تخت‌های بیمارستانی سبزوار طی هشت سال ۲ برابر شد

سبزوار- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: هم اینک ۱۱۰۰ تخت بیمارستانی در بیمارستانها و مراکز درمانی زیر پوشش این دانشگاه وجود دارد که این تعداد در مقایسه با سال۹۲ که ۵۷۱ تخت بود حدود ۲ برابر افزایش را نشان می دهد.

دکتر علیرضا مسلم روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: توسعه زیر ساخت‌های بهداشتی و درمانی یکی از دستاوردهای طرح تحول سلامت در طول سال‌های گذشته بوده است.

وی اضافه کرد: همچنین تعداد تخت‌های «آی سی یو» در حوزه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار از ۲۷ مورد در سال ۹۲ به ۵۴ مورد در سال جاری افزایش یافته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: شمار تخت های سی. سی. یو نیز از ۹ تخت به ۲۴ تخت افزایش یافته است و تعداد تخت های روانپزشکی هم از ۱۶ مورد به ۴۵ مورد رسیده است.

مسلم با اشاره اهمیت افزایش تخت‌های بیمارستانی افزود: یکی از تبعات مثبت افزایش تخت‌های بیمارستانی ارائه خدمات درمانی به بیماران بستری ویروس کرونا بود که بیماران مبتلا به این ویروس و سایر بیماران با کمبود تخت های بستری مواجه نشدند.

وی ادامه داد: ماه گذشته سه طرح بهداشتی و درمانی با هزینه ۳۱۷ میلیارد ریال شامل مرحله نخست اورژانس و  بخش ام. آر. آی مرکز آموزشی- درمانی واسعی شهرستان سبزوار و مرکز خدمات جامع سلامت همت آباد به بهره‌برداری رسید.

۳۷ مرکز بهداشتی و درمانی، ۱۹۴ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha