۳ تیر ۱۴۰۰، ۱۳:۳۷
کد خبر: 84380846
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مقاومت دست برتر را در منطقه دارد

قم-ایرنا- رییس دفتر جنبش حماس در تهران با بیان اینکه مقاومت دست برتر را در منطقه دارد، گفت: امروز مقاومت خود صاحب سخن و تعیین کننده است، چیزی به سرانجام نمی‌رسد مگر اینکه مقاومت بر آن انگشت تایید بگذارد و این یکی دیگر از نتایج و دستاوردهای جنبش مقاومت است.

خالد القدومی روز پنجشنبه در همایش بین المللی «نبرد سیف القدس؛ محور مقاومت و دفاع از مسجد الاقصی» در قم افزود: نیروی مقاومت یک عامل اساسی در جنگ ما با صهیونیست‌هاست، فکر مقاومت، جنگ مقاومت و آنچه به مقاومت تعلق دارد نشان داد که در سطح بین‌المللی نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

وی افزود: ملت فلسطینی می‌گوید که چرا باید در برابر او تسلیم شویم و حتی خود کشورهای غربی هم به این نتیجه دست یافته‌اند که چرا باید مظلومیت مردم فلسطین را نادیده بگیرند و تمام حق را به جانب اسرائیل بدهند.

رییس دفتر جنبش حماس در تهران گفت: این آغازی است بر شکست و به گوشه رانده شدن روایت و نگاه اسرائیل که همیشه خود را بر حق می‌دانست.

وی تاکید کرد: هشتک فلسطین آزاد به بالاترین اقبال و پذیرش در سطح جهان در فضای مجازی دست یافت، بنابراین مساله مقاومت الآن به جایی رسیده که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

القدومی یادآور شد: ما در سطح فضای مجازی اولین بار می‌شنویم که از نیروی نظامی اسرائیل انتقاد می‌شود، اکنون خود آنها مانده‌اند که چگونه باید با مسئولان مقاومت برخورد کنند و آیا می‌توانند از آن بگذرند؛ این یکی از نتایج و دستاوردهای شمشیر قدس است.

به باور وی، اکنون مقاومت تنها محدود به غزه نیست بلکه فلسطینی‌ها در همه جغرافیای فلسطین به عنوان یک خط قرمز محسوب می‌شوند و مقاومت از دریا تا رودخانه همه جا به عنوان یک نشانه حرمتی پیدا کرده است و دیگر کسی اجازه نمی‌دهد در هیچ کجا از جغرافیای فلسطین بر حقوق و جان و مال آنها تعرض شود.

القدومی گفت: آرمان‌های فلسطین دیگر حکم فانتزی و دست‌نیافتنی ندارد، حذف آخرین حاکم سلطان گونه صهیونیستی یعنی نتانیاهو نشان دهنده زوال آنهاست، همانا که علمای بزرگ جهان اسلام و به ویژه رهبر انقلاب اسلامی مژده نابودی این نظام را داده‌اند.

به گفته وی، سیاست بایدن تاکنون در برابر مسئله فلسطین تغییر ذاتی نکرده با قبل از آن کرده است و ما چیزی از او ندیده‌ایم. به ویژه درباره غزه و مقاومت فلسطیینی هیچ کاری نکرده و آنچه که می گویند همه پیمان‌ها و قراردادهای قدیمی است که خودشان هم نمی‌توانند به آن عمل کنند.آنها اعتراف می کنند که برپایی نظام دو دولت برای فلسطین و اسرائیلی‌ها امری نشدنی است.

وی گفت: نبرد آزادی فلسطین آغاز شده است این دستاوردهای میدانی، سیاسی و نظامی که حق فلسطینیان را به عنوان رمز عدالتخواهی در جهان به تصویر کشیده، آغازی بر معرکه آزادی کامل فلسطین خواهد بود.

وی اظهار کرد: بدون قدس فلسطین معنی ندارد؛ قدس هماورد و مقاومت همه جانبه و ستون فقرات آن یعنی مقاومت مسلحانه آخرین راه حل استراتژیک ما است و همه فلسطینیان بر این امر توافق دارند که اشغالگری نابودشدنی است و سرزمین های اشغالی روزی آزاد خواهد شد.

در بخشی از این همایش آیین رونمایی از مجموعه مقالات همایش به ۲ زبان فارسی و عربی شامل ۴۰ مقاله رونمایی خواهد شد.

همایش بین المللی «نبرد سیف القدس؛ محور مقاومت و دفاع از مسجد الاقصی» روز پنجشنبه با سخنرانی شخصیت هایی از ۱۰ کشور مختلف در قم آغاز شد و عصر امروز به کار خود پایان می دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha