طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی نوآموزان استان همدان آغاز شد

همدان- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان از آغاز اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی نوآموزان بدو ورود به دبستان برای سال تحصیلی جدید در این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا، «محمد پورداود» روز سه شنبه در آیین آغاز اجرای این طرح که در دبستان ملک محمدی شهر همدان برگزار شد، افزود: نزدیک به ۳۲ هزار نوآموز در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ برای نخستین بار وارد مدرسه می شوند که سنجش سلامت جسمانی و آمادگی این گروه از نوآموزان برای ورود به مدرسه ضروری است.

وی با اشاره به اینکه طرح سنجش سلامت نوآموزان تا پایان شهریورماه ادامه دارد، اظهار داشت: برای اجرای این طرح ۲۷ پایگاه سنجش در شهرستان های مختلف استان همدان ایجاد شده است.

پورداود گفت: اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی در این پایگاه ها اجرا می شود و براساس برنامه ریزی انجام شده هر پایگاه روزانه ۳۶ نوآموز را مورد سنجش قرار می دهد.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش کانون خلق دنیای آینده است و دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور، صاحب اصلی فردای این سرزمین در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با تاکید بر اینکه هرچقدر سطح سلامت و نشاط دانش آموزان بیشتر و بهتر باشد به طور طبیعی آینده بهتر و موفقی در انتظار کشور خواهد بود، افزود: نقش و جایگاه واقعی دانش آموزان با اجرای این قبیل طرح به خوبی شکوفا و زمینه بروز خلاقیت و استعداد آنان به عنوان آینده سازان کشور در عرصه های مختلف فراهم می شود.

پورداود گفت: همکاری، همراهی و تعامل دانشگاه علوم پزشکی با اداره کل آموزش و پرورش استان همدان، زمینه مناسب برای اجرای دقیق و موثر طرح سنجش سلامت نوآموزان برای ورود به دبستان را فراهم کرده است.

۲۹۶ هزار دانش آموز در سال گذشته به صورت غیرحضوری(آنلاین) در کلاس های درس مدارس استان همدان شرکت کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha