استاندارخراسان شمالی: جاجرمی‌ها حضور بیشتری در انتخابات استان دارند

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: مردم مناطق زلزله زده شهرستان جاجرم و پس از آن گرمه بیشترین حضور را تا ساعت ۱۶ در پای صندوق های رای داشتند این درحالی است که اهالی این خطه در زلزله ۲۷ اردیبهشت ماه دچار مشکلاتی شده‌اند.

محمدعلی شجاعی روز جمعه در حاشیه بازدید از نحوه برگزاری انتخابات شعب اخذ رای اسفراین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا میزان‌ مشارکت مردم استان در انتخابات ۲۸ خرداد را مطلوب دانست و گفت: میزان مشارکت مردم  استان تاکنون از میانگین کشوری بالاتر بوده است.

وی بدون ارائه آمار از میزان تعرفه های مصرف شده انتخاباتی تا عصر امروز گفت: با رصد انجام شده مشارکت مردم استان در انتخابات مطلوب بوده است که این امر نشانگر استقبال خوب مردم این خطه از کشور است.

شجاعی افزود: با توجه به سابقه خوب شهرستان اسفراین در میزان بالای مشارکت در انتخابات دوره های گذشته پیش بینی می شود رتبه این شهرستان در این انتخابات نیز حضور گسترده ای داشته باشند.

استاندار خراسان شمالی گفت: پیش بینی میزان‌مشارکت تا پایان انتخابات امکان پذیر نیست  ولی با شناختی از مردم استان دارم مشارکت مردم استان بالاتر از میانگین کشوری خواهد بود.

 نمره متوسط حضور مردم خراسان شمالی در انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال ۹۸ حدود ۵۷ درصد بود که رتبه چهارم کشوری از نظر میزان مشارکت داشت.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا امروز جمعه ۲۸ خردادماه  همزمان با سراسر کشور در خراسان شمالی هم در حال برگزاری است.

در این دوره از انتخابات ۶۷۲ هزار نفر از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی واجد شرایط اخذ رای هستند و ۲۵ هزار نفر نیز کار برگزاری این انتخابات را بر عهده دارند که در آخرین انتخابات حدود ۵۷.۲ درصد از واجد شرایط استان در انتخابات شرکت کردند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha