آسفالت جاده های روستایی کهگیلویه و بویراحمد نیازمند تامین قیر است

گچساران - ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد گفت:از ۲ سال گذشته تاکنون ۱۸۰ کیلومتر از جاده های مناطق روستایی استان بهسازی شده و برای انجام عملیات آسفالت نیازمند اختصاص قیر است.

محمد نصیری راد روز شنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در باشت از نمایندگان مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی انتظار می رود برای تامین قیر مورد نیاز آسفالت راه های روستایی استان تلاش بیشتری کنند.

وی با اشاره به اینکه قیر راه های روستایی استان هم اکنون از طریق ردیف استانی تامین می شود که پاسخگوی نیاز راه های روستایی نیست تاکید کرد:مسوولان متولی برای تامین قیر از محل منابع ملی تلاش بیشتری کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۱۲ پروژه در بخش نگهداری راه های استان در سال جاری پیش بینی شده که یکی از این طرح ها در شهرستان مارگون تکمیل و بقیه در شهرستان های گچساران، باشت،چرام و بویراحمد در مراحل مناقصه است.

نصیری راد در مورد  وضعیت طرح های راه های روستایی شهرستان باشت نیز تصریح کرد: طرح احداث جاده روستایی پیچاب و همچنین راه روستایی میانه فعال است.

وی با اشاره به طولانی شدن روند اجرای طرح راه روستایی میان تنگان اظهار داشت: از پیمانکار این تعهد گرفته شده که تکمیل ساخت راه مذکور تا پایان تیر ماه پایان برسد و در غیر این صورت خاتمه پیمان داده خواهد.

وی از روند اجرای طرح ساخت جاده باشت به لار و شاه بهرام در شهرستان باشت ابراز نارضایتی کرد و دلیل این امر را کمبود اعتبار ذکر کرد.

وی همچنین از اختصاص ۷۰میلیارد ریال برای اجرای طرح پل بریم به سمت گچساران خبر داد و اضافه کرد:عملیات اجرایی این طرح به زودی آغاز می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۲ تاکنون ۱۱۳ نقطه حادثه خیز پرهزینه در استان ایمن سازی شده است.

نصیری راد اظهار داشت:برای ایمن سازی هریک از این نقاط حادثه خیز در کهگیلویه و بویراحمد حداقل یک میلیارد تومان هزینه شده است.

وی بیان کرد: ۱۲ مورد از این تعداد نقطه حادثه خیز با ۶۰ میلیارد تومان اعتبار در سال ۱۳۹۹ ایمن سازی شده است.  

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد:کیلومتری۳۴جاده یاسوج بابامیدان،ورودی شهر چرام،پل دوم باشت،ورودی شهر دهدشت و کیلومتر ۶۵ محور یاسوج بابامیدان از جمله نقاط حادثه خیز ایمن سازی در سال گذشته بوده است.

نصیری راد همچنین از رفع نقاط حادثه خیز زودبازده ارزان قیمت در ۵۴۲ نقطه کهگیلویه و بویراحمد از سال ۱۳۹۲ تاکنون خبر داد.

وی ابراز داشت: این استان دارای بیش از ۶ هزار کیلومتر جاده است که از این میزان ۲هزار و ۲۱۷ کیلومتر راه روستایی آسفالت،۷۰۵ کیلومتر راه روستایی شوسه،یکهزار و ۴۷۱ کیلومتر آن نیز راه روستایی خاکی است.

بر اساس برآوردها هزینه هر کیلومتر بهسازی و آسفالت راه‌های اصلی در این استان حدود دو تا سه برابر استان‌های کویری است.

استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود ۷۲۳ هزار نفر جمعیت دارای هشت شهرستان، ۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha