حضور مردم استان اردبیل در شعب اخذ رای در حال افزایش است

اردبیل- ایرنا- حضور مردم استان اردبیل در شعب اخذ رای با نزدیک شدن به غروب و فرارسیدن ساعات پایانی فرایند قانونی رای‌گیری در حال افزایش بوده و صف‌های طویلی در برخی شعب تشکیل شده است.

به گزارش ایرنا، طبق پیش‌بینی و روند معمول رای‌گیری سال‌‎های قبل در استان اردبیل، تعداد زیادی از مردم این خطه به رغم هشدار مسئولان ستاد انتخابات استان، حضور در شعبه و عملیات رای دادن را به ساعات پایانی روز موکول کرده‌اند و پس از انجام فعالیت روزانه خود، استراحت و تعطیلات گذرانی، به تدریج در شعب حضور یافته و در حال رای دادن هستند.

طبق روال سال‌های گذشته تعدادی از مردم استان اردبیل در این موقع از سال که فصل کشت و زرع و فعالیت کشاورزی است،  در ساعات روز در مزارع حاضر شده و پس از پایان روز کاری، به منزل برگشته و اقدام به دادن رای می‌کنند.

همچنین برخی از مردم استان نیز که برای تعطیلات گذرانی در کنار خانواده برنامه‌ریزی می‌کنند، ابتدا به تفرجگاه‌ها سفر کرده و پس از بازگشت از گشت و گذار و تفریحات روز تعطیل، با حضور در شعبه، آرای خود را به صندوق‌ها می‌اندازند.

در همه انتخاباتی که در ماه خرداد در استان اردبیل برگزار می‌شود، شعب اخذ رای در ساعات پایانی رای‌گیری با حضور و هجوم مردم پرازدحام می شود و بر این اساس، امسال نیز طبق پیش‎بینی، تراکم جمعیت رای دهنده در شعب، با فرارسیدن ساعات پایانی فرایند رای‌گیری در حال افزایش است.

استاندار اردبیل عصر جمعه در گفت گو با خبرنگاران با اشاره به ادامه جریان انتخابات در این استان در فضایی آرام و توام با  امنیت کامل گفت: روند اخذ رای بدون مشکل ادامه دارد.

اکبر بهنامجو افزود: با توجه به وضعیت کرونایی، برگزاری انتخابات نسبت به دوره‌های گذشته یک ساعت زودتر شروع شده و تا ساعت ۲۴ انجام امشب ادامه یافته و در صورت ازدحام جمعیت در ساعات پایانی تمدید می‌شود.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان اردبیل نیز از نظارت پنج هزار و ۸۵۰ نفر بر نحوه برگزاری انتخابات در جای جای این استان خبر داد و گفت: مجموعه هیات نظارت استان با نیروهای آموزش دیده و مجرب ساماندهی شده و چهار ناظر در هر شعبه اخذ رای مستقر شده‌اند.

حجت‌الاسلام عبدالله بیدار، مجموع ناظران فعال در شعب اخذ رای استان اردبیل را پنج هزار و ۸۵۰ نفر ذکر کرد و افزود: اعضای هیات‌های نظارتی در بخش‌ها و شهرستان‌های استان بر روند اخذ رای نظارت کامل دارند.

وی بیان کرد: هیات نظارت استان اردبیل بازرس‌های ویژه به شهرستان‌های استان اعزام کرده و دستگاه قضایی استان نیز ۱۴ اکیپ‌ قضایی در تمام شهرستان‌های استان فعال کرده که به هر موردی که گزارش می‌شود سریع و به صورت میدانی رسیدگی می‌کنند.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان اردبیل گفت: تا این لحظه مشکل خاصی در زمینه انتخابات ریاست جمهوری در استان گزارش نشده و چند مورد جزیی در انتخابات شوراها گزارش و رسیدگی شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل نیز گفت: مردم در فرصت باقی مانده، با حضور در پای صندوق‌های رای در انتخابات شرکت کنند.

بهروز ندایی با تاکید بر ضرورت حضور حداکثری واجدان شرایط در پای صندوق‌های رای بیان کرد: تعداد تعرفه‌های مورد نیاز برای شعب استان اردبیل تامین شده است و مشکلی از این بابت وجود نخواهد داشت.

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل اظهار کرد: یک‌هزار و ۶۷۷ شعبه اخذ رای در این استان دایر شده که یک‌هزار و ۳۳۱ مورد آن ثابت و ۳۴۶ شعبه نیز سیار است.

به گزارش ایرنا، اخذ آرای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از ساعت هفت صبح امروز همزمان با سایر نقاط کشور در استان اردبیل آغاز شده است.

استان اردبیل با ۳۱ شهر و ۱۲ شهرستان یک میلیون و هزار و ۴۷۰ نفر واجد شرایط رای دادن دارد که از این تعداد افزون بر ۲۳ هزار نفر رای اولی هستند.

هزار و ۶۷۷ شعبه اخذ رای در ۱۲ شهرستان و ۳۱ بخش و روستا در استان اردبیل مشغول اخذ رای شهروندان استان اردبیل هستند.

عوامل اجرایی و نظارتی تعیین شده ۵۹۶ شعبه از این تعداد در شهرها، ۹ شعبه سیار در شهرها، ۷۳۵ شعبه ثابت در روستاها و ۳۳۷ شعبه سیار در روستاهای استان اردبیل عملیات اخذ آرای مردم را بر عهده دارند.

در شهرهای استان اردبیل ۷۷۳ نفر برای کسب ۲۶۷ کرسی و در روستاهای استان نیز پنج هزار و ۵۲۱ نفر برای حضور در پنج هزار و ۴۰۷ کرسی اصلی و علی‌البدل با هم رقابت می‌کنند.

گزارش از: حسن فاخری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha