امام جمعه اصفهان: رای‌دهندگان، خط و خطوط نامزدها را درنظر نگیرند

اصفهان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: رای دهندگان انصاف کاندیداها را در نظر بگیرند نه خط و خطوط را و امیدواریم دولت جدید نیز خط چپ و راست را در کشور کمرنگ کند.

آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی نژاد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصفهان از مردم استان که از ساعات آغازین صبح امروز در صفوف انتخابات حضور پیدا کردند تشکر کرد و با اشاره به اینکه برخی افراد عنوان می‌کردند که رای نمی‌دهند، افزود: بصیرت نداشتن و نشناختن اقدامات نظام پس از چهل سال، بسیار بد است اما بار دیگر مردم ما بصیرت خود را نشان دادند و بین نظام و دشمنان تفاوت قائل شدند و حضور حداکثری در صحنه پیدا کردند.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: اگر وقتی از یک وزیر، وکیل و رییس جمهوری خوشمان نمی‌آید، بخواهیم نظام جمهوری اسلامی را هم زیر سووال ببریم، این کار نماد اُفت فرهنگی و دینی ماست.

وی با بیان‌اینکه نظام ما، نظام اسلامی است، خاطرنشان کرد: تاکنون بر روی کره زمین هیچ نظام و حکومتی مانند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نبوده است.

آیت الله طباطبایی نژاد گفت: برخی از کاندیداها مدعی برطرف کردن فقر شدند که این حرف بیهوده‌ایست و در طول تاریخ بشر هم کسی نتوانسته است فقر را برطرف کند.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری فرمودند آن کس که وعده‌ای می‌دهد باید موقعیت کشور را هم بسنجد، بدون توجه به وضعیت کشور نمی‌توان وعده نادرست داد و فقر را بصورت کامل ریشه‌کن کرد، البته باید به مردم کمک کرد و برای آنها تسهیلات فراهم ساخت.

امام جمعه اصفهان گفت: رییس جمهوری آینده باید از توان و استعداد کشور به نفع مردم استفاده کند که البته این مهم با انتخاب فرد اصلح امکانپذیر است.

وی از مردم اصفهان نیز خواست تا هرچه زودتر رای خود را به صندوق بیندازند و شرکت در انتخابات را به ساعات پایانی روز موکول نکنند.

آیت الله طباطبایی نژاد اظهار امیدواری کرد که انتخابات خوب، سالم و با امنیت کامل برگزار شود تا دشمن بداند با همه تحریم‌ها و دست و پا زدن‌هایش، مردم ایران از نظام و انقلاب و پیشرفت خود دست برنمی‌دارند.

وی ادامه داد: برخی از کاندیداها سیاه‌نمایی کردند که اقدامی ناشایست بود زیرا بگونه‌ای نشان دادند که طی چهل سال گذشته در کشور اقدامی انجام نشده است

آیت الله طباطبایی نژاد اظهار کرد: اگر کسی بخواهد یک انسان حکیم و مُتدین باشد باید به صحبت‌هایش فکر کند.

خطیب جمعه اصفهان تصریح کرد: اگر انسان روی کارهایش فکر کند بسیاری از اقدامات حل و فصل می‌شود.

وی گفت: برخی مدعی بودند در انتخابات شرکت نمی‌کنند در حالی که باید به جمهوری اسلامی و نظر رهبری رای دهیم، درغیر این صورت در زمین دشمن بازی کرده‌ایم.

به گزارش ایرنا، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایری امروز جمعه ۲۸ خرداد در سراسر کشور در حال برگزاری‌ است.
شمار واجدان شرایط رای دادن در استان اصفهان در این انتخابات سه میلیون و ۶۳۴ هزار و ۱۱۴ نفر است که یک میلیون و ۱۳۰ هزار و ۵۲۶ نفر از این رقم مربوط به شهرستان اصفهان است.

۷۹ هزار و ۳۳۰ هزار نفر از این رقم رای اولی خواهند بود که ۳۳ هزار و ۶۴۷ نفرشان مربوط به شهرستان اصفهان هستند.

تعداد کل شُعبه‌های اخذ رای در استان اصفهان سه هزار و ۴۶۵ شُعبه است که از این تعداد سه هزار و ۱۰۵ شُعبه بصورت ثابت و ۲۶۰ شُعبه بصورت سیار فعالیت می‌کنند.

۲ هزار و ۴۵۶ شُعبه شهری و  یک هزار و ۱۱ شُعبه روستایی در استان اصفهان وجود دارد.

انتخابات شوراهای شهر از ۵۹۱ کُرسی اصلی برخوردار است که حدود ۲ هزار و ۳۰۰ نفر برای کسب آنها رقابت می‌کنند.

در شوراهای روستای استان نیز سه هزار و ۱۲۴ کُرسی اصلی وجود دارد که پنج هزار و ۹۹۳ نفر در رقابت نهایی برای کسب آنها حضور دارند.  

استان اصفهان با ۲۴ شهرستان، ۱۱۱ شهر، ۵۲ بخش و ۱۳۲ دهستان، پنج میلیون و ۳۸۶ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha