بیش از ۵۰ هزار تعرفه رای به شعب کیش تحویل داده شد

کیش - ایرنا - بخشدار کیش گفت: بیش از ۵۰ هزار تعرفه به ۲۶ شعبه اخذ رای انتخابات ۱۴۰۰ در این بخش تحویل داده شده است.

محمد کمالی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آغاز فرآیند جمع آوری آرای مردمی در این بخش همزمان با سراسر کشور اظهار داشت: این تعداد تعرفه شامل ۳۰ هزار مورد برای انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ۲۰ هزار تعرفه نیز ویژه ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر است.

وی اضافه کرد: بیش از ۳۲ هزار نفر در این جزیره واجد شرایط رای هستند و طبق اعلام فرمانداری بندر لنگه در صورت نیاز تعرفه های بیشتری برای بخش کیش شامل جزایر کیش، هندورابی و لاوان تامین و به شعب منتقل خواهد شد.

دبیر ستاد انتخابات بخش کیش یادآور شد: ۵۲ صندوق اخذ رای ۲ انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در این بخش از ساعت چهار بامداد امروز جمعه به نمایندگان فرمانداری ۲۶ شعبه تحویل داده شده و اکنون تمام عوامل اجرایی و نظارتی در شعبه ها مستقر و در حال جمع آوری آرای مردمی هستند.

وی اضافه کرد: ۲۴ مورد از شعبات اخذ رای این بخش در جزیره کیش، یک مورد در لاوان و یک مورد نیز در هندورابی مستقر شده اند که چهار مورد از شعبه های مستقر در جزیره کیش به صورت سیار فعالیت خواهد کرد.

کمالی گفت: حدود ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم در روند برگزاری انتخابات در این بخش برای برگزاری انتخاباتی سالم، بی طرف و پرشور مشارکت دارند و با تدابیر اتخاذ شده از سوی هیات های اجرایی، بازرسی و نظارت انتظار می رود این همایش سیاسی همانند سنوات گذشته بدور از هر گونه چالش برگزار شود.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به صورت همزمان از ساعت هفت صبح امروز جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ آغاز شده و برگزاری این فرایند تا ساعت ۲۴ تداوم دارد.

مردم بخش کیش امروز علاوه بر مشارکت در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری برای انتخاب هشتمین رییس جمهور، پنج عضو شورای شهر در کیش و ۶ عضو شورای اسلامی روستاها در جزیره لاوان و هندورابی (هر کدام سه عضو) را نیز بر می گزینند.

در کیش ۴۴ نفر به عنوان داوطلب برای رقابت در عرصه ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تایید صلاحیت شده اند که شامل ۳۰ نفر در شهر کیش، ۹ نفر در جزیره لاوان و پنج نفر در جزیره هندورابی هستند.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۸ کیلومتری سرزمین اصلی و در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha