۳۰ خرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۲۰
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84375864
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار خراسان شمالی: باید خانواده‌های زندانیان را توانمند کرد

بجنورد-ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: هم اکنون هزار و ۵۰۰ زندانی در استان وجود دارد که باید برای توانمندی خانواده های آنها شغل ایجاد کرد تا از بروز جرم جلوگیری شود.

به گزارش ایرنا محمدعلی شجاعی روز یکشنبه در بازدید از زندان بجنورد اظهار داشت: دفتر امور بانوان و خانواده استانداری با هدف افزایش سطح سواد خانواده های زندانیان در خصوص جلوگیری از ترک تحصیل فرزندان این خانواده ها ورود جدی داشته باشد و اول مهر ماه سالجاری هیچ ترک تحصیلی را در فرزندان زندانیان شاهد نباشیم.

وی با اشار به اینکه زندانیان به همراه خانواده های آنها حدود ۶ هزار نفر در استان هستند گفت: ایجاد شغل در اولویت باشد زیراکه اگر یک خانواده سرپرست نداشته باشد فرزندان آن از تحصیل باز می مانند و به سمت جرم می روند.

شجاعی اظهار داشت: طرح های اجرایی از جمله کشاورزی و دامپروری در زندان ها خوب است اما این‌گونه اقدامات مهارتی به مددجویان آموزش نمی دهد و آنان بعد از آزادی دچار مشکل و بیکاری خواهند شد.

وی بر آموزش فنی و حرفه ای در زندان ها تاکید کرد و افزود: از مسوولان زندان ها می خواهم که با اداره کل فنی و حرفه یا بیشتر ارتباط داشته باشند و شغل هایی که در جامعه نیاز است، راه اندازی کنند.

استاندار خراسان شمالی از برگزاری کلاس های آموزشی فنی و حرفه ای که منجر به شغل نخواهد شد انتقاد کرد و افزود: با توجه به شرایط و ظرفیت هر منطقه باید برای زندانیان آن شهرستان شغل تعریف کرد.

شجاعی بر تشکیل تعاونی برای خانواده های زندانیان تاکید کرد و افزود: دست کم باید برای هر شهرستان ۲ تعاونی ایجاد شود و خانواده های آنها باید با هم ارتباط داشته باشند.

استاندار خراسان شمالی گفت: علاوه بر ایجاد اشتغال باید به موضوع تحصیل فرزندان زندانیان و مسکن خانواده های آنان نیز اهمیت دهیم اگر این سه موضوع حل شوند مسایل و مشکلات و آسیب های اجتماعی به خودی خود حل خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی نیز بر ایجاد اشتغال در زندان ها تاکید کرد و گفت: اگر مددجویان دارای مهارتی شوند و پس از آزادی شغل داشته باشند دیگر به زندان ها بازگشتی نخواهند داشت.

حجت الاسلام رضا نوری افزود: اگر بسترهای لازم برای ایجاد اشتغال در جامعه فراهم شود جرم نیز کاهش می یابد که کار قوه قضایی نیز سبک تر می شود.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی با بیان اینکه ۵۴ درصد زندانیان در سال ۹۹ اشتغال داشته اند گفت: در دو ماه اخیر ۶۲ درصد زندانیان دارای شغل شدند.

ابراهیم گرجی اظهار داشت: ۸۲ درصد زندانیان واجد شرایط برای حرفه آموزی هستند که تلاش می کنیم مددجویان را در رشته های مختلف آموزش دهیم.

استاندار خراسان شمالی به همراه تعدادی از مسوولان از کارگاه های اشتغال، کتابخانه، سال های ورزشی و بند نسوان زندان بجنورد بازدید کرد.

نرخ بازگشت به زندان را برای مددجویانی که زیر برنامه های آموزشی، روان شناسی و حرفه آموزی قرار گرفتند، ۲ درصد است.

هم اینک حدود هزار و ۵۰۰ نفر در زندان های خراسان شمالی تحمل حبس می کنند.

در هر یک از شهرستان‌های بجنورد، شیروان و اسفراین یک زندان وجود دارد و یک کانون اصلاح و تربیت و یک بازداشتگاه نیز در بجنورد دایر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha