۵ تیر ۱۴۰۰، ۹:۵۱
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 84381981
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پژوهشکده زعفران تربت حیدریه نیازمند تجهیز است

تربت حیدریه- ایرنا- رییس پژوهشکده زعفران تربت حیدریه گفت: برای تکمیل و تجهیز پژوهشکده زعفران این شهرستان ۵۰ میلیارد ریال نیاز است.

دکتر حسن فیضی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:پژوهشکده زعفران تربت حیدریه باید به دستگاه کروماتوگرافی مایع، جذب اتمی،اچ.پی.ال.سی و جی.سی مجهز شود که خرید این دستگاه ها به پنج میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی ادامه داد:در حال حاضر به دلیل کمبود امکانات و دستگاه های مورد نیاز، امکان آنالیز زعفران در پژوهشگاه زعفران تربت حیدریه وجود ندارد و به این منظور زعفران تولیدی به مشهد یا تهران ارسال می شود.

رییس پژوهشکده زعفران تربت حیدریه گفت: اعتبارات جاری پژوهشکده زعفران تربت حیدریه کم است و تنها صرف امور تحقیقاتی و مشاوره ای می شود و باید اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و تجهیز آن از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی با ردیف بودجه جداگانه تامین شود.

فیضی افزود: اقدامات ترویجی و برگزاری دوره‌های آموزشی برای کشاورزان و کارشناسان و انجام امور مشاوره ای برای زعفرانکاران در پژوهشکده زعفران تربت حیدریه انجام می شود.

او ادامه داد: مقدمات تاسیس پژوهشکده زعفران تربت حیدریه سال ۱۳۸۶ ابتدا در دانشگاه فردوسی مشهد پایه گذاری و در سال ۱۳۹۱ که آموزشکده فنی تربت حیدریه به دانشگاه ارتقا یافت به این دانشگاه واگذار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha