۲۷ خرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۳۶
کد خبرنگار: 1273
کد خبر: 84371029
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۰ عنوان برنامه در دهه کرامت در میاندوآب پیش‌بینی شد

مهاباد- ایرنا- مسوول دفتر خادمیاری و کانون های خدمت رضوی میاندوآب گفت: به مناسبت دهه کرامت ۲۰ عنوان برنامه فرهنگی برای اجرا در این شهرستان پیش‌بینی شده است.

محمد محمودی روز پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران میاندوآب‌ اظهار داشت: دیدار با امام جمعه ، حضور در نماز عبادی و سیاسی جمعه، برگزاری نمایشگاه آثار خوشنویسی با موضوع دهه کرامت به صورت مجازی و برگزاری مراسم عقد یک زوج جوان به مناسبت روز دختر از برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این ایام در میاندوآب است.

وی ادامه داد: برگزاری مسابقات شهرستانی کاتا، اهدای خون با نام و یاد امام رضا (ع) توسط جمعی از خادمیاران، دیدار و دلجویی از خانواده ۲ نفر از خادمیاران رضوی این شهرستان که به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند و گرامیداشت یاد و خاطره آنان، برگزاری مراسم شب شعر رضوی با محوریت امام رضا (ع) در روستای "حیدرآباد" با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و برگزاری اولین همایش خادمیاران رضوی با هدف اعلام آمادگی خادمیاران برای ارایه خدمات از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده دیگر برای دهه کرامت در میاندوآب است.

وی با بیان اینکه غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای گمنام از دیگر برنامه‌های قابل اجرا در دهه کرامت در میاندوآب است، افزود: برگزاری مراسم کوهپیمایی با حضور جمعی از خادمیاران رضوی، کمک به آزادی یک زندانی با محکومیت غیرعمد به همت خیران و همچنین توزیع ۸۸۸ پرس غذای گرم با عنوان اطعام رضوی در بین خانواده های نیازمند به نیت امام رضا (ع) از جمله دیگر برنامه‌های قابل اجرا در دهه کرامت در این شهرستان است.

مسوول دفتر خادمیاران رضوی در میاندوآب ادامه داد: ویزیت رایگان توسط پزشکان و درمانگاه های شهر براساس تفاهم‌نامه صورت گرفته به همت کانون خادمیاران سلامت همزمان با سالروز ولادت امام رضا (ع) و اهدای چهار سری جهیزیه توسط مرکز نیکوکاری مسجد جامع میاندوآب‌ به نوعروسان نیز در این ایام پیش بینی شده است.

محمودی گفت: به همین مناسبت شهرستان میاندوآب دوم تیرماه میزبان کاروان زیر سایه خورشید خواهد بود که ادای احترام به مقام شامخ شهدای گمنام و تجلیل همزمان از برخی خانواده‌های شهدا به علت شیوع ویروس کرونا در محوطه گلزار شهدا انجام خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: دیدار با مدافعان سلامت در محوطه بیمارستان عباسی، بازدید از مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست، بدسرپرست و حضور در برنامه ویژه حوزه علمیه الزهرا خواهران این شهر و بهره‌برداری از یک دهنه پل به عنوان راه ارتباطی مزارع کشاورزی در روستای "للکلو" با یک روستای دیگر که توسط خادمیاران احداث شده از برنامه‌های حضور کاروان زیر سایه خورشید در این شهرستان است‌.

۱۹ کانون تخصصی خدمت رضوی در میاندوآب فعال است

مسوول دفتر خادمیاری رضوی در میاندوآب اظهار داشت: راه‌اندازی کانون‌های تخصصی خدمت رضوی در شهرستان‌ از امسال کلید خورده که افراد صاحب نظر و توانمند مسوولیت این کانون ها را برعهده دارند.

محمودی بیان کرد: این ۱۹ کانون شامل کانون ایثار و شهادت، کانون بانوان، کانون تبلیغ دینی، تعلیم و تربیت، حرکت‌های جهادی، کانون تخصصی مشاوره حقوقی، خبر و فضای مجازی، کانون زیارت، سلامت، شعر و ادب رضوی، علمی، حوزه قرآنی، محصولات فرهنگی و هنری، کانون مداحان و ذاکرین اهل بیت (ع)، مشاوره و مددکاری، جوانان و نوجوانان رضوی، کانون هنری، ورزشی، خیران، وقف و نذر، کانون کارآفرینی و اشتغال و کانون کتاب و کتابخوانی است و در کنار این کانون ها یک کانون محله‌ای و عمومی نیز شکل گرفته که اگر کسی نتوانست به هر دلیلی در کانون‌های تخصصی خدمت کند، در قالب کانون محله‌ای و عمومی فعالیت کند.

۱۳۵ خادمیار رضوی در میاندوآب فعالیت می‌کنند

وی با بیان اینکه در میاندوآب ۱۳۵ نفر به عنوان خادمیار رضوی شامل ۱۰۰ خادمیار مرد و ۳۵ خادمیار زن فعالیت دارند، اظهار داشت: برای این خادمیاران کد مخصوصی صادر شده که براساس آن می‌توانند با ورود به سامانه خادمیاری کشوری، فعالیت هایی نظیر کشیک در حرم مطهر رضوی را انجام دهند.

وی با بیان اینکه خادمیاران برنامه‌ و فعالیت‌های خود را بر روی کانون‌های ۱۹ گانه براساس تخصص، علاقه و موقعیت جغرافیایی پیش می‌برند، اظهار داشت: در این راستا مهمترین برنامه ای که اجرای آن برای آستان قدس رضوی مهم است، گره‌گشایی از مشکلات مردم با اولویت محرومیت زدایی است و برای تحقق این مهم باید مشارکت‌های مردمی جلب شود که در این میان با نهادها و موسسه های خیریه ای که فعالیت دارند همکاری می‌کنیم.

محمودی افزود: تشکیلات دفتر خادمیاری آستان قدس رضوی براساس سیاست و شیوه‌نامه‌های تبیین شده جدید تحت منویات مقام معظم رهبری و تولیت آستان قدس رضوی، قرار است خدمتگزاری با نام و یاد امام رضا (ع) باشد و این خدمتگزاری ها تنها معطوف به حرم رضوی نیست بلکه براساس سیاست جدید هر شخص به عنوان خادمیار است که می‌تواند در هر نقطه از این کشور به نام امام رضا (ع) خدمت کند.

وی اضافه کرد: خروجی این خدمت‌ها هم تعمیق بخشی محبت و یاد امام رضا (ع) در قلب‌های‌ مومنان و دوستداران آن حضرت است و برپایه این موضوع باید خدمت‌ها نظام‌مند و هدفمند باشد.

دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در میاندوآب در سال ۱۳۸۶ در همین راستا تاسیس شده و در طول سال با اجرای برنامه‌های خیرخواهانه با مشارکت افراد نیکوکار این شهرستان در جهت محرومیت‌زدایی جامعه گام برمی‌دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha