فرصت برای کسب سهمیه ورودی مسابقات دوومیدانی جوانان جهان وجود دارد

شهرکرد - ایرنا - دبیر فدراسیون دوومیدانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به کسب چهار سهمیه ورودی مسابقات قهرمانی جوانان جهان ۲۰۲۱ کنیا در جریان رقابت‌های کشوری در شهرکرد، گفت: فدراسیون ۲ فرصت دیگر را نیز برای رکوردگیری و کسب ورودی این مسابقات در نظر گرفته است.

علی رضایی روز پنجشنبه در حاشیه رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی جوانان کشور و انتخابی تیم ملی در شهرکرد افزود: تا پیش از این مسابقات، پنج دوومیدانی کار توانسته بودند حدنصاب‌های لازم برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان در کنیا را کسب کنند که ۲ دونده دیگر از استان قم و ۲ پرتابگر وزنه نیز با ثبت رکورد در مسابقات کشوری به جمع راه‌یافتگان به رقابت‌های جهانی افزوده شدند.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: تعدادی از پسران ورزشکار  همچنان از اقبال کسب سهمیه ورودی مسابقات جهانی برخوردار هستند و در بخش دختران نیز در مواد چکش، ۴۰۰ متر با مانع و پرش سه‌گام این امید وجود دارد که حدنصاب‌های لازم به دست آید.

رضایی درباره امکان رکوردگیری دوباره از دوومیدانی‌کاران دارای شانس کسب ورودی گفت: قرار بود هفتم تیرماه برای اعزام به رقابت‌های آسیای میانه در ازبکستان از ورزشکاران رده سنی بزرگ‌سالان رکوردگیری انجام شود که با توجه به لغو این رویداد بین‌المللی، جوانانی که تاکنون نتوانسته‌اند به حدنصاب‌ها دست یابند، می‌توانند در موادی که فدراسیون اعلام خواهد کرد، یک‌بار دیگر توانایی خود را در این برنامه رکوردگیری به نمایش بگذارند.

دبیر فدراسیون دوومیدانی همچنین به احتمال برگزاری یک مرحله از رقابت‌های لیگ این رشته ورزشی تا پیش از المپیک توکیو نیز اشاره کرد و یادآور شد: روز یکشنبه، ششم تیر نشستی با مدیران مسوول باشگاه‌های دوومیدانی کشور برگزار خواهد شد تا در صورت آمادگی و موافقت باشگاه‌ها، مسابقات لیگ هر چه زودتر آغاز شود.

وی افزود: فدراسیون این فرصت را نیز در نظر گرفته است که با برگزاری مسابقات لیگ، امکان بررسی رکورد ورزشکاران جوان برای کسب ورودی رقابت‌های جهانی کنیا وجود داشته باشد.

رضایی با بیان اینکه مسابقات دوومیدانی قهرمانی جوانان جهان ۲۶ مرداد در شهر نایروبی کشور کنیا آغاز می‌شود، اظهار داشت: هنوز مربیان تیم ملی جوانان مشخص نشده‌اند.

وی به پرداخت پاداش ۵۰ میلیون ریالی به کسب کنندگان حد نصاب حضور در مسابقات قهرمانی جوانان جهان بر اساس مصوبه هیات رئیسه فدراسیون دوومیدانی نیز اشاره کرد و گفت: علاوه بر پاداش ۳۰ میلیون ریالی برای ورزشکاران و ۲۰ میلیون ریالی برای مربیان آن‌ها، در سطح‌بندی این افراد برای بهره‌مندی از حق‌الزحمه‌های پرداختی فدراسیون نیز تغییراتی ایجاد خواهد شد.

حدادی با حرکات اصلاحی و فیزیوتراپی به المپیک ژاپن می‌رسد

دبیر فدراسیون دوومیدانی درباره شرایط احسان حدادی و آسیب‌دیدگی وی تصریح کرد: معاینه این ورزشکار نشان می‌دهد که وی نیاز به عمل جراحی دارد که در این صورت امکان حضور در المپیک را از دست می‌دهد از این رو در حال حاضر با حرکات اصلاحی و فیزیوتراپی سعی خواهد کرد آمادگی خود را برای شرکت در این رویداد حفظ کند.

رضایی با بیان اینکه شرایط آرمانی احسان حدادی همانند المپیک‌های قبل نیست و فقط با شرایط خوبی در این دوره شرکت می‌کند، افزود: وی آماده خواهد شد تا بعد از المپیک، پنجمین نشان خود را در بازی‌های آسیایی به دست آورد.

وی یادآور شد: حدادی ورزشکار ویژه‌ای است و سعی و تلاش خود را انجام خواهد داد که امیدواریم به نتیجه نیز برسد.

دبیر فدراسیون دوومیدانی به شرایط مناسب مهدی پیرجهان دونده ۴۰۰ متر با مانع کشور برای کسب سهمیه المپیک نیز اشاره کرد و گفت: پیرجهان در رتبه‌بندی جهانی امتیازات خوبی دارد و اگر اتفاق خاصی در چند روز آینده رخ ندهد این امید هست که تعداد سهمیه‌های ایران در المپیک توکیو به عدد سه برسد.

به گزارش ایرنا، مسابقات دوومیدانی قهرمانی جوانان کشور و انتخابی تیم ملی روزهای یکم و دوم تیر در بخش پسران به میزبانی چهارمحال و بختیاری برگزار شد و تیم‌های لرستان، اصفهان و خراسان رضوی به ترتیب بر سکوهای اول تا سوم ایستادند.

همچنین علی قاسم بابایی در دوی ۱۰۰ متر، امیر مقدمی دونده دوهای با مانع و ارسلان قشقایی و امیرحسین ممقانی در ماده پرتاب وزنه توانستند حد نصاب ورودی رقابت‌های جهانی کنیا را در این مسابقات به دست آورند.

پیش از این صادق صمیمی، محمدرضا رحمانی و محلا محروقی در ماده پرتاب دیسک، دانیال بی‌باک در ماده ۴۰۰ متر و بنیامین یوسفی در ۲۰۰ متر موفق به کسب حدنصاب ورودی مسابقات جهانی کنیا شده‌ بودند که در پایان رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی جوانان کشور در شهرکرد، این جمع راه یافته به مسابقات جهانی به ۹ نفر افزایش یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha