ندسا برای انتقال هیات‌های اجرایی و صندوق‌های اخذ رای آمادگی دارد

بندرعباس - ایرنا - فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: این نیرو با تمام امکانات آماده است هیات های اجرایی انتخابات و صندوق های اخذ آرا را به نقاط صعب العبور و جزایر خلیج فارس انتقال دهد.

دریادار علیرضا تنگسیری روز جمعه به هنگام رای دادن در یکی از شعبه های اخذ رای بندرعباس افزود: هر خدمتی از دست نیروی دریایی سپاه برای مردم کشور برآید از آن کوتاهی نخواهد کرد.

وی ادامه داد: در شهرک های سازمانی، مراکز دانشگاهی، آموزشی، پایگاه ها و مناطق دریایی هم فرماندهان، تسهیلات لازم مطابق ملاحظات ستاد انتخابات کشور و هماهنگی با فرمانداری های محلی، برای حضور  گسترده همرزمان، سربازان و خانواده‌های آنها فراهم شده تا با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و بدون هیچ دغدغه ای بتوانند به راحتی در  انتخابات شرکت فعال داشته باشند.

یک میلیون و ۱۸۹ هزار و ۸۶۹ نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات ۲۸ خرداد در این استان هستند که ۶۰۱ هزار و ۹۷۵ نفر مردان و ۵۸۷ هزار و ۸۹۵ نفر آنان را زنان تشکیل می‌دهند که از این تعداد ۳۴ هزار و ۳۹ نفر رأی اولی است.

از مجموع یک هزار و ۵۵۶ شعبه اخذ رأی،۵۶۳ شعبه برای شهرهای استان و ۹۹۳ شعبه برای مناطق روستایی پیش بینی شده و در روند برگزاری انتخابات در استان هرمزگان ۳۴ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی، پشتیبانی، انتظامی و دیگر حوزه ها با ستاد انتخابات استان همکاری خواهند کرد.

مناطق ۴۵ شهر هرمزگان از بین ۶۷۹داوطلب شورای شهر ۲۹۸نفر به عنوان عضو شورا انتخاب می کنند و در یک هزارو ۳۲۱ روستای  استان هم از بین هشت هزارو ۴۷۴نفر نامزد، هفت هزار و ۷۹۵ نفر را برای شورای روستای خود انتخاب می کنند.

در هرمزگان، شهر بندرعباس دارای ۱۱ کرسی شورا، میناب دارای هفت کرسی شورا و ۴۳ شهر دیگر استان داری پنج کرسی شورا هستند و ۱۱۷ روستا دارای کرسی پنج نفره شورا و مابقی روستاها دارای کرسی سه نفره شورا هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha