۲۸ خرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۳۴
کد خبرنگار: 851
کد خبر: 84372883
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حضور مردم گیلان پای صندوق های رای حماسی است

رشت- ایرنا- نماینده ولی فقیه و امام جمعه رشت ضمن قدردانی از حضور گسترده مردم پای صندوق های رای ، این مشارکت را حماسی و تحسین برانگیز خواند.

 آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های این هفته آئین عبادی سیاسی نماز جمعه رشت ، این حضور گسترده را هنر مردم دانست و از طرفداران نامزدها خواست پس از اعلام نتایج بردبار باشند و  با اخلاق مداری به رای مردم احترام بگذارند و احساس خسران نداشته باشند.
وی اظهار داشت: فرد منتخب می بایست رئیس جمهور همه مردم باشد چرا که دبرنده انتخابات ملت است.
آیت الله فلاحتی ادامه داد: رئیس جمهور  بایست مخالفان و موافقان را یکی ببیند و باید مدیران ناکار آمد و ناصالح را برکنار و مدیران جهادی و دست پاک را بر کرسی بنشاند.
خطیب جمعه رشت گفت: رئیس جمهور باید مبارزه با فساد اداری را در راس کار قرار بدهد و به طور جدی در صدد  ایجاد اشتغال برای جوانان باشد؛ افزایش قیمت ها را مهار و برای مسکن جوانان چاره اندیشی نماید.
وی همچنین افزود: دولت نظارت کند رانت خوار ها پیش نیایند و بانک ها تبدیل به بنگاه نشوند.
آیت الله فلاحتی در پایان خطبه های نماز جمعه این هفته با انتقاد از برخی سخنان مطرح شده در مناظره ها  آنها را سیاه نمایی و بسیار بد توصیف کرد .

صندوق های رای در ۵۳ شهر و ۱۷ شهرستان استان گیلان امسال میزبان یک میلیون و ۹۸۸ هزار و ۵۳۴ نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از تعداد ۹۹۳ هزار و ۳۲۲ نفر مرد و ۹۹۵ هزار و ۲۱۲ نفر زن است. 

در کنار انتخابات ریاست جمهوری، در این دوره یکهزار و ۳۹۸ داوطلب برای کسب ۲۸۱ کرسی ۵۳ حوزه شهری و ۱۳ هزار و ۲۳۱ نفر داوطلب نیز برای کسب ۶ هزار و ۶۹۴ کرسی شوراهای روستایی با هم رقابت می کنند.

سه هزار و ۹۴ شعبه اخذ رای اعم از شعبه های ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر و روستا در استان پیش بینی شده که از این تعداد ۲ هزار و ۷۱۵ شعبه ثابت و ۳۷۹سیار هستند.

بر اساس آخرین تقسیمات کشوری، استان گیلان دارای ۱۷ شهرستان، ۵۳ شهر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha