فرماندار سمنان: انتخابات مکانیزه بدون هیچ مشکلی در حال برگزاری است

سمنان-ایرنا- فرماندار سمنان گفت: روند رای گیری در ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر در سمنان به صورت مکانیزه و بدون مشکل در حال برگزاری است.

نادر فخری روز جمعه در حاشیه حضور برای شرکت در انتخابات در شعبه مسجد عابدینیه سمنان در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا فقط در  شهر سمنان به صورت کامل الکترونیکی برگزار می‌شود و ۱۳۸ صندوق مکانیزه برای رای‌گیری فعال است.

وی ادامه داد: در انتخابات امسال  ۹ شعبه اخذ رای نسبت به تعداد شعب انتخابات سال ۹۶ در سمنان افزایش داشت و در مجموع امسال ۱۵۲ شعبه اخذ رای در شهرستان سمنان فعال است.

وی بیان کرد: از مجموع ۱۵۲ شعبه اخذ رای در نظر گرفته شده برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا برای شهرستان سمنان ، ۱۴۰ شعبه شهری و ۱۲ شعبه روستایی است‌.

فخری خاطرنشان کرد: به منظور حفظ سلامت رای دهندگان و مبارزه با شیوع کرونا، در هریک از شعبه‌های اخذ رای یک رابط سلامت به منظور نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی حضور دارند.

وی یادآور شد: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات  اقتدار، عزت و وحدت  نظام، دولت و ملت را بیش از پیش به نمایش می‌گذارد و دشمن را ناامید می‌کند.

فرماندار سمنان اضافه کرد: برگزاری انتخابات باشکوه و حضور حداکثری مردم موجب استحکام بیشتر نظام و ناامیدی دشمنان خواهد شد.

وی یادآور شد: در تمامی شعب اخذ رای سمنان جمعیت خوبی حضور یافته‌اند و این شکوه حضور نشان می‌دهد که مردم هر زمانی که مقام  معظم رهبری دستور دهد و حرف از دفاع از انقلاب و رهبری و نظام در میان باشد در صحنه حضور پرشور دارند.

فرماندار سمنان گفت: سه‌هزار نفر در رده‌های مختلف اجرایی شامل هیات‌های اجرایی و بازرسی، ستاد انتخابات، نمایندگان فرماندار، اعضای شعب، کاربران، و نیروهای خدماتی، برای برگزاری انتخاباتی سالم مشغول فعالیت هستند.

۱۳۵ هزار و ۹۳۵ نفر از جمعیت شهرستان سمنان واجد شرایط رای دادن هستند و از مجموع افراد دارای شرایط شرکت در انتخابات ۲ هزار و ۹۹۰ نفر رای اولی محسوب می شوند.

به گزارش ایرنا، ۵۱۹ هزار و ۵۴۰ نفر، شامل ۲۶۲ هزار و ۸۱۷ نفر مرد و ۲۵۶ هزار ۷۲۳ نفر زن در استان سمنان واجد شرایط رای دادن هستند.

۱۰ هزار و ۹۰۶ رای اولی در استان حضور دارند که پنج‌هزار و ۳۳۷ نفر از آنان دختر و ۵ هزار و نفر ۵۶۹ پسر هستند.

۴۹۵ نفر به عنوان نامزدهای شوراهای اسلامی شهر برای دست یافتن به ۱۱۱ کرسی اصلی صلاحیت‌شان احراز شد.

۲ هزار و ۲۴۹ نفر نیز برای انتخابات شورای اسلامی روستاهای استان ثبت نام کردند که صلاحیت ۲ هزار و ۷۴ نفر مورد تایید قرار گرفت.

۷۷۹ شعبه اخذ رای دراستان سمنان برای حضور پرشور مردم پای صندوق رای پیش‌بینی شده که از این تعداد ۴۸۳ شعبه اخذ رای شهری و ۲۹۶ شعبه اخذ رای روستایی است.

انتخابات شورای اسلامی تنها در شهر سمنان به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha