۲۷ خرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۰۴
کد خبرنگار: 1273
کد خبر: 84370981
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۴ هزار تن گندم و جو در میاندوآب برداشت می‌شود

۲۷ خرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۰۴
کد خبر: 84370981
۸۴ هزار تن گندم و جو در میاندوآب برداشت می‌شود

مهاباد- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با اشاره به آغاز برداشت غلات از اراضی کشاورزی گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود ۸۴ هزار تن گندم و جو از مزارع این شهرستان برداشت شود.

علی دیانتی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال زراعی جاری ۲۵ هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی میاندوآب‌ به کشت گندم اختصاص یافته است که پیش بینی می شود ۵۴ هزار تن محصول از این مزارع  برداشت شود.

وی افزود: همچنین هشت هزار و ۲۰۰ هکتار در سال زراعی جاری به زیرکشت جو رفته است که پیش‌بینی می شود ۳۰ هزار تن محصول نیز از این اراضی تولید شود.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب‌ بیان کرد: پنج مرکز خرید تضمینی گندم در این شهرستان آماده دریافت ‌محصول کشاورزان است.

وی اظهار کرد: در راستای کنترل عوامل خسارت‌زا ، امسال تاکنون در سطح هفت‌ هزار و ۲۸۱ هکتار از مزارع غلات این شهرستان با آفت سن مبارزه شده و در ۱۲ هزار و ۳۰۰ هکتار از مزارع غلات و کلزا نیز با علف های هرز مبارزه شده است.

دیانتی گفت: اجرای بعضی از عملیات کشاورزی در برخی از مناطق به علت سخت‌گذر بودن، شیب دار و ناهموار بودن مزرعه، خیس و گل آلود بودن زمین در اثر بارندگی، امکان پذیر نیست یا به سختی انجام می‌شود؛ اما با پیشرفت علم و تکنولوژی، پهپادها این امکان را برای کشاورزان میسر ساخته اند.

وی افزود: در مزارع کلزا به دلیل ارتفاع زیاد گیاه، ورود به مزرعه و سم پاشی با سم پاش های موجود، امکان پذیر نیست، از اینرو سم‌پاشی با پهپاد بهترین گزینه می باشد که ترویج استفاده از آن از اولویت های کارشناسان جهاد کشاورزی است.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب‌ گفت: سال گذشته بیش از ۶۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به محصولات زراعی اختصاص یافته بود که با همت و تلاش شبانه روزی کشاورزان زحمتکش و نظارت و کنترل فنی مزارع و آموزش کشاورزان در زمینه استفاده از بذور اصلاح شده و بهبود تغذیه گیاهی، کنترل عوامل زیان آور نباتی در انجام عملیات کاشت، داشت و برداشت توسط کارشناسان جهاد کشاورزی در مجموع ۷۶۵ هزار تن انواع محصولات زراعی تولید شد.

دشت حاصلخیز میاندوآب دارای ۹۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت شامل ۶۰ هزار هکتار اراضی آبی و ۳۰ هزار هکتار اراضی دیم با تنوع کشت ۵۰ نوع محصول زراعی و باغی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha