۴ تیر ۱۴۰۰، ۱۱:۱۸
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84381394
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۵ هکتار گندم‌زار در مهاباد طعمه حریق شد

۴ تیر ۱۴۰۰، ۱۱:۱۸
کد خبر: 84381394
۲۵ هکتار گندم‌زار در مهاباد طعمه حریق شد

مهاباد- ایرنا- مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد گفت: ۲۵ هکتار از اراضی زیر کشت گندم در این شهرستان طعمه‌حریق شد.

رحمان احمدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با دریافت تماس‌ مردمی مبنی بر وقوع آتش‌سوزی در مزارع کشاورزی این شهرستان، بلافاصله ماموران انتظامی جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: این آتش‌سوزی در روستای "آزاد" واقع در بخش مرکزی در مزارع گندم اتفاق افتاد و آتش‌نشانان با حضور و عملیات به موقع مانع گسترش آتش‌سوزی به مزارع همجوار شدند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد بیان کرد: بر اثر این آتش سوزی تمام گندم این اراضی طمعه حریق شد و به طور کامل از بین رفت.

احمدی اظهار داشت: امسال با توجه به پوشش گیاهی مناسب در مراتع و جنگل‌های این شهرستان احتمال آتش‌سوزی در این مناطق به مراتب بیشتر از سال‌های گذشته است، از این رو شهروندان در صورت مشاهده هرگونه حریقی مراتب را بلافاصله به سامانه ۱۲۵ اطلاع دهند.

احمدی تاکید کرد: بی احتیاطی و توجه نکردن به هشدارها از سوی شهروندان و کشاورزان در یک ماه اخیر موجب بروز آتش‌سوزی در بیش از پنج هکتار از مراتع و اراضی کشاورزی این شهرستان طی یک ماه گذشته شده است.

در مهاباد بیش از ۱۹۷ هزار هکتار مرتع وجود دارد که ۵۰ هزار هکتار آن را مراتع درجه یک با پوشش مناسب، ۷۰ هزار هکتار را مراتع درجه ۲ با پوشش متوسط و بقیه را مراتع درجه سه با پوشش ضعیف تشکیل می‌دهد، در این شهرستان بیش از هزار هکتار جنگل در منطقه «کاولان و کوران»، ۱۰۰ هکتار جنگل‌ مصنوعی و ۸۸ هکتار ذخیره‌گاه جنگلی وجود دارد.

هم‌اکنون این سازمان در مهاباد در قالب سه ایستگاه، ۴۲ پرسنل عملیاتی و با برخورداری از هشت دستگاه خودرو سبک و نیمه سنگین، عملیات امداد و نجات و اطفای حریق را انجام می‌دهد.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha