هزار و ۶۰۰ بازرس نظارت بر انتخابات استان همدان را بر عهده دارند

همدان- ایرنا- رییس هیات بازرسی ستاد انتخابات استان همدان گفت: یک هزار و ۶۰۰ بازرس، سربازرس و بازرس ویژه، کار رصد و نظارت بر روند برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ در این استان را برعهده دارند.

به گزارش ایرنا، «فرهاد فرزانه» روز جمعه در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات استان همدان، افزود: در هر شعبه، یک بازرس ثابت و به ازای هر ۱۵ شعبه یک سر بازرس و به ازای هر ۱۵۰ شعبه یک نفر به عنوان بازرس ویژه به منظور صیانت از آرای مردم، فرایند کنترل و رصد برگزاری انتخابات در نظر گرفته شده است. 

وی با بیان اینکه تبلیغات زودهنگام در فضای مجازی بیشترین تخلف انتخاباتی در یک ماه گذشته بوده است اظهار داشت: مردم می توانند شکایات یا تخلفات داوطلبان، مجریان و دست اندرکاران انتخابات را از طریق پورتال استانداری (لینک شکایات مردمی انتخابات) و تماس با شماره تلفن ۳۸۲۵۶۰۰۵ برای رسیدگی و بررسی دقیق به هیات بازرسی گزارش کنند.

رییس هیات بازرسی ستاد انتخابات استان همدان خاطر نشان کرد: به دنبال ثبت شکایت در سامانه ، این گزارش تخلف به صورت آنلاین به وزارت کشور منتقل شده و با توجه به نوع تخلف، موضوع رسیدگی می شود. 

فرزانه با بیان اینکه نمایندگان هیات بازرسی تا پایان زمان شمارش آرا در شعب اخذ رای حضور دارند گفت: کلاس های آموزشی برای بازرسان و سربازرس ها برگزار شده تا به تکالیف خود آشنا و آن را به خوبی انجام دهند.

به گزارش ایرنا، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس یازدهم شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۲۸ خرداد امسال برگزار می‌شود. 

یک میلیون و ۴۲۵ هزار و ۹۷۰ نفر از جمعیت استان همدان شامل ۷۲۲ هزار و ۷۳۳ مرد و ۷۰۳ هزار و ۲۰۷ زن واجد شرایط شرکت در این دوره از انتخابات هستند.

همچنین ۳۰ هزار و ۹۰۲ نفر از جمعیت واجد شرایط این استان رای اولی هستند که برای نخستین بار با شرکت در انتخابات و حضور در پای صندوق های رای نقش خود را در تعیین سرنوشت و آینده کشور ایفا می‌کنند.

استان همدان با ۱۰ شهرستان، هفت حوزه اصلی و ۱۹ حوزه فرعی (شامل سه شهرستان و ۱۶ بخشداری) دارای ۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در ۹۱۷ روستای استان همدان و ۲ تیره عشایری «جمور» و «ترکاشوند» نیز برگزار می‌شود. در این دوره از انتخابات ۲ هزار و ۹۶۶ نفر به عنوان اعضای شورای روستایی و ۱۷۴ نیز به عنوان عضو شورای شهر و در مجموع سه هزار و ۱۴۰ نفر به عنوان منتخبان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان همدان برگزیده خواهند شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha