۹ هزار و ۷۴ نفر در استان همدان آموزش های مهارتی را فراگرفتند

همدان- ایرنا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: ۹ هزار و ۷۴ نفر از ابتدای سال جاری تاکنون با حضور در مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان، آموزش های حرفه ای و مهارتی را فراگرفتند.

«وهب مختاران» روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برگزاری این دوره ها به صورت حضوری و مجازی در مراکز بخش دولتی و خصوصی استان، افزود: این تعداد شامل سه هزار و ۵۳۲ مهارت آموز زن و پنج هزار و ۵۴۲ نفر مرد هستند.

وی با بیان اینکه این دوره های مهارتی در چهار خوشه خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی ارائه شده است، گفت: آموزش های مهارتی در بخش دولتی به ۶ هزار و ۷۰۲ نفر و در آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه ای نیز به ۲ هزار و ۳۷۲ نفر ارایه شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان خاطرنشان کرد: مراکز فنی و حرفه‌ای استان در سال ۱۴۰۰ همچنان با شعار آموزش تعطیل نیست و در شرایط زرد کرونایی برگزاری دوره‌های آموزش حضوری با حداقل کارآموز را در برنامه کاری خود دارند و در شرایط نارنجی و قرمز نیز  اقدام دوره‌ها به‌صورت مجازی برگزار می شود. 

مختاران یادآور شد: آموزش های مهارتی در بخش دولتی علاوه بر کارگاه های ثابت شهری در بخش های سیار شهری، صنایع، جوار دانشگاه، پادگان ها، زندان ها، کمپ های ترک اعتیاد، مناطق روستایی، عشایری و دوره های استاد شاگردی ارایه می شود.

وی تاکید کرد: مهارت‌زایی ارزش اقتصاد و اشتغال را ضمانت می‌کند و با استفاده بهینه از منابع برای مهارت‌آموزی می‌توان به این امر دست یافت.

آموزش فنی و حرفه ای استان همدان دارای ۲۲ مرکز آموزش دولتی و ۱۹۸ آموزشگاه خصوصی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha