۲۷ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۳۸
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 84370891
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

وضعیت کرونا در ۱۶ شهرستان گیلان زرد شد

۲۷ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۳۸
کد خبر: 84370891
وضعیت کرونا در ۱۶ شهرستان گیلان زرد شد

رشت - ایرنا - بر اساس تازه‌ترین ارزیابی نرم افزار ماسک مربوط به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که امروز منتشر شده ۱۶ شهرستان گیلان به لحاظ شیوع ویروس کرونا وارد رنگ‌ بندی زرد شدند و یک شهرستان همچنان نارنجی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، طبق گزارش نرم افزار ماسک هم اکنون شهرستان های رشت، خمام، رودسر، املش، سیاهکل، لنگرود، لاهیجان، شفت، فومن، صومعه سرا، بندرانزلی، ماسال، رضوانشهر، تالش، آستارا و آستانه اشرفیه در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

طبق ارزیابی وزارت بهداشت از سیزدهم خرداد تاکنون دو شهرستان رودسر و آستانه اشرفیه از وضعیت نارنجی کرونایی خارج و به شهرستان های زرد گیلان اضافه شدند و به این ترتیب تعداد شهرستان های زرد از ۱۴ به ۱۶ شهرستان افزایش یافت.

 همچنین براساس گزارش نرم افزار ماسک، در زمان حاضر "رودبار" تنها شهرستان نارنجی استان گیلان است.

آمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ طی هفته ها به ویژه روزهای اخیر در گیلان روند نزولی دارد، هم اکنون ۱۹۹ بیمار در بیمارستان های استان بستری هستند، در دو هفته گذشته ٢٨٣ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های گیلان بستری بودند.

با آغاز موج چهارم کرونا در گیلان از ۲۰ فروردین تا ۲۰ اردیبهشت روزانه به طور میانگین بیش از ۴۰۰ بیمار به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری می شدند.

۳۱ فروردین ماه امسال نیز در موج چهارم شیوع کرونا به دلیل بی توجهی به توصیه های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا و دید و بازدیدهای نوروزی، تعداد بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های گیلان به یک هزار  و ۵۰ نفر نیز رسیده بود، ضمن اینکه ۱۲۰ نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری بودند

همچنین در آن ایام جز شهرستان رضوانشهر که در وضعیت نارنجی کرونا قرار داشت، بقیه شهرستان های استان گیلان قرمز بودند که با رعایت پروتکل های بهداشتی آمار بستری های کرونایی کاهش یافت و شهرستان های قرمز به نارنجی و سپس نارنجی به زرد تغییر رنگ دادند.

مسئولان بهداشتی گیلان گیلان تغییر رنگ های کرونایی از قرمز به نارنجی و زرد را نتیجه همکاری مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی دانسته و از مردم می خواهند تا با حساسیت بیشتر توصیه ها را مراعات کنند تا شاهد تغییر رنگ کرونایی شهرستان ها به سمت آبی باشیم.

گیلان با دو و نیم میلیون نفر جمعیت از نخستین استان های درگیر شیوع کرونا در کشور بود .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha