۱ تیر ۱۴۰۰، ۱۳:۰۷
کد خبرنگار: 989
کد خبر: 84378401
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۰ هزار و ۹۴۲ نفر از مردان خراسان شمالی اسامی امام رضا(ع) دارند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: تاکنون اسامی ۷۰ هزار و ۹۴۲ نفر از مردان این استان به نام مبارک امام رضا(ع) و ترکیبات آن مزین شده است که این میزان ۱۵ درصد کل جمعیت مردان را تشکیل می دهد.

علی زاهدی نیا روز سه شنبه در سالروز ولادت با سعادت حضرت ثامن الحجج(ع) به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس آخرین برآورد جمعیتی، ۴۹۷ هزار و ۸ نفر از جمعیت استان را مردان و ۴۹۲ هزار و ۲۲۳ نفر را زنان تشکیل می دهند.

وی گفت: در سه ماهه سال جاری نیز تعداد سه هزار و ۵۶۸ واقعه ولادت در خراسان شمالی به ثبت رسیده است که ۱۸ نفر از این تعداد با نام مبارک رضا و ۵۷ نفر نیز با ترکیبات آن نامگذاری شده است.

زاهدی نیا اظهار داشت: پنج نام منتخب مردان نیز در سال ۹۹ به ترتیب امیرعلی ، محمد، آریا ، امیرحسین و علی و در سه ماهه سال ۱۴۰۰ نیز امیرعلی، علی ، محمد، آریا و حسین است که این امر نشان دهنده علاقه و ارادت مردم عزیز استان به خاندان عصمت و طهارت و در واقع بیانگر رفتارهای فرهنگی مردم براساس آموزه های دینی است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی خاطرنشان کرد: براساس داده های آماری این اداره کل، جمعیت استان تا پایان سه ماه امسال، ۹۸۹ هزار و ۲۳۱ نفر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha