فرماندار مهاباد: رسانه‌ها نقش مهمی در برگزاری باشکوه انتخابات داشتند

مهاباد- ایرنا- فرماندار ویژه مهاباد ضمن قدردانی از تلاش خبرنگاران در طول روند برگزاری انتخابات، گفت: اصحاب رسانه بیشترین نقش را در برگزاری با شکوه و حضور حداکثری مردم در انتخابات ایفا کردند.

عارف خدرلو روز سه‌شنبه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه مهاباد افزود: خبرگزاری های رسمی و پایگاه های خبری فعال محلی در سطح این شهرستان از آغاز پروسه انتخابات تا انتهای آن نقش قابل توجهی در ایجاد فضای شور و نشاط و آگاهی بخشی به جامعه برای افزایش حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات داشتند.

وی ادامه داد: فعالیت خوب و موثر رسانه های این شهرستان موجب شد تا جریان معاند که قصد تحریم انتخابات را داشتند و با شایعه‌سازی، جنگ روانی و دلسرد کردن مردم تلاش می‌کردند فضایی از یاس و ناممیدی در جامعه ایجاد کنند به نتیجه نرسند. 

فرماندار ویژه مهاباد با بیان اینکه انتخابات امسال در شرایط تحریم، شرایط مقابله با کرونا و تخریب رسانه های دشمن برگزار شد، اظهار داشت: مردم ما بار دیگر نشان دادند که همواره حامی نظام خود بوده و در رویدادهای سیاسی خود بی تفاوت نبوده و مشارکت همه جانبه دارند.

خدرلو یکی از رسالت‌های مهم اصحاب رسانه را ایجاد فضای شور و نشاط و آگاهی رسانی به جامعه برای حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات عنوان کرد و گفت: خوشبختانه رسانه های این شهرستان در خصوص این رویداد مهم سیاسی، بسیار تاثیرگذار عمل کردند.

با بیان اینکه بیش از ۳۲ درصد مردم مهاباد در انتخابات ۱۴۰۰ شرکت داشتند، اضافه کرد: از ۵۵ هزار و ۸۲۸ تعرفه توزیع شده ۵۵ هزار و ۲۲۷ برگه رای داخل صندوق انداخته شد که از این تعداد ۱۷ هزار رای باطله بود.

وی گفت: میزان مشارکت در انتخابات نسبت به دوره قبل انتخابات بیشتر ولی نسبت به انتخابات دوره قبل شوراهای اسلامی کمتر بود.

خدرلو با بیان انتخابات امسال در شرایطی امن و آرام برگزار شد، افزود: هیچ گونه تخلف انتخاباتی مستند در روز انتخابات گزارش نشده و تنها ۱۲ نامزد برای بازشماری برخی از صندوق های رای درخواست کتبی ارایه کرده‌اند. 

وی با بیان اینکه ۵۷ درصد رای دهندگان آقا و مابقی بانوان بودند، گفت: در انتخابات ریاست جمهوری نیز  حجت الاسلام سیدابراهیم رییسی با ۱۷ هزار و ۳۶۲ رای نفر اول، عبدالناصر همتی با ۱۱ هزار و ۲۲۳ رای دوم و محسن رضایی نیز با هفت هزار و ۵۱۱ رای در جایگاه سوم قرار گرفتند.

فرماندار ویژه مهاباد ضمن قدردانی از تمامی برگزار کنندگان انتخابات اظهار داشت: همه تلاش اعضای هیات نظارت و اجرایی و نمایندگان فرمانداری و اعضای شعب جلوگیری از ضایع شدن حق نامزدها و صیانت از آرای مردم بود.

در پایان این نشست بولتن خبری انتخابات 1400 که با تلاش خبرگزاری جمهوری اسلامی دفتر مهاباد تهیه شده بود از سوی منوچهر صمدی مسوول این دفتر به فرماندار ویژه مهاباد اهدا شد.

به گزارش ایرنا، در این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی ۸۲۴ نامزد با یکدیگر به رقابت کردند که از این تعداد ۶۷۶ نفر در مناطق روستایی و ۱۴۸ نفر نیز در شهرهای مهاباد، خلیفان و گوگ تپه بودند.

۱۷۰ هزار و ۵۰۰ نفر در این شهرستان واجد شرایط رای دادن در انتخابات ۲۸ خردادماه جاری بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha