۳۱ خرداد ۱۴۰۰، ۲۳:۲۲
کد خبرنگار: 2111
کد خبر: 84377737
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

۲ محکوم به قصاص در بیجار بخشیده شدند

۳۱ خرداد ۱۴۰۰، ۲۳:۲۲
کد خبر: 84377737
۲ محکوم به قصاص در بیجار بخشیده شدند

سنندج - ایرنا - مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان شهرستان بیجار از بخشش ۲ محکوم به قصاص عمد توسط خانواده‌های مقتولین بیجاری خبر داد.

باقر بهاری شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۲ جوان بیجاری محکوم به قتل عمد که چند وقتی است حکم قصاص آنها صادر شده است و خانواده های مقتولین در مراحل اداری انجام قصاص بودند، با ورود بیرق متبرک رضویی به شهرستان و زیارت این پرچم در زندان بیجار، توسط اولیای دم بخشوده شدند.

وی افزود: یکی از این جوانان محکوم به قتل عمد، سال گذشته مرتکب قتل یک جوان دیگر شده بود و دیگری هم یک جوان که مرتکب قتل یک سالخورده شده بود، با توجه به محتویات پرونده و اعتراف به قتل، محکوم به قصاص شده بودند.

مدیر عامل انجمن حمایت از انجمن زندانیان شهرستان بیجار تصریح کرد: به برکت حضور خادمین آستان قدس رضوی و بیرق بارگاه ملکوتی امام رضا (ع)، ۲ خانواده بیجاری به عشق و حرمت نام امام رضا (ع) از قصاص قاتلین خود گذشتند.

انجمن حمایت از زندانیان کشور به مناسب های مختلف به دنبال بخشودگی محکومین در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و بازگشت آرامش به خانواده های زندانیان اقدامات زیادی در دستور کار دارد که این مورد هم با عنایت امام هشتم ختم به خیر شد.

رییس زندان بیجار هم گفت: همزمان با دهه کرامت و نزدیک شدن به میلاد باسعادت غریب الغربا امام علی ابن موسی الرضا( ع) زندان شهرستان بیجار میزبان بیرق نورانی امام هشتم و خادمان آن امام همام بود.
رجب‌پور اضافه کرد: بیرق مکرم امام هشتم با همراهی خادمان حرم امروز در زندان بیجار مهمان پرمهر عاشقان آن حضرت بود و حضور گرم و صمیمی خادمان حرم با استقبال شایسته مسوولین، کارکنان و زندانیان بیجار همراه شد. 
وی یادآور شد: به برکت و یمن حضور با شکوه بیرق مکرم امام رافت علی ابن موسی الرضا و با احترام به این حضور ارزشمند با همراهی خادمان حرم آن حضرت در زندان،  شکات ۲ زندانی محکوم به قصاص با گذشت مهربانانه و با تاسی از رافت رضوی زمینه آزادیشان از  این مرکز فراهم شد.
رجب‌پور ادامه داد: مراسم استقبال از بیرق امام همام با همراهی مسوولین شهر از جمله امام جمعه بیجار ، فرمانده سپاه و رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بیجار همراه شد.
 اجرای برنامه نوحه خوانی و زیارت بیرق مکرم بخش‌های دیگری از این میزبانی پرخیر و برکت بود.
از ولادت حضرت معصومه (س) تا ولادت امام رضا(ع) با عنوان دهه کرامت ناگذاری شده است و کاروان زیر سایه خورشید تا شامگاه چهارشنبه ۲ تیر در استان حضور دارد.

با دهه کرامت کاروان زیر سایه خورشید حامل بیرق حرم مطهر رضوی وارد استان کردستان شد و در طول پنج روز جای جای این استان معطر به شمیم رضوی می شود.

شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha