۶ شعبه پیش بینی شده است که نسبت به دوره قبل ۱۰ شعبه افزایش پیدا کرده است.

نظارت دقیق بر روند رای‌گیری در اولویت کار نمایندگان فرمانداری خواهد بود

معاون استاندار و فرماندار ویژه مهاباد با اشاره به اهمیت برگزاری انتخابات ۲۸ خردادماه گفت: نظارت دقیق بر روند رای‌گیری باید در اولویت کار نمایندگان فرمانداری باشد.

خدرلو با تاکید بر تحقق مشارکت پرشور و حداکثری مردم در این رویداد سیاسی مهم اظهار داشت: اهتمام به رعایت قوانین و مقررات مربوط به انتخابات باید در اولویت کار اعضای شعب و نمایندگان فرمانداری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه نمایندگان فرماندار نقش نظارتی دارند و هیچگونه دخالتی در رای دادن مردم نخواهند داشت و حق حمایت از هیچ نامزدی را ندارند افزود: نمایندگان فرماندار مهم‌ترین مسوولیت را در هر شعبه اخذ رای را دارند و باید دور از هر حاشیه ای تنها به وظایف قانونی خود عمل کنند.

فرماندار ویژه مهاباد با تاکید بر تعامل نمایندگان فرمانداری با سایر مجریان برگزاری انتخابات در شعب اخذ رای افزود: برگزار کنندگان انتخابات، امانت ‌دار مردم هستند و باید از رای مردم به عنوان حق الناس با حساسیت و دقت بالا صیانت کنند.

مهاباد آماده برگزاری مهمترین رویداد سیاسی ۱۴۰۰

خدرلو اضافه کرد: نمایندگان فرمانداری باید با اقتدار تمام، اهتمام لازم را در شعبات اخذ رای برای برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور و باشکوه انجام داده و فرآیند کامل انتخابات را از آغاز تا پایان رای‌گیری بدون هیچگونه ملاحظاتی مدیریت کنند. 

وی گفت: برای ما اصل بی طرفی مهمترین امر در برگزاری انتخابات است و وظیفه مجریان انتخابات باید با تکیه بر قانون، برقراری امنیت، حفظ سلامت و امانتداری از آرای مردم باشد.

فرماندار ویژه مهاباد ادامه داد: در شرایطی که دشمنان با شگردهای مختلفی در پی کاهش مشارکت مردم در انتخابات هستند، مشارکت حداکثری در انتخابات به اقتدار بیشتر نظام در عرصه داخلی و بین المللی می انجامد.

وی تاکید کرد: همه امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و تمهیدات امنیتی و انتظامی لازم برای برگزاری انتخاباتی سالم و باشکوه با حضور حداکثری و مشارکت گسترده مردم اتخاذ شده و تمامی تدابیر لازم برای برگزاری باشکوه انتخابات در این شهرستان آماده است.

در آذربایجان غربی نیز برای انتخابات پیش رو ۲ هزار و ۷۹۵ شعبه اخذ رأی در استان پیش بینی شده که از این تعداد هزار و ۲۱۰ شعبه شهری و هزار و ۵۸۵ شعبه روستایی است؛ هزار و ۵۲۷ نفر برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و ۱۱ هزار و ۱۱۹ نفر برای انتخابات شوراهای اسلامی روستا احراز صلاحیت شده‌اند.

۶۰ هزار نفر عوامل اجرایی نیز روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا را در آذربایجان غربی بر عهده خواهند داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha