تالاب‌ها و دریاچه‌های فارس نیازمند اقدام برای صدور اسناد مالکیت هستند

شیراز - ایرنا- مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان فارس با بیان اینکه صدور اسناد مالکیت برای دریاچه‌ها و تالاب‌های فارس نیازمند تقاضا از سوی سازمان های مسوول است گفت: دراین زمینه سازمان آب منطقه ای و وزارت نیرو باید تقاضای صدور اسناد مالکیت کنند که تاکنون تقاضایی نداشته‌اند.

مهدی هاشمی سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت : دستگاه های اجرایی باید اطلاعات مالکیتی اراضی تحت تولیت پایدار خود را در اختیاز ثبت اسناد و املاک بگذارند و تقاضای جانمایی و تثبیت مالکیت و صدور سند کنند تا بتوان برای این جاها سند صادر کرد، بدون داشتن سند همه تالابها و دریاچه ها و رودخانه ها در معرض تعرض و دست اندازی سودجویان قرار دارند.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان فارس با بیان اینکه مالکیت هیچکدام از دریاچه ها و تالاب های فارس هنوز تثبیت نشده است افزود: بدون تثبیت مالکیت نمی توان برای این جاها اسنادی صادر کرد، تقاضای تثبیت مالکیت و صدور اسناد هم باید از سوی وزارت نیرو ارائه شود ، اگر دریاچه ها و تالابها و رودخانه ها سند مالکیت داشته باشند موجب کاهش اختلاف و تعرض و کاهش دعاوی می شود.

هاشمی افزود: این فرایند شامل تخت جمشید و آرامگاه شاعران و اماکن تاریخی هم می شود ، برخی از این اماکن هنوز اسناد ماکیت ندارند و نیاز است تا مالکیت دراین اماکن تثبیت شود.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان فارس صدور اسناد مالکیت برای اسناد ملی و تثبیت مالکیت آن را از کارکردهای ثبت اسناد دانست و اضافه کرد : بیش از ۶۳ درصد از اراضی ملی دراستان فارس که رقمی حدود ۱۰ میلیون هکتار می شود تثبیت مالکیت شده است ، پیش از سال ۹۸ عملکرد سند حدنگار در این استان ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار بود در حالیکه این موضوع در سال گذشته به ۴ میلیون ۳۹۷ هزار هکتار رسید.

هاشمی اضافه کرد : تثبیت مالکیت و صدور اسناد حدنگار برای اراضی ملی در سالهای اخیر دراستان فارس بی سابقه بوده و معادل ۴۰ سال گذشته است.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان فارس در ادامه با بیان اینکه همه اسناد دفترچه ای باید به سند تک برگ تبدیل شود گفت: ادارات ثبت  به مالکانی که سند دفترچه ای دارند و برای گرفتن سند تک برگ اقدام نکنند خدمات ارائه نمی دهند ، به استناد ماده ۱۱ قانون حدنگار مانده ۷۵۴ هزار سند دفترچه ای دراستان فارس می بایست برای گرفتن سند تک برگ اقدام کنند.

  

تالاب‌ها و دریاچه‌های فارس نیازمند اقدام برای صدور اسناد مالکیت هستند
سید مهدی هاشمی مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha