حضور حماسی و پرشور مرزداران اهل سنت آذربایجان غربی در انتخابات

مهاباد- ایرنا- مرزداران اهل سنت آذربایجان غربی پرشورتر و حماسی تر از همیشه امروز، جمعه در پای صندوق های اخذ رای حضوری گسترده یافته و از همان دقایق اولیه آغاز کار رای گیری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی، آرای خود را به صندوق ها انداختند.

به گزارش ایرنا، این مرزداران غیور هدف از شرکت خود در این دوره از انتخابات را پایبندی به نظام، انقلاب، شهیدان، سهیم بودن در تعیین سرنوشت کشور خود و پاسخ به یاوه گویی های دشمنان انقلاب دانسته و معتقدند: چمشان بیدار آنها و حضور همیشگی شان در صحنه اجازه هرگونه ناامنی را از دشمنان و مجرمان در نقاط مرزی گرفته است.

مردم این خطه از میهن اسلامی از مهاباد، پیرانشهر و سردشت گرفته تا اشنویه، شاهین دژ، تکاب و بوکان با وجود گرمای ۴۰ درجه هوا اما پرشور و گسترده تر از گذشته بار دیگر با حضور در شعب اخذ رای حمایت و وفاداری خود را از نظام و انقلاب نشان دادند.

انتخابات امسال از حساسیت ویژه ای برخوردار است زیرا دشمنان به دنبال کاهش حضور مردم در این مشارکت سیاسی از طریق رسانه های خود هستند از اینرو مردم با حضور گسترده خود در این فرآیند ملی در توطئه‌های شوم آنها را خنثی کردند.

شور و اشتیاق رای اولی‌ها و نشاط و شادمانی جوانان غیرتمند و اراده آهنین پیرمردان و پیرزنان این دیار در کنار متانت و صلابت زنان و همت و غیرت مردان این خطه امروز بازهم در پای صندوق‌های رای جلوه های زیبایی از اتحاد و همبستگی اقوام را به جهانیان نشان داد.

مرزداران و مرزبانان همیشه هوشیار خطه کردستان و آذربایجان همپای مردم شریف و انقلابی ایران اسلامی امروز نشان دادند بر اساس تکلیف شرعی و میهنی خود در این انتخابات سرنوشت‌ساز شرکت کردند تا به همه دشمنان ایران زمین ثابت کنند عزت و اقتدار ایران اسلامی برای آنها از اهمیت والایی برخوردارست.

حضور حماسی و پرشور مرزداران اهل سنت آذربایجان غربی در انتخابات

شرکت گسترده مردم در انتخابات عاملی برای استحکام پایه های نظام است

عبدالقادر هوشیار از عشایر منگور مهاباد می گوید: شرکت گسترده مردم در انتخابات ریاست‌ جمهوری و شوراهای شهر و روستا عاملی برای اقتدار انقلاب و استحکام پایه های نظام در مقابل توطئه های شوم دشمنان و استکبار جهانی است.

وی گفت: برای غلبه بر اهداف شوم دشمنان که چشم دیدن عزت و اقتدار مردم ایران را ندارند باید همه در این میدان مشارکت کنند.

این شهروند منگور افزود: کسانی که از تحریم انتخابات صحبت می‌کنند، دشمنان، اپوزسیون و مخالفان نظام اسلامی هستند که قصد آنها کاهش مشارکت مردم و هدف قرار دادن مشروعیت نظام است.

وی اعتقاد دارد: مردم غیرتمند این دیار نظام را دوست دارند و در کنار نارضایتی از عملکرد برخی مدیران، بصیرت خود را به نمایش گذاشته و با مشارکت پرشور خود در انتخابات همواره توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب کرده اند.

مردم با مشارکت غعال در انتخابات خط بطلانی بر یاوه گویی دشمنان کشیدند

یک فعال سیاسی شهرستان مرزی سردشت با اشاره به تلاش رسانه های ارتباط جمعی برای کمرنگ جلوه دادن حضور مردم کشورمان در انتخابات گفت: مردم مسلمان و وطن دوست ایران اسلامی با مشارکت در انتخابات امروز خط بطلانی بر تلاش دشمنان برای نه به صندوق های رای کشیدند.

عثمان مدارا افزود: دشمن به‌ دنبال کمرنگ کردن اهمیت انتخابات ایران است، چرا که این مهم از اساسی‌ترین موضوع‌های جامعه در کشورمان محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: در این راستا همه باید تلاش کنیم زمینه حضور حداکثری، انتخاب آگاهانه و اصلح‌گزینی در دستور کار هر ایرانی علاقه‌مند به کشور و نظام اسلامی باشد.

حضور حماسی و پرشور مرزداران اهل سنت آذربایجان غربی در انتخابات

وی معتقد است: حضور گسترده مردم با سلایق مختلف در انتخابات نشان‌دهنده پای‌بندی ملت ایران به آرمان‌های انقلاب اسلامی و پیوند ناگسستنی ملت ایران با نظام اسلامی است که با وجود برخی ناملایمات همچنان به نظام وفادار مانده اند.

انتخابات از جایگاه ویژه‌ای در ایران اسلامی برخوردار است

محمد رحمانی از بسیجیان شهرستان مرزی پیرانشهر معتقد است: انتخابات نقش مردم را در حاکمیت اسلامی تعیین می‌کند و به نظر وی این رویداد از جایگاه بسیار ویژه‌ای در ایران اسلامی برخوردار است.

وی تاکید کرد: همه آحاد مردم، گروه‌ها و احزاب سیاسی جدای از هر شرایط و فضایی که هم اکنون در کشور حاکم است موظف هستند حضور حداکثری در این رویداد سیاسی و مهم داشته باشند.

این شهروند پیرانشهری اظهار داشت: مردم ایران اسلامی اهمیت شرکت حداکثری در انتخابات را بخوبی درک کرده اند و حضور گسترده آنها در ساعات های اولیه اخذ رای نشان از این آگاهی بالنده آنها دارد.

ملت ایران اندیشه و بلوغ سیاسی بالایی دارند

محمد صالح حبیب زاده از شهروندان بوکانی می گوید: امروز فصل پیروزی و همدلی مردم ایران است و این نشان دهنده آن است که ملت ایران اندیشه و بلوغ سیاسی بالایی دارند و وزن مشارکت خود را در رقم خوردن مناسبات کشور می دانند.

حضور حماسی و پرشور مرزداران اهل سنت آذربایجان غربی در انتخابات

وی افزود: دشمنان ایران اسلامی از اتحاد و وحدت مردمان این مرز و بوم هراس دارند و شرکت اقشار مختلف جامعه در انتخابات ۲۸ خرداد که یکی از مهمترین رویدادهای سیاسی امسال است قدرت ملی کشور را به نمایش گذاشته و به رخ جهانیان خواهد کشید.

این شهروند بوکانی گفت: زمانی در آغاز انقلاب با یکدیگر مشارکت کردیم و امروز نیز باید برای استمرار این نظام در انتخابات مشارکت داشته باشیم زیرا مشارکت نکردن خلاف مصالح اسلام و کشور است.

وی تاکید کرد: با مشارکت نکردن، این انتخابات نیز برگزار می شود پس بهتر است که مشارکت کرده و فرد مورد وثوق خود را انتخاب کنیم و میدان را به دیگران واگذار نکنیم.

حضور گسترده مردم در رویدادهای سیاسی اقتدار نظام را در پی دارد

ابوالفضل تنهایی یکی از شهروندان میاندوآبی نیز گفت: در جامعه مردم سالار حضور و مشارکت پرشور مردم در رویدادهای سیاسی مهم در کشور موجب ایجاد موجی می شود که اقتدار نظام جمهوری اسلامی را در پی دارد.
وی اظهار داشت: در جامعه ایران اسلامی حضور در انتخابات را حق و تکلیف می دانیم پس نباید از وظیفه خود شانه خالی کرد بلکه باید در این تصمیم سازی مشارکت فعال کرد.

وی تاکید کرد: دشمنان برای رسیدن به اهداف خود و کاستن از مشارکت مردم در انتخابات، روان و آرامش جامعه را هدف گرفته اند و با شدت مشغول تخریب آرامش جامعه هستند تا در راستای اهداف خود از میزان مشارکت مردم در انتخابات بکاهند.

حضور حماسی و پرشور مرزداران اهل سنت آذربایجان غربی در انتخابات

این شهروند میاندوآبی معتقد است:  اگر ما حضور گسترده در انتخابات نداشته باشیم این کوتاهی و قصور به دشمنان کمک می‌کند تا بتوانند فشار بیشتری بر کشور و مردم وارد کنند تا به خیال خود از مسیر اهداف انقلاب فاصله گیریم.

به گزارش ایرنا ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ۲۸ خرداد امسال با رعایت پروتکل های بهداشتی در حال برگزاری است.

در این استان مرزی ۲ هزار و ۷۹۵ شعبه اخذ رای پیش بینی شده که هزار و ۸۹۷ شعبه ثابت و ۸۹۸ شعبه سیار است.

بیش از ۶۰ هزار نفر که از این تعداد نزدیک به ۱۱ هزار نفر را عوامل نظارتی تشکیل می دهند، کار برگزاری انتخابات در ۱۷ شهرستان آذربایجان غربی را برعهده دارند.

۲ میلیون و ۴۲۷ هزار و ۲۷۷ نفر واجد شرایط رای دادن در آذربایجان غربی هستند که ۷۱ درصد جمعیت استان را شامل می شوند.

از این تعداد ۶۴ هزار و ۹۵۱ نفر رای اولی به شمار می روند.

فرایند انتخابات بین ساعات هفت صبح تا ۱۲ نیمه شب امروز، جمعه در کشور برگزار می شود و در صورت لزوم تا ۲ بامداد روز شنبه نیز قابل تمدید است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha