مواردی از تخلفات جدی انتخاباتی در مهاباد مشاهده نشده است

مهاباد- ایرنا- رییس هیات بازرسی انتخابات شهرستان مهاباد گفت: تاکنون هیچ مورد جدی از تخلفات انتخاباتی از سوی بازرسان حاضر در شعب اخذ رای در این شهرستان مشاهده نشده است.

خشایار صنعتی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تمام مراحل انتخابات بدون هیچ نقصی به خوبی و در کمال آرامش در شعبه های اخذ رای هم اینک در این شهرستان در حال اجراست، افزود: اگر احساس شود در جریان انتخابات تخلفاتی شده است با آن طبق قانون برخورد خواهد شد.

وی اضافه کرد: چند مورد جزیی از تخلفات تبلیغاتی گزارش شده است که برای بررسی بیشتر به ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی این شهرستان و بازرسی استان ارسال شده و نتایج آن پس از بررسی های لازم اعلام خواهد شد.

رییس هیات بازرسی انتخابات شهرستان مهاباد گفت: ۱۷۶ بازرس بر روند برگزاری و صحت و سلامت انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی و سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در این شهرستان نظارت می کنند. 

وی با تاکید بر سلامت و صیانت از آرای مردم در روند برگزاری انتخابات این شهرستان اظهار داشت: بازرسان در تمامی شعب اخذ رای حضور دارند و یک هیات بازرسی متشکل از ۱۲ نفر سربازرس نیز بر روند فعالیت این بازرس‌ها در شعب اخذ رای نظارت می کنند.

صنعتی اضافه کرد: ۹۶ نفر از این بازرسان در شعب اخذ رای مناطق روستایی و ۸۰ نفر نیز در شعب شهری کنترل روند سلامت انتخابات را زیرنظر خواهند داشت تا در مدار قانون انجام شود. 

وی با تاکید بر لزوم رعایت اصل حفظ بی‌طرفی در برگزاری انتخابات از سوی بازرسان گفت: رویکرد هیات بازرسی، مشاوره، همراهی، ارشاد و تلاش برای حسن اجرای مطلوب انتخابات به مجریان برای برگزاری انتخاباتی سالم و بی شائبه است.

صنعتی، افزود: بازرسان نیز همانند سایر عوامل برگزاری انتخابات، امین آرای مردم هستند و برای صیانت از آرای مردم و پیشگیری از هرگونه تخلفات انتخاباتی عاری از هرگونه جانبداری از شخص و یا گروه خاصی با تمام توان تلاش خواهند کرد.

وی گفت: امسال از سوی وزارت کشور نیز ۲ نفر بازرس ویژه نیز یک روز قبل از انتخابات وارد این شهرستان شده تا برروند برگزاری انتخابات و عملکرد هیات بازرسی این شهرستان نظارت داشته باشند.

رییس هیات بازرسی انتخابات مهاباد ادامه داد: با توجه به اینکه انتخابات امسال در شرایط ویژه شیوع کرونا برگزار می شود از اینرو بازرسان تعیین شده برای هر صندوق موظف به نظارت بر رعایت موارد و دستوارالعمل های بهداشتی در شعبه ها نیز هستند.

به گزارش ایرنا، برای برگزاری این دوره از انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی ۱۷۶ شعبه پیش بینی شده است که نسبت به دوره قبل ۱۰ شعبه افزایش پیدا کرده است. 

از این تعداد ۷۶ شعبه سیار و ۱۰۰ شعبه نیز به صورت ثابت است که کار جمع‌آوری آرای مردم را بر عهده دارند.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا از ساعت هفت صبح امروز در سراسر کشور آغاز شده است؛ در مجموع ۴۵۵ کرسی برای شوراهای اسلامی شهر و روستا در این دوره در مهاباد پیش بینی شده است.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha