امسال ۹ هزار تن زردآلود در سیستان و بلوچستان برداشت شد

زاهدان- ایرنا- مدیرامور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: امسال ۹ هزار تن زردآلو از سطح ۸۲۷ هکتار از باغات باور این استان برداشت شده است.

اردشیر شهرکی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: یکهزار و ۵۰ هکتار از سطح باغ‌های سیستان و بلوچستان به کشت زردآلو اختصاص دارد که ۸۲۷ هکتار آن بارور و بقیه غیر بارور است.

وی عمده شهرستان‌های تولید کننده زردآلو را خاش، میرجاوه و زاهدان ذکر کرد و افزود: بیشترین زردآلوی تولیدی این استان از نوع شکرپاره، شاهرودی و ارقام محلی است.

مدیرامور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: زردآلو تولیدی این استان به دلیل مرغوبیت بالا بازار پسندی خوبی دارد.

به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره‌گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، انار، مرکبات و غیره دارد. تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین‌های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید ۲ بار محصول را دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha