نماینده ورامین در مجلس: دولت جدید از تولید حمایت کند

تهران-ایرنا- نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: از دولت جدید درخواست داریم تا با حمایت از تولیدگنندگان، زمینه تحقق شعار امسال یعنی تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌های مدنظر رهبر معظم انقلاب فراهم شود.

«حسین نوش‌آبادی» روز چهارشنبه در آئین بازگشایی مجدد تصفیه خانه قند ورامین گفت: تصفیه خانه قند ورامین، در دهه‌های گذشته برند اقتصادی ورامین بود که به دلیل سوء مدیریت تعطیل و رو به نابودی گذاشته بود ولی با پیگیری دستگاه‌ قضایی و تمامی مسوولان، امروز شاهد بازگشایی مجدد آن هستیم.

وی افزود: این کارخانه که به دست مهندسان و معماران روس ساخته شده، به دلیل اهمیت ساختمان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده که این نشان از اهمیت این کارخانه تولیدی در حوزه‌های مختلف شهرستان ورامین و کشور دارد.

نوش آبادی ادامه داد: تعطیلی برخی از واحدهای تولیدی به دلیل سوء مدیریت صورت گرفته ولی دیگر اجازه نمی‌دهیم با مدیریت غلط، کارخانه‌ای تعطیل شود.

دستگاه قضا با تمام توان از تولید حمایت می‌کند
رئیس دادگستری شهرستان ورامین نیز در این آئین گفت: دستگاه قضایی در حمایت از تولید از هیچ تلاشی فروگذار نیست و سعی دارد تا واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل، بار دیگر به چرخه تولید بازگردد.

«علی اکبر میرزاخانی» افزود: دستگاه قضایی به عنوان حامی تولید کنندگان در راستای حمایت از واحدهای نیمه تعطیل برنامه ریزی های فراوانی انجام داده تا چرخه اقتصادی دچار مشکل نشود.

وی افزود: حمایت دستگاه قضایی از واحدهای تولیدی با مدیریت آیت الله رئیسی آغاز شده و امروز نماد آن را در شهرستان با بازگشایی کارخانه شیر وارنا و کارخانه قند می‌توان مشاهده کرد.

میرزاخانی گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در شهرستان ورامین، نه تنها مشکل تولید وجود ندارد که شهرستان با کمبود نیروی کار نیز مواجه است.

کارخانه قند، هویت مردم شهرستان ورامین است
دادستان عمومی و انقلاب ورامین نیز در این مراسم گفت: کارخانه قند ورامین با قدمت نزدیک به یک قرن سابقه، خاطره، نماد و هویت شهرستان ورامین است که این اهمیت آن را به عنوان میراث فرهنگی کشور به ثبت رسانده است.

«علیرضا شمس» افزود: پس از ابلاغ و اجرای دستور العمل اقتصاد مقاومتی، بازگشایی مجدد کارخانه قند در دستور کار قرار گرفت و امروز شاهدیم که پس از ۵ سال، فعالیت مجدد آن آغاز شد.

وی تأکید کرد: بازگشایی مجدد کارخانه قند ورامین، مطالبه مهم مردم و مسوولان این شهرستان است که با طرح آن در جلسات ستاد رفع موانع تولید، زمینه بازپرداخت بدهی‌ها با بانک فراهم شد.

وی گفت: فاز اول این کارخانه با تولید روزانه ۷۰ تُن شکر و قند با شروع به کار ۱۱۰ نفر افتتاح شد و تلاش می‌شود تا کارخانه به طور کامل بازگشایی شود.

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha