نهادها و دانشگاهیان فارس: مشارکت حداکثری در انتخابات اقتدارآفرین است
عکس از آرشیو

شیراز- ایرنا- نهادها، تشکل‌ها، شخصیت‌ها، فعالان بخش خصوصی، اصناف و بازاریان، دانشگاهیان و اصحاب رسانه استان فارس از مردم این استان برای شرکت پرشور در انتخابات ۲۸ خردادماه دعوت کردند و این حضور حداکثری را زمینه‌ساز افزایش اقتدار کشور و دور شدن تهدیدها دانستند.

به گزارش ایرنا، سپاه فجر استان فارس با صدور بیانیه‌ای از آحاد مردم شهید پرور فارس برای شرکت در انتخابات دعوت کرد.
در این بیانیه آمده است: انتخابات ۲۸ خردادماه پدیده مبارکی در طلیعه راه انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب است و به مثابه خون تازه‌ای در کالبد الهی انقلاب قدسی ایرانیان است آنطور که گردش نخبگان را تسهیل و تسریع خواهد کرد.
این بیانیه می‌افزاید: ملت بزرگ ایران، در روند مردم سالاری دینی در تمام انتخابات و همه انتخاب خود تهدیدات و فرصت های متفاوتی را تجربه نموده و بر پختگی تصمیمات خود افزوده است بدین سان عرصه دمکراسی را میدان آزمون وخطایی یافته که می‌تواند از یک سو زمینه ساز فاصله گرفتن از گفتمان هایی باشد که در حوزه حکمرانی دولت‌ها در قرابت کمتری با گفتمان معیار انقلاب اسلامی و شاخص تعیین شده توسط امام راحل (ره) و رهبری معظم انقلاب باشد و از سویی حاکم کردن گفتمان دولت جوان انقلابی و حزب اللهی با تجربه سیاسی آموخته از گذشته باشد.
این بیانیه حاکی است: حضور مردم و تعیین کنندگی تصمیم آنان برای (علاج دردهای مزمن کشور) از آنچنان صلابتی برخوردار است که دشمنان قسم خورده اسلام و ایران و دموکراسی این قطعیت نقش مردم را مایه شکست دموکراسی غرب و برباد رفتن توطئه‌های خود برای ایجاد تقابل ملت و حاکمیت در ایران اسلامی می‌دانند، بنابراین دندان های سیاه خویش را به غیظ فشرده و با کلمات فرمایشی، نمایش واقعی و تعیین کنندگی حقیقی ملت ایران در فرایند مردم سالاری دینی در انتخابات ۱۴۰۰ را با وارونگی تمام، فرمایشی جلوه می‌دهند حال آنکه به گواه مشاهده و تاریخ انتخابات تعیین کننده بودن مردم در وصول منتخبین خود به عرصه خدمتگزاری در نظام مقدس اسلامی همواره مایه افتخار خویش و حق طلبان و حامیان حقیقی مردم سالاری و آزادی خواهی در سراسر عالم گشته است.
این بیانیه می‌افزاید: حضور مردم یعنی انتخابات تضمین کننده امنیت ملی و پاسداشت حداقل داشته های همه آحاد مردم است در این میان نباید با تصمیم نادرست فردی مایه دلشادی دشمنان شد آنان دروغگویان در امر دلسوزی مردم هستند آنها با شادی مردم ناراحتند وبا ناراحتی مردم ایران شادند و این تنها خصلت ذاتی اهریمنان ایران اسلامی است. مشارکت حداکثری و انتخابات قوی باعث ایجاد نتیجه قوی می‌شود و این تنها راه حل قانونی، مدنی، دینی و معجزه اجتماعی در قامت ید بیضایی مردم سالاری دینی ایرانیان خواهد بود.
در این بیانیه آمده است: سپاه فجر استان فارس با دعوت از آحاد ملت بزرگ ایران به ویژه مردم شهید پرور فارس قهرمان، امید دارد که ملت ایران با حاکم نمودن گفتمان انقلابی و انتخابی درست طعم شیرین انقلاب خود را در حوزه اقتصاد بخشند و انتخاب درست آنان آغازی بر پایان فقر، فساد و تبعیض باشد.

انتخابات عرصه تجلی و ظهور اراده ملی و مردم سالاری دینی است
اتاق اصناف شیراز و سازمان بسیج اصناف و بازاریان سپاه فجر استان هم با صدور بیانیه‌ای مشترک، از کسبه ، بازاریان و فعالان اقتصادی فارس در کنار دیگر آحاد مردمی درخواست کردند که روز جمعه پای صندوق‌های رأی بیایند و با شور و نشاط خود با انتخاب افراد اصلح در این انتخابات سرنوشت ساز مشارکت کنند.
در متن این بیانیه آمده است: بی تردید انتخابات عرصه تجلی و ظهور اراده ملی و مردم سالاری دینی است و ملت گرانقدر و عظیم الشان ایران اسلای طی ۴۳ سال پس از انقلاب نستوه و خستگی ناپذیر و پیروی از سکاندار فاضل انقلاب، مقام معظم رهبری و تاسی از سیره شهدا انتخابات را به عنوان وظیفه شرعی و ملی و انقلابی غفلت ناپذیر دانسته و با حضور هوشمندانه و انتخاب آگاهانه خود همواره، ابهت، عزت، عظمت و اقتدار میهن اسلامی را در منظر و چشمان جهانیان به تصویر کشیده است.
این بیانیه می‌افزاید: کسبه و بازاریان شریف شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران اسلامی با الهام از کلام خداوند تبارک و تعالی که می فرماید «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَمیعًا وَ لاتَفَرَّقوا» و امر می‌کند همگان به «حَبْلُ اللَّهِ الْمَتِین» تمسک بجوییم، وحدت کلمه را نعمتی الهی دانسته و برای حفظ مصالح کشور و تحکیم انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ضمن به کارگیری تمام توان خود به منظور برگزاری باشکوه انتخابات و حضور حداکثری در پای صندوق های رأی از آحاد ملت شریف، بصیر و حماسه ساز ایران اسلامی عزیز به ویژه مردم انقلابی، ولایتمدار و فهیم، مؤمن و مجاهد شهرستان شیراز دعوت به عمل می آورد تا با حضور پرشور و قدرتمندانه و با صلابت در انتخابات ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ به ندای مدبرانه و حکیمانه مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای«مدظله العالی» در این آوردگاه خطیر و آزمون بزرگ لبیک گفته و در انتخابات پیش رو حضور حماسی، افتخارآفرین و پرشور داشته باشند و بر جهانیان ثابت کنند که راه مقاومت و شهید سلیمانی ها و شهید همدانی ها با قدرت ادامه دارد.

انتخابات، تنها راه بهروزی ملت و نماد بی بدیل مشارکت است
امام جمعه، جامعه روحانیون، حوزه‌های علمیه و مرکز رسیدگی به امور مساجد لارستان هم با صدور بیانیه‌ای مشترک، مردم مومن، انقلابی، همیشه در صحنه و ولایتمدار این شهرستان را به حضور باشکوه در انتخابات دعوت کردند.
در این بیانیه آمده است: انتخابات، با همه فراز و فرودها و قوت و ضعف هایش، تنها راه بهروزی ملت و نماد بی بدیل مشارکت و مظهر اراده ملت و حاکمیت مردم بر سرنوشت امروز و فردای خویش است.
این بیانیه می‌افزاید: جامعه روحانیون و حوزه‌های علمیه لارستان از همه شهروندان بصیر و انقلابی دعوت و درخواست می کند در این مقطع حساس، با حضور گسترده و تاریخی در پای صندوق های اخذ رأی بار دیگر بصیرت و آگاهی ملی و انقلابی خود را به اثبات برسانند و با انتخاب اصلح و رای بالا و قاطع و تشکیل یک دولت قوی، پشتوانه مستحکم برای نظام ایجاد کنند.

نشان دادن همبستگی ملی با حضور پرشور در انتخابات
خانه مطبوعات و رسانه‌های استان فارس هم با صدور بیانیه‌ای مردم ایران اسلامی و به ویژه مردم غیور و همیشه در صحنه استان فارس را به شرکت پرشور در انتخابات ۲۸ خردادماه جاری دعوت کردند.
در این بیانیه آمده است: اینک که در آستانه برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و همچنین ششمین انتخابات شوراهای شهر و روستا هستیم، تلاش روزافزون دشمنان نظام و انقلاب برای ایجاد دلسردی در میان عموم مردم روند رو به رشدی یافته و آنها تلاش می کنند به هر نحو ممکن مردم را از حضور در صحنه انتخابات منصرف کنند.
این بیانیه می‌افزاید: هر چند که باور داریم فهم و بلوغ بالا و والای سیاسی و اجتماعی ملت ایران بیش از آن است که بخواهند تحت تاثیر القائات رسانه‌های بیگانه قرار گیرند و میدان انتخابات را برای تعیین سرنوشت و آینده خویش خالی کنند، اما با این حال، ضرورت دارد حساسیت شرایط امروز را به محضر ملت شریف یادآوری و عموم مردم را به حضور قدرتمند در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ دعوت نماییم.
در این بیانیه آمده است: باشد که از این آزمون بزرگ نیز همانند آزمون‌های پیشین، سربلند و سرافراز بیرون آییم و با به صندوق انداختن آرای خود، علاوه بر نشان دادن همبستگی ملی، آینده‌ای روشن و رو به توسعه را برای فرد فرد ایرانیان رقم بزنیم.

انتخابات، مظهر اراده ملی و مردم سالاری دینی
رؤسا، معاونین و کارکنان  واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس هم با صدور بیانیه‌ای، مردم را به حضور حداکثری در انتخابات دعوت کردند.
در این بیانیه آمده است: انتخابات به عنوان مظهر اراده ملی و مردم سالاری دینی یکی از عرصه‌هایی است که ملت عظیم‌الشان ایران طی ۴۳ سال گذشته آن را در زمره وظایف شرعی، ملی و انقلابی غفلت ناپذیر تلقی و با حضور هوشمندانه و انتخاب آگاهانه خود همواره ابهت، عزت، عظمت و اقتدار میهن اسلامی را به رخ جهانیان کشیده است.
این بیانیه می‌افزاید: برای اهمیت انتخابات همین نکته کفایت می‌کند که بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) در بیاناتی تاریخی فرمودند "میزان رأی ملت است". از این رو ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی همواره با حساسیت و دقت این رویداد مهم و سرنوشت‌ساز را دنبال کرده و حضور در پای صندوق‌های رأی را یک تکلیف شرعی می‌داند.
در ادامه این بیانیه آمده است: ما اساتید و پرسنل دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در دهه پنجم انقلاب اسلامی بر این اعتقادیم که اکنون در آستانه یک انتخابات مهم و سرنوشت ساز دیگر، مطمئن هستیم شما مردم انقلابی، همچون انتخابات‌ گذشته، بار دیگر اوج این همراهی را به تصویر می کشید و با حضور میلیونی خود در پای صندوق‌های رای، پرچم قدرت و عظمت ایران را به اهتزاز در خواهید آورد و عزت و اقتدار ایران اسلامی به مهر تایید شما امت انقلابی مزین خواهد شد.

با مشارکت در انتخابات فردایی بهتر برای کشور بسازیم
علیرضا بیات‌پور معاون استاندار و فرماندار ویژه مرودشت هم با صدور بیانیه‌ای از مردم این شهرستان برای شرکت در انتخابات و لبیک به فراخوان رهبر حکیم و فرزانه انقلاب دعوت کرد.
در این بیانیه آمده است: امروز ما در آستانه تصمیمی ماندگار و سرنوشت ساز قرار داریم. در زمانی که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضور در انتخابات را فریضه‌ای دینی و وظیفه ملی برای تک تک آحاد مردم می‌دانند، وظیفه ماست که با حضوری انقلابی در پای صندوق های رای حماسه‌ای جاودانه بیافرینیم و با ایمان به آیه شریفه " إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّی یُغَیِّروا ما بِأَنفُسِهِم "  با تجدید بیعت با آرمان‌های امام راحل خمینی کبیر(ره)، منویات مقام معظم رهبری و خون پاک شهداء عزیز، به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک گوییم و با مشارکت در انتخابات فردایی بهتر برای کشور خود بسازیم.
این بیانیه حاکی است: اینجانب ضمن تشکر و قدردانی از تمامی مجریان و دست اندرکاران برگزاری انتخابات و اقشار مختلف شهرستان قهرمان پرور و ولایی شهرستان مرودشت اعم از خانواده‌های معظم شهداء و ایثارگران، روحانیون، دانشجویان و دانش آموزان، احزاب مختلف سیاسی، فرهنگیان و اساتید دانشگاه، ورزشکاران و هنرمندان، اصناف و بازاریان دعوت می‌کنم با لبیک به ندای رهبر فرزانه انقلاب و در راستای تداوم حرکت‌های پرثمر و غرورآفرین ملت قهرمان ایران، با حضور گسترده، شکوهمند و پرنشاط در پای صندوق های رای، برگ زرین دیگری بر افتخارات میهن عزیز اسلامی بیفزاییم.

۲۸ خرداد روز تجلی همدلی، همزبانی و مسئولیت پذیری
مهرداد سهرابی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس هم با صدور بیانیه‌ای از مردم برای برای حضور حداکثری در انتخابات دعوت کرد.
در این بیانیه آمده است: ملت بزرگ و شریف ایران همواره در طول دوره های مختلف پس از انقلاب، با صلابت و شجاعت در جهت حفظ آرمان های نظام و حراست از ایران اسلامی ایستادگی نموده و با هشیاری و مقاومت خود توطئه های دشمنان را که خواهان تضعیف اقتدار کشور بوده و هستند از میان برده است.
این بیانیه حاکی است: ۲۸ خرداد روز تجلی همدلی، همزبانی و مسئولیت پذیری دیگری برای ملت شریف ایران است تا همانند ادوار گذشته با مشارکت حداکثری در عرصه انتخابات، حضور پرشور خود را به عنوان نماد مقبولیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به منصه ظهور بگذارند. اینجانب به نمایندگی از مجموعه ارتباطات استان فارس از تمامی همکارانم در واحدهای تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان فارس دعوت می‌کنیم تا همگام با ملت فهیم ایران در پای صندوق های رای حاضر شوند و با مشارکت آگاهانه و مسئولانه خود در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، گامهای روشن و محکمی در راستای تداوم نظام مقدس جمهوری اسلامی بردارند.

انتخابات مظهر اراده مردمی
فرماندار شهرستان ممسنی هم با صدور بیانیه‌ای، ضمن دعوت از مردم این شهرستان برای شرکت در انتخابات ۲۸ خرداد گفت: شاکله مدیریتی نظام بر انتخابات استوار است و بدون آن عملا شاه مهره‌های مدیریتی آن جامعه دچار اخلال شده و دیگر مهره‌ها یا از کار خواهند افتاد یا به اندازه مورد نیاز تحرک نخواهند داشت.
در این بیانیه آمده است: انتخابات مظهر اراده مردمی است و شرکت نکردن در آن به منزله تبدیل شدن به عضو خنثی جامعه است که دیگران برای آن تصمیم گیری خواهند کرد.
این بیانیه می‌افزاید: شرکت نکردن در انتخابات به معنای خالی کردن جا برای دیگران است که شاید هم فکر و هم نظر ما نباشد و تصمیم  گیری را به نفع خود تغییر خواهد داد و  آن موقع دیگر جای گلایه و شکایت برای عدم شرکت کنندگان باقی نخواهد گذاشت.
این بیانیه حاکی است: فرد اصلح ریاست جمهوری باید به تمام مسائل، مشکلات و پتانسیل‌های  بالقوه و بالفعل کشور اشراف داشته داشته  باشد، رئیس جمهوری باید یک رابطه دیپلماسی فعال در نظام بین‌المللی داشته باشد تا بتواند حقوق مادی و معنوی  شهروندان خود را تامین و امنیت کامل را برای مردمانش برقرار کند.
در این بیانیه آمده است: مشارکت  بالا  در انتخابات موجب افزایش و ارتقاء  سرمایه اجتماعی نظام در خارج کشور و  موجب ارتقاء  جایگاه کشور در نظام  بین‌المللی و اقتدار  کشور در مجامع و میادین داخلی و خارجی خواهد شد.

کشیدن خط بطلان بر نقشه‌های شوم دشمن با شرکت در انتخابات
سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس هم، با اشاره به خدمات ارزنده نظام گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمات گسترده‌ای با رعایت عدالت نسبی در  تمامی بخش ها داشته و امکانات به برکت این نظام به دورترین مناطق نیز رسیده است و کارکنان این اداره کل با شرکت در انتخابات بار دیگر با این نظام مقدس تجدید عهد خواهند کرد.
جمشید معینی افزود: دشمن امروزه با توطئه‌ها و فتنه های شوم خود و با بهره گیری از تمام ظرفیت های رسانه‌ای و با هجمه های تبلیغاتی، سعی در کمرنگ جلوه دادن برکات انقلاب و ناامید ساختن مردم از نظام اسلامی داشته و کاهش مشارکت مردم در انتخابات را دنبال می‌کند.
او ادامه داد: در این شرایط لازم است تا مردم و بویژه همکاران و خانواده های گرامیشان با بصیرت و آگاهانه یک بار دیگر در تبعیت و پیروی از منویات روشنگرانه رهبر عزیز و دلسوز مردم و ایران عزیز و ادامه راه روشن شهیدان انقلاب، در این میدان سرنوشت ساز قوی تر از گذشته حاضر شوند و خط بطلان دیگری بر همه نقشه های شوم دشمن بکشند.
وی، از آحاد مردم و بویژه کارکنان این اداره کل و خانواده های آنان درخواست کرد تا با حضور در پای صندوق های رای و انتخاب نامزدهای مورد نظر خود، بار دیگر ولایتمداری و وفاداری خود به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به رخ جهانیان بکشند.

رؤسا، معاونین، اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جهرم با صدور پیامی مردم شریف ایران را به شرکت پرشور  در انتخابات فرا خواندند.

در متن این پیام آمده است: جمعه ٢٨ خرداد ماه، روز تجلی همدلی و همزبانی و حضور گسترده ملت شریف ایران و روز خلق حماسه ای دیگر است که همانند ادوار گذشته عرصه انتخابات را به عنوان نماد مقبولیت نظام به منصه ظهور بگذاریم و نشان دهیم که در همه حال انقلاب شکوهمند اسلامی را از گزند دشمنان حفظ خواهیم کرد.

در این پیام آمده است: شهروندان فهیم و همیشه در صحنه شهرستان های  جهرم و خفر روز جمعه گرد هم می‌آیند تا ایرانی آباد را رقم بزنند و با لبیک به فرمایش‌های مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، با انتخاب اصلح بیش از پیش به آرمان های انقلاب بزرگ اسلامی دست یابند.

این پیام می‌افزاید: این‌جانبان به نوبه خود، از عموم دانشگاهیان عزیز و مردم بزرگوار دعوت می نماییم تا بار دیگر، در انتخاباتی دیگر که نشانه جمهوریت این نظام درکنار اسلامیت آن است، حضوری پر شور داشته و شخص اصلح خود را انتخاب نمایند.

در بخشی از بیانیه دانشگاه جهرم نیز آمده است: بخش مهمی از مردم سالاری دینی، با انتخابات محقق می‌شود، تاکید کرد که همه دانشگاهیان با مشارکت فعالانه در انتخابات ۲۸ مرداد، در سرنوشت چهار سال آینده ایران سهیم خواهند شد.

در این پیام آمده است: سرنوشت ما به عنوان یک ملت چنان در هم تنیده است که هر تصمیم جمعی ما، نه تنها برای چهارسال بلکه برای سالهای متمادی زندگی تک‌تک ما را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

این پیام می‌افزاید:این روزها از سویی دیدگان منتظر دوستداران ایران و انقلاب اسلامی و از سوی دیگر دشمنان پیشرفت و استقلال ملت و کشور به ‌حضور پرشور مردم در این انتخابات چشم دوخته‌اند و این اطمینان وجود دارد که این ملت همان‌گونه که در تمام عرصه‌ها افتخارآفرینی کرده است، در روز ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ نیز با حضور حماسی خویش، برگ زرین دیگری بر دفتر قطور افتخارات ملت تاریخ‌ساز ایران بیافزاید.

در متن بیانیه دانشگاه پیام نور جهرم نیز که در اختیار ایرنا قرار داده شده، آمده است: این روزها ما در آستانه تصمیم بزرگ برای کشورمان قرار داریم. سرنوشت ما به عنوان یک ملت، در این زمان چنان در هم تنیده است  که  این امر برای سالهای متمادی، زندگی همه ما  را تحت تأثیر قرار خواهد داد.  مشارکت و حضور مردم در انتخابات پیش رو دستاورد عظیمی به همراه دارد و آن عبارت است از تقویت اعتماد به نفس ملی و امید به آینده.

این پیام می‌افزاید: امروز نیاز اصلی کشور، ساماندهی امور اقتصادی و حل مسئله معیشت است که راهکار اصلی آن حضور در پای صندوق‌های رأی است. دانشگاه پیام نور جهرم نقش اصلی خود را در این برهه حساس امید آفرینی  در بین کارکنان  و دانشجویان می داند و دوباره با شهدایی که خون خود را تقدیم این خاک نموده اند ، پیمان می‌بندیم  که راه آنها  را ادامه دهیم.

دانشگاهیان پیام نور جهرم با تاکید دوباره بر اهمیت انتخابات، از اقشار مختلف مردم دعوت می‌کند تا بار دیگر با گام های استوار  خود در روز ۲۸ خرداد ماه در پای صندوق‌های رأی حضور گسترده شان را به نمایش گذارند. کارکنان و اساتید این دانشگاه  انقلابی نیز  همگام با آحاد ملت با افتخار در این  انتخابات که  یکبار دیگر تبدیل به جشن شکوه جمهوری اسلامی خواهد شد، شرکت خواهند کرد. چرا که اعتقاد داریم امت اسلامی ایران با حضور گسترده خود در انتخابات افق جدیدی را پیش روی انقلاب اسلامی خواهند گشود.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد جهرم نیز بیانیه‌ای اعلام کرد: پیشرفت و توسعه کشور متکی به حضور رئیس‌جمهوری قوی، جهادی و انقلابی است که پشتوانه مردمی عظیمی داشته باشد.

در این پیام آمده است: انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی حضور حداکثری مردم در انتخابات را تضمین کننده رشد و توسعه کشور است. مردم شریف ایران در همه شرایط حساس از ابتدای پیروزی انقلاب  حاضر بودند و در پاسداشت انقلاب اسلامی از هیچ حمایت و کمکی دریغ نکردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha