پلیس کیش حفظ امنیت انتخابات را مقدم بر هر حقی می‌داند

کیش - ایرنا - فرمانده انتظامی ویژه جزیره کیش گفت: ماموران انتظامی این فرماندهی تامین حفظ امنیت انتخابات و شعبات اخذ رای برای برگزاری همایش سیاسی سالم و ایمن را مقدم بر هر حقی می‌دانند.

سرهنگ علی اصغر جمالی روز جمعه پس از شرکت در انتخابات ۱۴۰۰ در گفت و گو با خبرنگار اظهار داشت: نیروی انتظامی حسب وظیفه و تکلیف شرعی خود همپای مردم ایران در روز انتخابات پای کار آمده و تمام نیرو و توان خود را برای برقراری امنیت این فرآیند و حفظ حقوق مردم بکار بسته است.
وی اضافه کرد: در این راستا تمام نیروهای پایور و وظیفه در آماده باش کامل هستند و ۱۰۰ نفر از نیروها نیز به عنوان مراقبان صندوق های اخذ رای در شعبات راگیری حاضر شده و تا پایان فرآیند رای گیری به حضور خود ادامه خواهند داد.
سرهنگ جمالی با دعوت از مردم برای حضور پرشور در انتخابات یادآور شد: مشارکت حداکثری در انتخابات از مولفه های اصلی اقتدار ملی کشورها بوده و حضور پرشور مردم هم دشمنان جمهوری اسلامی را دلسرد می کند و هم اقتدار نظام را تثبیت می کند.
وی همچنین از مردم خواست، هر گونه اقدام خلاف قانون در خصوص انتخابات و سایر موارد انتظامی را از طریق سامانه ۱۱۰ به اطلاع ماموران انتظامی برسانند.
فرمانده انتظامی ویژه کیش به همراه روسای پلیس های تخصصی با حضور در مسجد امام حسن (ع) جزیره کیش در جوار چهار شهید گمنام و اولین شهید مدافع سلامت این جزیره در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا مشارکت کرد.
سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به صورت همزمان از ساعت هفت صبح امروز جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ آغاز شده و برگزاری این فرایند تا ساعت ۲۴ تداوم دارد.
مردم بخش کیش امروز علاوه بر مشارکت در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری برای انتخاب هشتمین رییس جمهور، پنج عضو شورای شهر در کیش و ۶ عضو شورای اسلامی روستاها در جزیره لاوان و هندورابی (هر کدام سه عضو) را نیز بر می گزینند.
۴۴ نفر به عنوان داوطلب برای رقابت در عرصه ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در کیش تایید صلاحیت شده اند که شامل ۳۰ نفر در شهر کیش، ۹ نفر در جزیره لاوان و پنج نفر در جزیره هندورابی هستند.
در این بخش ۲۶ شعبه اخذ رای شامل ۲۴ مورد در جزیره کیش، یک مورد در جزیره لاوان و یک مورد در جزیره هندورابی برای جمع آوری آرای مشارکت کنندگان تعبیه  شده است.
جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۸ کیلومتری سرزمین اصلی و در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha