۳ تیر ۱۴۰۰، ۱۱:۴۱
کد خبر: 84380623
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

رایزن جدید فرهنگی ایران در روسیه معرفی شد

۳ تیر ۱۴۰۰، ۱۱:۴۱
کد خبر: 84380623
رایزن جدید فرهنگی ایران در روسیه معرفی شد

مسکو - ایرنا - مسعود احمدوند به عنوان رایزن فرهنگی جدید جمهوری اسلامی ایران در روسیه معرفی شد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا در جلسه ای با حضور کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه و دیگر مسوولان نهادهای ایرانی و کارکنان سفارت «مسعود احمدوند» جایگزین قهرمان سلیمانی شد که حدود چهار سال این سمت را در روسیه به عهده داشت.

رایزن جدید فرهنگی ایران در روسیه معرفی شد

 جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه در این جلسه با اشاره به زمینه ها و ظرفیت های بالای فعالیتهای فرهنگی ایران و روسیه ، بر اهمیت کار رایزنی فرهنگی در این مورد تاکید کرد.

وی گفت: اشتیاق مردم روسیه در مورد آشنایی با ایران و علاقه آنها به فعالیت های فرهنگی وهنری، فرصت خوبی برای گسترش اینگونه اقدامات با هدف شناسایی فرهنگ و تمدن و مسایل مذهبی ایران برای روسها فراهم کرده است.

جلالی در باره ضرورت گسترش روابط فرهنگی دو کشور گفت: روابط سیاسی اگر پشتوانه فرهنگی و اقتصادی نداشته باشد همیشه می تواند متزلزل شود چون روابط سیاسی عمدتا وابسته به اراده رهبران و برداشت های آنها از جامعه جهانی و مسائل منطقه ای روابط بین المللی است.

 وی تصریح کرد: اما اگر روابط سیاسی به روابط اقتصادی و وابستگی فرهنگی و شناخت دو کشور از یکدیگر متکی باشد، می تواند پایدار باقی بماند بنابراین در بحث فرهنگ، ارتباطات ما ناچیز و این نیازمند است تا تقویت شود.

جلالی از سلیمانی به عنوان مدیری نام برد که طی این سالها در راستای تقویت فرهنگی دو کشور اهتمام بسیار خوبی از خود نشان داد و خواستار همکاری نهادهای ایرانی  با احمدوند رایزن جدید فرهنگی برای پیشبرد فعالیتهای فرهنگی با روسیه شد.

رایزن جدید فرهنگی ایران در روسیه معرفی شد
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha