۲ تیر ۱۴۰۰، ۱۳:۳۵
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 84379760
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مرکز داوری خانه صنعت و معدن کردستان افتتاح شد

سنندج - ایرنا - همزمان با سراسر کشور مرکز داوری خانه صنعت و معدن کردستان با حضور جمعی از مسوولان استانی از طریق ویدیو کنفرانس افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، همزمان با سراسر کشور و در کنار سایر مراکز داوری استان‌ها، مرکز داوری خانه صنعت و معدن کردستان امروز چهارشنبه به صورت ویدیو کنفرانس با حضور جمعی از مقامات قضایی و مدیران بخش دولتی و خصوصی دست اندرکار صنعت تشکیل و افتتاح شد.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت کردستان در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برخی از پرونده‌های قضایی به ویژه در حوزه تولید نیاز دارند که به سرعت مورد رسیدگی قرار گیرند تا مشکل و مانع پیش آمده در این زمینه برطرف و از تعطیلی واحدها جلوگیری شود.

عبدالله کاردانی اضافه کرد: با راه‌اندازی این مرکز از این پس اختلافات واحدهای تولیدی بجای دادگستری‌ در این مرکز مطرح و در کمترین زمان ممکن حل و فصل می‌شود.

وی یادآور شد: قاضی آگاه به مسائل حقوقی و قانونی بخش تولید و نماینده بخش تولید و جمعی از کارشناسان در این مرکز به پرونده‌های مربوط به اختلافات واحدهای تولیدی می‌پردازند.

 براساس ماده ۴۵۴ قانون آیین دادرسی، می‌توان بخشی از دعوی به ویژه دعاوی تجاری و اقتصادی را از فرایند داوری حل وفصل کرد، یکی از موانع تداوم فعالیت‌های تولیدی و تجاری بروز اختلافات و دعاوی و اطاله آن در دادرسی و محاکم و به تبع معطلی واحداقتصادی و تولیدی است، برای تسریع مضاعف در ایجاد صلح وسازش و حل وفصل دعاوی از طریق روش‌های جایگزین مراجع قضایی مانند حکمیت و داوری‌های در دسترس وتخصصی است .

این مرکز داوری در محل ساختمان خانه صنعت در شهرک صنعتی شماره سه سنندج، مستقر و آماده پذیرش دعاوی و رسیدگی به اختلافات موجود میان فعالان حوزه تولید و تجارت و اقتصاد و تسریع در حل وفصل موانع صلح و سازش و درنهایت رفع موانع تولید در شهرک‌های صنعتی و صنایع استان خواهد بود.

 ۸۰۵ واحد در شهرک‌های صنعتی استان کردستان تاکنون به بهره‌برداری رسیده که میزان اشتغال این واحدها بیش از ۱۲ هزار نفر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha