۲۸ خرداد ۱۴۰۰، ۷:۵۵
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 84370940
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۷۲۲ شعبه اخذ رای در قم فعال شد

۲۸ خرداد ۱۴۰۰، ۷:۵۵
کد خبر: 84370940
 ۷۲۲ شعبه اخذ رای در قم فعال شد

قم- ایرنا- همزمان با سراسرکشور۷۲۲ شعبه اخذ رای برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری،‌ششمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا و همچنین انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری از ساعت ۷ صبح امروز جمعه در قم فعال شد.

 ‌معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم دراین زمینه گفت:‌تعداد صندوق‌های اخذ رای استان با ۱۰درصد افزایش نسبت به انتخابات گذشته به ۷۲۲ صندوق افزایش یافته‌است. از جمعیت بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفری این استان ۸۴۶ هزار واجد شرایط حضور درانتخابات در این استان هستند که از این تعداد حدود ۲۰ هزار نفر رای اولی هستند.

بیژن سلیمانپور افزود:‌ ۶۰۴ شعبه در شهر قم و ۱۱۸ شعبه نیز در شهرستان‌ها و روستاهای تابعه استان دایر است. بیش از ۲۲ هزار نفر مسئولیت اجرا، ‌حراست و تامین امنیت این انتخابات در استان را به عهده دارند.

با مصوبه هیات دولت، تقسیمات دارای استان قم در اردیبهشت ماه امسال تغییر و بر این اساس این استان دارای سه شهرستان قم، کهک و جعفریه و پنج بخش مرکزی، کهک، جعفریه، سلفچگان و خلجستان بود.

بر اساس مشاهده خبرنگاران ایرنا از سطح قم، حضور گسترده مردم در شعب مختلف استان از دقایقی پیش از آغاز ساعت رسمی رای گیری در استان به ویژه در حرم حضرت معصومه(س) بسیار پرشور است.

 اخذ رای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به همراه دو انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری و همچنین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به دلیل شرایط کرونایی و پرهیز از تجمع، یک ساعت زودتر از انتخابات دوره‌های قبل یعنی ساعت ۷ صبح آغاز شد و طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا درصورت تشخیص وزیر کشور رای گیری تا ساعت ۲ بامداد ادامه خواهد یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha