مشارکت در انتخابات حاکی از بلوغ سیاسی مردم است

تبریز - ایرنا - فعالان رسانه‌ای آذربایجان‌شرقی به عنوان پیشتازان صحنه انتخابات بر این عقیده‌اند که مشارکت در انتخابات حاکی از عزت ملی و سطح بلوغ سیاسی مردم است.

به گزارش ایرنا، جمعی از فعالان رسانه ای استان که همواره در صحنه های مختلف ملی و محلی مشارکت فعال داشته و جزو پیشقراولان این عرصه ها بوده و هستند، از صبح امروز ۲۸ خرداد در حماسه انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستاها نیز پای کار آمده و علاوه بر پوشش و انعکاس اخبار و رویدادهای انتخابات، سهم خودشان را در تعیین سرنوشت و آینده کشور با انداختن رای به صندوق ها نشان می دهند.

به عقیده آنان شرکت در انتخابات و انتخاب فرد مورد نظر حق مردم بوده و نشانه ای از بلوغ سیاسی آنان است و باید از این حق برای تعیین سرنوشت خود، فرزندان و آینده کشور و منطقه استفاده کرد و افرادی شایسته، کاردان،  توانمند و دارای کارنامه درخشان را برای اداره کشور در سطح کلان و اداره امور شهر و روستاها در سطح منطقه ای انتخاب کرد.

فعالان رسانه ای آذربایجان شرقی می گویند: برای رفع مشکلات مختلف به ویژه اقتصادی و معیشتی مردم، دست روی دست گذاشتن و قهر با صندوق های رای، چاره ساز نبوده بلکه باید با حضور حداکثری علاوه بر خنثی کردن توتطئه های معاندان نظام زمینه را برای توسعه، عمران و آبادانی کشور و شهرها و روستاها فراهم کرد.

به عقیده آنان هرچقدر رییس جمهور آینده با پشتوانه قوی مردمی انتخاب شود بهتر و قدرتمندتر می تواند در عرصه های داخلی و مجامع بین المللی سخن بگوید و در تعاملات منطقه ای و جهانی از عزت و اقتداری ملی دفاع کند.    

مشارکت در انتخابات حاکی از بلوغ سیاسی مردم است
اسد بابایی، عضو هیات مدیره خانه مطبوعات کشور

قهر با صندوق های رای یعنی گام گذاشتن در مسیر معاندان نظام 

عضو هیات مدیره خانه مطبوعات کشور و از فعالان رسانه ای آذربایجان شرقی می گوید: حضور مردم در انتخابات با وجود تمام گلایه های مردمی از گرانی، تورم و فشار اقتصادی برای تعیین سرنوشت خود وظیفه و تکلیف شرعی بوده و بلوغ سیاسی مردم کشور را نشان می دهد.

اسد بابایی، با بیان اینکه مردم با مشارکت حداکثری در انتخابات نشان می دهند که به سرنوشت خود و آینده کشور و فرزندانشان بی تفاوت نیستند، می افزاید: اگر مردم نسبت به آینده خود و فرزندانشان بی تفاوت باشند و با صندوق های رای قهر کنند گام در مسیر معاندان نظام و افرادی می گذارند که به دنبال ضربه زدن به کشور هستند.

وی با تاکید بر اینکه مردم با وجود گلایه از وضعیت اقتصادی کشور شایسته است در پای صندوق های رای حضور داشته باشند، اظهار می کند: مردم با شرکت در انتخابات و انتخاب فرد اصلح باید وضعیت موجود را بهبود داده و کشور را به رشد و تعالی برسانند.

سرپرست خبرگزاری مهر در آذربایجان شرقی می گوید: رییس جمهور منتخب کشور نیز باید به فکر معیشت مردم و مبارزه با فساد بوده و با بی عدالتی برخورد جدی داشته باشد و در طول سال ارتباط خود و وزرا را به صورت مستمر با مردم حفظ کند.

بابایی، ادامه می دهد: هر چقدر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات بیشتر باشد، رییس جمهور آینده از پشتوانه قوی مردمی برخوردار خواهد شد و در مجامع بین المللی حضور یافته و با اقتدار از منافع مردم و نظام اسلامی دفاع خواهد کرد.

وی یادآوری می کند: همیاری مردم و مشارکت آنان در انتخابات در داخل کشور نیز موجب خواهد شد تا مشکلات و معضلاتی که به دست افراد ناآگاه ایجاد شده است، رفع می شود.

بابایی، با اشاره به ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی نیز می افزاید: تبریز از قدیم الایام سابقه درخشانی در عرصه های مختلف داشته و شهر اولین ها بوده ولی در زمان کنونی فقط نامی از سابقه درخشان آن مانده است و اعضای شوراهای اسلامی برای توسعه، عمران و آبادانی و زیبایی شهر گام چندانی برنداشته اند که امید است اعضای منتخب ششمین دوره شورای اسلامی تبریز بتوانند این شهر را دوباره به جایگاه اصلی خود بازگردانند.

مشارکت در انتخابات حاکی از بلوغ سیاسی مردم است
وحید زینالی،  فعال رسانه ای و مدیر خبرگزاری فارس در آذربایجان شرقی

حضور حداکثری مردم در انتخابات نشانه اقتدار نظام و بلوغ سیاسی مردم است  

فعال رسانه ای و سرپرست خبرگزاری فارس در آذربایجان شرقی نیز با اشاره به اینکه انتخابات امری ملی و مذهبی بوده و ما به عنوان یک ایرانی و مسلمان باید در آن شرکت کنیم، می گوید: مهم نیست که مردم به چه کسی رای دهند مهم اصل مشارکت در انتخابات و حضور در پای صندوق های رای است که در ادبیات سیاسی چهار و اندی ساله نظام نشانه اقتدار نظام جمهوری اسلامی و بلوغ سیاسی مردم است.

وحید زینالی، می افزاید: حضور در پای صندوق های رای در چنین روزی تجدید میثاق با آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی، امام راحل، شهدا و تبعیت از رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده و مشارکت حداکثری در انتخابات امروز پشتوانه دولت آینده در تعاملات منطقه ای و جهانی است و سبب می شود تا دولت منتخب با عزت و قدرت تمام از موضع بالا با قدرت های جهانی سخن بگوید.

وی اظهار می کند: شرکت در این انتخابات از منظر تحولات داخلی نیز بسیار حایز اهمیت است زیرا رییس جمهور منتخب و کابینه وی در چهار سال آینده تصمیم گیری در شئون مختلف حیات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی مردم را بر عهده دارد.   

زینالی، ادامه می دهد: هر چند در زمان کنونی مردم با مشکلات مختلف به ویژه در امر معیشت مواجه هستند اما این موضوع دلیل نمی شود که کسی با صندوق های رای قهر کرده و فرصت ارزشمند تعییین سرنوشت خود و هموطنان خودش را برای چهار سال آینده از دست بدهد.

مشارکت در انتخابات حاکی از بلوغ سیاسی مردم است
مهدی کاظم زاده، مدیر خبرگزاری تسنیم در آذربایجان شرقی

مردم آستین بالا زده و با ورود به میدان عمل انتخابات سرنوشت خود را تعیین کنند

سرپرست خبرگزاری تسنیم در آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت انتخابات در جمهوری اسلامی ایران، می گوید: انتخابات از پایگاه مردمی برخوردار بوده و موجب تحکیم عزت ملی و حاکی از سطح بلوغ سیاسی مردم بوده و کسانی که از وضع اقتصادی و معیشتی کشور گلایه دارند می توانند با شرکت در انتخابات گلایه های خود را به نوعی به گوش مسوولان برسانند.

مهدی کاظم زاده، می افزاید: مردم می توانند با حضور در پای صندوق های رای، نظر و رای خود را برای حفظ وضع موجود یا تغییر در آن اعلام کنند چراکه قهر کردن با انتخابات چاره ساز نبوده بلکه برای حل مشکلات باید آستین بالا زد و وارد میدان عمل شد.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت شرکت در انتخابات، اظهار می کند: بر این اساس هر چقدر مشارکت و حضور در انتخابات بیشتر باشد به همان اندازه پشتوانه نظام و وجهه رییس جمهوری در مجامع بین المللی بالاتر می رود.

مشارکت در انتخابات حاکی از بلوغ سیاسی مردم است
حمیده بردباری،  عضو هیات مدیره خانه مطبوعات آذربایجان شرقی و سرپرست خبرگزاری برنا

مشارکت حداکثری در انتخابات، اقتدار کشور در دنیا را رقم می زند و آینده جوانان را تعیین می کند

فعال رسانه ای و عضو هیات مدیره خانه مطبوعات آذربایجان شرقی نیز با تاکید بر ضرورت حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای می گوید: حضور حداکثری تک تک ما در پای صندوق های رای اقتدار و صلابت ایران عزیز را در دنیا رقم خواهد زد.

حمیده بردباری، می افزاید: امروز ما سرنوشت سال های بعد کودکان و نوجوانانمان را رقم خواهیم زد پس بجای قهر با صندوق رای باید با تمام توان ضمن حضور در پای صندوق های رای، سرنوشت فرزندان آینده این سرزمین را تعیین کنیم.

وی اظهار می کند: جمهور اسلامی ایران روزهای سختی را در طول ۴۰ سال گذشته سپری کرده و امروز راه برون رفت از تمام مشکلات تکیه بر توان مردم و انتخاب فرد اصلح است.

سرپرست خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی خواستار نقش آفرینی جوانان و زنان در این انتخابات شده و می گوید: انتخابات بهترین فرصت برای نقش آفرینی زنان و جوان در تصمیمات است تا ضمن پیگیری مطالبات خود با انتخاب افردی که مطالبات آنها را در اولویت برنامه های خود قرار داده اند قدم‌ مهمی برای کشور بردارند.

بردباری، با دعوت از اقشار مختلف مردم و بخصوص اصحاب رسانه و فرهنگ برای شرکت در انتخابات ادامه می دهد: امروز در انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر شرکت می کنیم تا آینده چهار سال خود را با آگاهی انتخاب کنیم.

مشارکت در انتخابات حاکی از بلوغ سیاسی مردم است
اعظم قربانی،  فعال رسانه ای و خبرنگار صدا و سیمای آذربایجان شرقی

 رای دادن بدون آگاهی و از روی تعصب یعنی حیف و میل حق رای

فعال رسانه ای و خبرنگار صدا و سیمای آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه حق رای امانت در نزد مردم است، می گوید: مردم باید در رای دادن خود دقت کنند و نعمت موجود در دست خود را بدون آگاهی و شناخت از داوطلبان انتخابات و از روی تعصب حیف و میل نکنند بلکه از حق خود برای انتخاب فرد اصلح استفاده کنند.

اعظم قربانی، با تاکید بر اینکه شرکت در انتخابات حق تک تک ماست، می افزاید: افرادی که دنبال تغییر و تحول در جامعه و رفع مشکلات مختلف اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در کشور هستند باید به جای قهر با صندوق های رای،  نشستن در خانه و دست روی دست گذاشتن در انتخابات شرکت کنند و نقش خود را برای تعیین سرنوشت خود و آینده کشور ایفا کنند.

وی با بیان اینکه نباید نسبت به انتخاب داوطلبان بی تفاوت بود، اظهار می کند: وقتی نسبت به انتخاب هر کس به عنوان رییس جمهور یا عضو شورای شهر بی تفاوت باشیم نباید انتظار داشته باشیم که آینده کشور و شهرمان بهبود یابد بلکه باید با آگاهی و بررسی کارنامه داوطلبان و به دور از تعصبات فردی نسبت به انتخاب فرد اصلح، کاردان و توانمند اقدام کنیم.

فعال رسانه ای و خبرنگار صدا و سیمای آذربایجان شرقی می گوید: وقتی دنبال مبارزه با فساد و بی عدالتی هستیم باید فردی را انتخاب کنیم که در این زمینه دارای کارنامه درخشان و برنامه است.

قربانی، ادامه می دهد: مردم نباید در استفاده از حق انتخاب خود منافع فردی را به منافع جمعی و ملی ترجیح دهند بلکه فردی را برای ریاست جمهوری و شورای شهر انتخاب کنند که بتواند تحولات اساسی در بهبود وضع کشور و شهر ایجاد کند و موجبات توسعه و آبادانی کشور و شهر و رفع مشکلات اقتصادی جامعه را فراهم کند.

امروز سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری و ششمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان دوره ای مجلس یازدهم در شهرستان میانه به صورت همزمان برگزار می شود.

رای‌گیری در این استان در سه هزار و ۵۲۱ شعبه اخذ رای استان انجام می‌شود و بر اساس اعلام سامانه ملی ثبت احوال، سه میلیون و ۴۳ هزار نفر در استان واجد شرایط رای‌دادن هستند.

در انتخابات شورای اسلامی در ۶۹ حوزه انتخابیه شهری،  یک هزار و ۸۶۰ نفر داوطلب و در یک هزار و ۹۰۰ حوزه انتخابیه روستایی ۱۰ هزار و ۴۳۰ نفر داوطلب تایید صلاحیت شده رقابت می کنند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha