به فکر آینده ما جوانان که به شما رای می‌دهیم باشید

تهران- ایرنا- یک نوجوانان رای اولی شرکت کننده در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مسجد جامع لولاگر با سلامی گرم به رئیس جمهوری آینده، خواست که به فکر آینده او و همسالانش باشد و به وعده‌های خود عمل کند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا، بی قراری برای حضور در نخستین تجربه و انتخاب بزرگ سیاسی، مشارکت اجتماعی و شوق سهیم شدن در تعیین سرنوشت کشور، مناسبت ترین توصیف وضعیت و حال و هوای امروز رای اولی ها است.

در کنار این شور و شوق، اما رای اولی ها خواسته هایی نیز از رییس جمهوری آینده خود داشتند؛ مهدی حسینی نوجوان رای اولی بود که لب به سخن با خبرنگار ایرنا گشود و گفت: من ۱۸ سال سن دارم و هدفم از رای دادن این است که در تعیین آینده کشورم سهیم باشم.

وی ادامه داد: امروز نخستین انتخاب من به عنوان یک جوان ایرانی مسوولیت پذیر تا لحظاتی دیگر رقم خواهد خورد و اولین رای عمر من به صندوق انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، نخستین میان‌دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و دومین میان دوره پنجمین مجلس خبرگان رهبری ریخته می شود. این روز حس خوبی برای بزرگ شدن و دیده شدن جوان رای اولی ایرانی است.  

حسینی گفت: حضور رای اولی ها گویای سهم داشتن در یک همه پرسی بزرگ برای اداره کشور، حس بزرگ شدن، حس داشتن هویت جدید در جامعه و تجربه شیرین مشارکت سیاسی است.

این نوجوان رای اول افزود: از رییس جمهوری منتخب سیزدهم می خواهم خواسته های دانش آموزان و جوانان را برآورده کند و برای تحقق این مهم سعی می کنم به نامزدی رای دهم که توانایی برآورده کردن خواسته هایم را داشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که علت شرکت کردنش در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری چیست، گفت: اگر رای ندهم، شانس را به نامزد دیگری می دهم که مورد تایید من نیست؛ پس بهتر است رای دهم تا شانس نامزد مورد نظرم را برای کسب آرا بالا ببرم.

به گزارش ایرنا، انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، نخستین میان‌دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی (۶ حوزه انتخابیه تهران، تفرش، کبودرآهنگ، گچساران، آستانه اشرفیه و میانه) و دومین میان‌دوره‌ای پنجمین مجلس خبرگان رهبری (۴ حوزه تهران، قم، خراسان رضوی و مازندران) امروز جمعه ۲۸ خرداد برگزار می‌شود.  

طبق اعلام ستاد انتخابات کشور شمار افراد واجد شرایط در این انتخابات ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر است که از این تعداد، یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر رای اولی هستند.  

فرایند انتخابات از ساعت ۷ صبح جمعه آغاز شد و تا ساعت ۲۴ ادامه خواهد داشت و امکان تمدید ساعت اخذ رای تا ساعت ۲ بامداد شنبه وجود دارد.

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha